במעמד צד אחד. הגמר המושלם של נובאק ג'וקוביץ'

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

הסרבי גרם לרפאל נדאל להיראות כבד וחסר אונים על המגרש. אילנה ברגר מנתחת את הגמר החד הצדדי והמפתיע ביותר ב-16 השנים האחרונות באוסטרליה

(גודל טקסט)
זה היה גמר הגראנד סלאם החד צדדי ביותר באוסטרליה ב-16 השנים האחרונות, ואולי אחד המפתיעים שבהם. אף אחד לא ראה את זה מגיע. לא הפרשנים, לא הקהל ובטח שלא רפאל נדאל. גם הספרדי וגם נובאק דג'וקוביץ' הגיעו למשחק הגמר הזה במלבורן הבוקר במה שהיה נראה ככושרם הטוב ביותר מזה זמן רב. הציפיות מהגמר ביניהם היו בשמיים, אבל לתדהמת כל חובבי הטניס, התסריט המושלם פשוט לא קרה.


נדאל היה ביום רע יחסית לכושרו במשחקים בשבועיים שלמים של טורניר שקדמו לגמר, אבל יותר מאשר נדאל נראה רע, הסרבי היה פשוט מושלם, וגרם לו להיראות גרוע כשהוא מציג את אחד מהמשחקים הגדולים שלו בקריירה. דג'וקוביץ' הצליח לגרום לנדאל להיראות כבד וחסר אונים על המגרש ולא פחות מהביך אותו בשלבים מסוימים של המשחק, מול הקהל ההמום באוסטרליה ובעולם כולו.


תשע טעויות לא מחויבות בלבד. זה המספר הבלתי נתפס של טעויות שביצע דג'וקוביץ' במשחק הגמר, מול אחד מהטניסאים היציבים והקשים ביותר לפיצוח בהיסטוריה של הטניס הגברי. דג'וקוביץ' לא רק זכה בתואר שביעי באוסטרליה, אלא מבחינתו בעיקר צמצם את הפער בינו לבין נדאל ופדרר במירוץ אחר תארי גראנד סלאם, כשהזמן בהחלט הולך ואוזל. 




 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on




לדג'וקוביץ' יש כעת 15 תארי גראנד סלאם והוא רחוק שני תארים בלבד מנדאל (17) וחמישה מפדרר (20). בין שלושתם אין ספק שלסרבי יש את הפוטנציאל הטוב ביותר להמשיך ולזכות בתארים החשובים ועל כל המשטחים. במבט קצר על השנה וחצי האחרונות, קשה עוד יותר לקלוט עד כמה הישגו של הסרבי ענק. רק לפני 12 חודשים הקריירה שלו נראתה לא פחות מגמורה.


הוא התמודד עם בעיות במרפק ונאלץ לעבור ניתוח. היו לא מעט שמועות סביבו על יחסים מעורערים עם אשתו. אבל הוא בעיקר חיפש תשובות לחוסר מוטיבציה וכושר משחק ירוד בהחלפת הצוות הוותיק שליווה אותו להצלחות גדולות במשך יותר מעשור, ובראשם מאמנו המסור מריאן ויידה, שליווה אותו מאז שנת 2006 בהצלחותיו הרבות בסבב העולמי.


דג'וקוביץ' החליט להביא במקום הצוות הוותיק אנשים חדשים כמו הטניסאי (הלא ממש מוכר), הספרדי פפה אימז, שניסה לעזור לסרבי באמצעות שיטות שנויות במחלוקת של התעמקות בפילוסופיה של האהבה ושלום, ומיני רעיונות נוספים שהקשר בינם לבין הטניס והצלחותיו במגרש היה כמובן, מקרי בהחלט. הגורו המוזר, הצליח על פי פרסומים רבים בזמנו להרחיק מהצוות של דג'וקוביץ' גם את בוריס בקר שעבד איתו במקביל באותה תקופה.



 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נובאק עבר דרך ארוכה כדי לזכות שוב באליפות אוסטרליה

A post shared by הקול של הספורט ברשת החברתית (@iballisrael) on




אבל נולה הבין למזלו הטוב מהר יחסית שהוא טעה, והצליח לשכנע את אנדרי אגאסי להדריך אותו. האמריקני הצליח קצת להחזיר לסרבי את הביטחון, אבל השינוי הגדול באמת וזה שהביא לו בין השאר את הניצחון המדהים על נדאל הבוקר במלבורן, היה החזרתו של ויידה לצוות האימון שלו.


ויידה אמר בראיון לתקשורת שהוא נאלץ לחשוב הרבה מאד עד שהחליט לתת הזדמנות שנייה לדג'וקוביץ', ואמר לנובאק בפנים: "טניס הוא ספורט של אחד על אחד. כשאתה רואה את היריב אתה מתרכז בשאלה לאן לחבוט את הכדור הבא ולא במחשבות על בודהא". זה היה רמז עבה לדג'וקוביץ' ואחד שהוא קלט היטב. לאט לאט חזר הסרבי למשטר אימונים ותזונה מוכרים, והשאר כפי שנהוג לומר – נרשם הבוקר בספרי ההיסטוריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי