בפעם ה-12 בקריירה: רפאל נדאל גבר 1:3 על ת'ים וזכה ברולאן גארוס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images

מלך החימר. השור ממאיורקה הפגין שוב דומיננטיות על המשטח בצרפת כשניצח את האוסטרי (3:6, 7:5, 1:6, 1:6) בתום שלוש שעות וזכה בגרנד סלאם ה-18 בקריירה שלו

(גודל טקסט)
רפאל נדאל עשה זאת שוב. מלך החימר היה פעם נוספת השחקן הטוב ביותר ברולאן גארוס וזכה בטורניר בפעם ה-12 בקריירה שלו והשלישית ברציפות. הספרדי עקף את מרגרט קורט, שזכתה 11 פעמים באליפות אוסטרליה והפך לטניסאי הראשון שזוכה באותו גרנד סלאם תריסר פעמים.


השור ממאיורקה שיפר את מאזנו המדהים באליפות צרפת הפתוחה ל-93 ניצחונות לעומת שני הפסדים בלבד וזכה בתואר לאחר שהשמיט שתי מערכות בלבד לאורך הטורניר. מדובר בזכייה ה-18 שלו בטורניר גרנד סלאם, רק שתיים פחות מרוג'ר פדרר.


דומיניק ת'ים הפסיד לנדאל בפעם השנייה ברציפות בגמר הרולאן גארוס. האוסטרי עשה את המיטב וניסה להראות נחישות, אך לאחר שהשווה זמנית ל-1:1 במערכות הוא לא הצליח לעמוד בהסתערות מצד הספרדי, נשבר במשחקוני ההגשה שלו פעם אחר פעם וביצע לא מעט טעויות בלתי מחויבות.


רפאל נדאל אוחז בגביע בהתרגשות (Clive Brunskill/Getty Images)
רפאל נדאל אוחז בגביע בהתרגשות (Clive Brunskill/Getty Images)


מהלך משחק
ת'ים הוכיח בעבר שהוא אחד הטניסאים היחידים שעל החימר מסוגל לתת פייט אמיתי לנדאל, וגם בגמר בפריז הוא פתח את ההתמודדות בצורה אגרסיבית והפעיל את כל הלחץ שניתן על האלוף המכהן. במשחקון השלישי שהגיש נדאל, חזר האוסטרי מ-40:0 ל-40:40 ובסופו של דבר נכנע לאייס, אבל במשחקון החמישי כבר הגיעה השבירה הראשונה: נדאל עלה ל-0:30, אך ת'ים שוב הפך, הפעם כל הדרך ל-30:40 ומיד לאחר מכן ניצל את נקודת השבירה הראשונה במשחק כדי לקבוע יתרון 2:3.


אלא שנדאל לא סתם זוכה לכינוי המלך הבלתי מעורער על החימר וכבר במשחקון השישי הוא העלה הילוך, השיג את ה-0:40 שלו במהירות הבזק ובאפשרות השנייה שלו לשבור גם השווה ל-3:3. ת'ים כמעט שבר במשחקון השביעי, אך לא ניצל את נקודת השבירה שלו ובסופו של דבר ירד מהמשחקון ב-4:3. זו הייתה למעשה נקודת המפנה, מפני שנדאל נכנס למומנטום ובמשחקון השמיני השיג שבירה שנייה ברציפות, עלה ל-3:5 ובמשחקון הבא שמר על הגשותיו בדרך ל-0:1 במערכות.


בדומה למערכה הראשונה, גם השנייה נפתחה בצורה סולידית כשכל אחד מהפיינליסטים שומר על הגשותיו. ת'ים הגיש ראשון ועלה ל-0:1 במשחקונים בזכות שני אייסים – בכלל לאוסטרי אחוזים מאוד גבוהים במשחק הגמר בסרב הראשון – אבל נדאל הגיב לכך עם ניצחון "על האפס" במשחקון השני, בפעם הראשונה במשחק שגם הייתה פתח לשני משחקונים נוספים כאלה גם מיד לאחר מכן, בדרך ל-3:3 אחרי שת'ים התקשה, אך לא נשבר ושמר על הגשותיו.



נדאל. רגיל להעביר הילוך ברגע האמת (Julian Finney/Getty Images)


ת'ים אמנם הצליח לשוב ליתרון 3:4 במשחקון השביעי ובשמיני לקח נקודה לנדאל בהגשותיו, אבל נדאל המשיך בקצב האדיר שלו והשווה ל-4:4. הקרב "על האפס" נמשיך ותים עשה זאת בעצמו לנדאל במשחקון התשיעי, אלא שנדאל השיב לו במשחקון העשירי – נדאל למעשה ניצח ארבעה משחקונים במערכה השנייה והפסיד רק נקודה אחת. 5:5 דרמטי למדי.


גם במשחקון ה-11 ת'ים הפגין דומיננטיות ועם אייס רביעי, ניצח שוב מבלי שנדאל לקח נקודה ועלה ל-5:6. נדאל ביצע את הטעות הבלתי מחויבת ה-21 שלו במשחקון ה-12 ואפשר לת'ם להשיג שתי נקודות ולהתקרב לשבירה שתעניק לו את הניצחון במערכה, מיד לאחר מכן ראלי ארוך הסתיים בחבטה של נדאל החוצה והאוסטרי מצא את עצמו עם שתי נקודות מערכה ובסופו של דבר גם עם שוויון במערכות.


אחרי שהפסיד מערכה בפעם השנייה בלבד בטורניר, נדאל פתח את המערכה השלישית במלוא העוצמה ושבר פעמיים את ההגשות של יריבו, כשהוא מאפשר לו לזכות בנקודה אחת בלבד בארבעת המשחקונים הראשונים, בדרך ליתרון 0:4. ת'ים ניסה להתאושש ולקח בעצמו משחקון "על האפס" על מנת לצמצם, אך הספרדי המשיך ביכולת המוחצת וניצל את נקודת השבירה הראשונה שהשיג במשחקון השביעי, בדרך לניצחון 1:6 תוך חצי שעה בלבד ועלייה ליתרון 1:2 במערכות.


ת'ים לא הצליח לעמוד בקצב במערכה השלישית (MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)
דומיניק ת'ים לא הצליח לעמוד בקצב (MARTIN BUREAU/AFP/Getty Images)


בפתיחה המערכה הרביעית נדאל השיג ועלה ל-0:30. האוסטרי הראה נחישות והצליח להפוך ל-30:40 לטובתו, אך איבד ריכוז עם טעות לא מחויבת והמדורג 2 בעולם לקח את המשחקון הראשון. נדאל המשיך להפעיל לחץ ועלה ל-0:30 במשחקון השני.


ת'ים לא הצליח לעמוד בהסתערות ולאחר ששלח כדור מחוץ לגבולות המגרש, הספרדי שבר את ההגשות שלו והגדיל את תוצאת המערכה ל-0:2 לטובתו. ת'ים הראה נחישות והשיג שתי נקודות שבירה במשחקון השלישי, אך נדאל לא התרגש ועם שתי נקודות נהדרת ליד הרשת שמר על ההגשות שלו.


המתקפה של השור ממאיורקה נמשכה במשחקון הרביעי, שבו השיג יתרון 0:40, אך ת'ים הצליח להציל את שלוש נקודות השבירה, חזר לקחת ניצחון ראשון במערכה וצמצם ל-3:1. האוסטרי המשיך לבצע טעויות ונדאל לקח בקלות משחק נוסף. גם במשחקון השישי הספרדי לא נתן ליריבו לנשום. ת'ים עלה ליתרון שלוש פעמים במשחקון, אך נדאל השיג שתי נקודות שבירה ובהזדמנות השנייה גם שבר פעם נוספת בדרך ל-1:5. מכאן נותר לו רק לשמור על ההגשות שלו, בדרך להשלים 1:6 במערכה הרביעית ולרשום היסטוריה במגרש 'פיליפ שאטרייה'.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי