כאן כדי להישאר: ג'וקוביץ', נדאל ופדרר ממשיכים לשלוט בטניס

רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל, רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ' | Matthew Stockman/Getty Images

הטריו המוביל בענף ממשיך לחגוג ונדמה שיקח זמן עד שיצוץ השחקן שיכול לשבור את ההגמוניה שלהם. השלושה ישחקו היום ברבע גמר ווימלבדון, כשהספרדי והשוויצרי יוכלו להיפגש בשלב הבא והסרבי מחפש לצמצם את הפער מהם

(גודל טקסט)

החיפוש אחר יורשיהם של רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' החל כבר לפני שנים רבות. אולם בהתחשב במה שקרה בשבוע האחרון בווימבלדון, נראה כי ההמתנה לשחקן צעיר שייכנס לנעליהם של חברי השלישייה השולטת בסבב לאורך העשור האחרון, תימשך עוד זמן רב.

השחקן הצעיר ביותר שישחק היום בשלב רבע גמר טורניר הגברים באול אינגלנד קלאב הוא דויד גופן הבלגי, שמאוחר יותר השנה יחגוג את יום הולדתו ה-29. פדרר יהיה בן 38 עוד מעט, נדאל כבר בן 33 וגם ג'וקוביץ' חגג לא מזמן את יום הולדתו ה-32.

הפעם האחרונה שמישהו למעט פדרר, נדאל, ג'וקוביץ' ואנדי מארי, המתמודד בשנים האחרונות עם פציעה קשה, זכה בטורניר ווימבלדון הייתה אי שם ב-2002. לא רק שהסרבי, הספרדי והשווייצרי הם שלושת המדורגים הבכירים בעולם, אלא שהם גם חלקו ביניהם את עשרת תארי הגראנד סלאם האחרונים: ארבעה לשור ממאיורקה, שלושה ל"נולה" ושלושה לשיאן הזכיות בגרנד סלאם בכל הזמנים.

שיאן הזכיות בגרנד סלאם. פדרר מניף את הגביע בווימבלדון 2017 (AFP)
שיאן הזכיות בגרנד סלאם. פדרר מניף את הגביע בווימבלדון 2017 (AFP)

"נדאל נראה מדהים, פדרר לא רחוק מאחוריו וג'וקוביץ' גם כן נראה טוב מאוד" אמר שחקן העבר ופרשן ה-BBC ג'ון מקנרו, "אנחנו נמצאים בתקופה מדהימה בהיסטוריה של הענף. לדעתי הם שלושת השחקנים הגדולים ביותר בכל הזמנים. אני מעריץ את רוד לייבר ושיחקתי נגד פיט סמפראס ובוריס בקר, אבל הם השחקנים הגדולים ביותר אי פעם. הם אוהבים לשחק ולהתחרות וזה לדעתי מה שמבדיל אותם מהשאר".

פדרר יקווה לעשות צעד נוסף לעבר תואר תשיעי בווימבלדון ולהעלות את מאזנו ל-21 תארי מייג'ור, כשיתמודד היום מול קיי נישיקורי. השווייצרי נמצא במסלול התנגשות עם נדאל בחצי הגמר, כשגם הספרדי יגיע היום כפייבוריט ברור למשחקו מול סם קוורי האמריקאי. בחלק השני של ההגרלה, ג'וקוביץ' יפגוש את גופן, ורוברטו באוטיסטה-אגוט ישחק נגד גידו פלה.

שולטים בטניס העולמי יחד עם פדרר. ג'וקוביץ' ונדאל בווימבלדון 2018 (NIC BOTHMA/AFP/Getty Images)
שולטים בטניס העולמי יחד עם פדרר. ג'וקוביץ' ונדאל בווימבלדון 2018 (NIC BOTHMA/AFP/Getty Images)

כזכור, הסרבי חזר למרכז הבמה עם הזכייה בווימבלדון בשנה שעברה ואחריה הוא גם שב להשתלט על המקום הראשון בדירוג, הודות לזכייתו באליפות ארה"ב הפתוחה ובאליפות אוסטרליה בתחילת העונה הנוכחית. הוא הודח בחצי גמר רולאן גארוס – הפסדו הראשון בגרנד סלאם אחרי שנה – אך הוא יכול להתקרב מרחק ארבע זכיות בלבד מפדרר, אם יזכה בווימבלדון ויעלה את מאזנו ל-16 תארים. נדאל עלה ל-18 זכיות בגרנד סלאם עם הנפת הגביע ברולאן גארוס בחודש שעבר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי