11 שנים אחרי המשחק ההיסטורי: פדרר ונדאל נפגשים שוב בווימבלדון

רוג'ר פדרר עם רפאל נדאל
רוג'ר פדרר עם רפאל נדאל | AFP

ספרים וסרטים נוצרו על המפגש שבעיני מומחים רבים היווה את נקודת השיא של היריבות הגדולה בתולדות הטניס. נדאל: "אהיה חייב להיות במיטבי". פדרר: "זה הולך להיות קשה". ב-16:00: קרב ענקים בחצי גמר ווימבלדון

(גודל טקסט)

11 שנים חלפו מאז, אולם נדמה שהתחושות בנוגע לגמר ווימבלדון 2008 רק התחזקו. היה ברור לכל מי שצפה באותה ההתמודדות בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל כי לא מדובר בעוד משחק. בזמן שעבר מאז רק התחזקה הדעה כי המשחק בו ניצח נדאל לאחר חמש מערכות בלתי נשכחות הוא הגדול בהיסטוריה של הענף. ספרים וסרטים נוצרו על המשחק שבעיני מומחים רבים היווה את נקודת השיא של היריבות הגדולה בתולדות הטניס. עם כל שנה שחלפה, נראה היה שהולכים וקטנים הסיכויים לשחזור של אותה ההתמודדות על המגרש המרכזי של הטורניר היוקרתי בעולם.

אולם היום (שישי), השוויצרי והספרדי, שכבר הוספדו לא פעם בשנים האחרונות, ייפגשו שוב בווימבלדון, הפעם לקרב על מקום בגמר. זה יהיה המפגש ה-40 בקריירה בין השניים, כשנדאל מוביל 15:24 לאחר שגבר על יריבו השווייצרי בחצי גמר הרולאן גארוס בחודש שעבר. אולם פדרר יכול לשאוב ביטחון מכך שהוא ניצח את הספרדי בחמשת משחקיהם הקודמים, כולל בפעם האחרת בה נפגשו בטורניר גראנד סלאם בחמש השנים האחרונות בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לפני כשנתיים.

"לא נפגשנו הרבה מאוד זמן על המשטח הזה", אמר פדרר, שמחפש להתקרב מרחק ניצחון בודד מזכייה תשיעית בווימבלדון ותואר גראנד סלאם 21 בקריירה. "זה הולך להיות משחק קשה. רפא מסוגל לגרום נזק לכל אחד על כל משטח". פדרר, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-38, הסביר את השינוי שחל לאורך השנים בסגנון המשחק של נדאל על הדשא. "רפא השתפר המון על המשטח הזה לאורך השנים. הוא שחקן מאוד שונה מזה שהיה פעם", סיפר השווייצרי. "הוא מגיש בצורה מאוד שונה. אני זוכר איך הוא היה מגיש בזמנו וכעת ההגשות שלו הרבה יותר עוצמתיות והוא מסיים נקודות במהירות גדולה הרבה יותר".


11 שנים חלפו מאז המשחק הגדול בתולדות הענף (Gettyimages)

נדאל מחפש זכייה שלישית בווימבלדון, ראשונה מאז 2010, שתקרב אותה מרחק גביע גראנד סלאם בודד משיא 20 התארים של פדרר. "אני מצפה לפגוש את מי שהוא כנראה השחקן הטוב בהיסטוריה על המשטח הזה ואני יודע שאני אהיה חייב להיות במיטבי אם אני רוצה שיהיו לי הזדמנויות להעפיל לגמר", הסביר נדאל. "הפסדתי לפדרר הרבה פעמים וגם ניצחתי אותו הרבה פעמים. אבל מערכת היחסים בינינו אף פעם לא השתנתה. תמיד היה כבוד גדול וחברות טובה. זה כנראה לא ישתנה בלי קשר לתוצאת המשחק. אני מתרגש לקראת המשחק הזה. ההזדמנויות שלנו להיפגש הולכות ופוחתות, אבל אנחנו עוד פה".

בחצי הגמר שייפתח את היום, יתמודדו המדורג 1 בעולם והאלוף המכהן, נובאק ג'וקוביץ', ורוברטו בטיסטה אגוט הספרדי, שיישחק לראשונה בקריירה בשלב חצי הגמר של טורניר גראנד סלאם. בטיסטה אגוט כבר בן 31, אולם הוא צעיר העולים לחצי הגמר. החיפוש אחר יורשיהם של פדרר, נדאל וג'וקוביץ' אומנם החל כבר לפני שנים רבות. אך בהתחשב במה שקרה בשבועיים האחרונים בווימבלדון, זו כבר לא תהיה הפתעה אם ייקח עוד זמן רב עד ששחקן צעיר יצליח לגרש את השלישייה ששולטת בסבב לאורך העשור האחרון ורוב העשור הקודם.

פדרר עוד מעט בן 38, נדאל כבר בן 33 וגם ג'וקוביץ' חגג לא מזמן את יום הולדתו ה-32. אולם הפעם האחרונה שמישהו למעט פדרר, נדאל, ג'וקוביץ' ואנדי מארי זכה בטורניר ווימבלדון הייתה אי שם ב-2002. מארי כמובן לא משתתף בטורניר היחידים השנה בשל פציעת הירך הקשה שמאיימת לקטוע את הקריירה שלו. לא רק שג'וקוביץ', נדאל ופדרר הם שלושת המדורגים הבכירים בעולם, אלא שהם גם חלקו ביניהם את 10 תארי הגראנד סלאם האחרונים, ארבע לנדאל, ושלוש כל אחד לג'וקוביץ' ולפדרר.

"אל תשאלו אותי שאלות על השחקנים הצעירים ומתי יגיע הזמן שלהם כי כבר דיברנו על זה", אמר ג'וקוביץ' לאחר ניצחונו על דויד גופן ברבע הגמר. "אני פשוט שמח להיות חלק מקבוצה של שחקנים מעל גיל 30 שעדיין מצליחה. אני מניח שבשלבים האלה של טורנירי גראנד סלאם, נדאל, פדרר ואני יודעים איך לעלות לרמה אחרת מבחינת יכולת ופוקוס. אנחנו מאוד ממוקדים בטורנירים האלה. בשלב הזה של הקריירות שלנו זה הדבר הכי חשוב עבורנו".


אל תשאלו אותו על מהפכת הצעירים. נובאק ג'וקוביץ' (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי