תופסים אמריקה: אליפות ארה"ב עשויה לשנות את מאזן הכוחות

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

גמר ווימבלדון בין נובאק ג'וקוביץ' לרוג'ר פדרר אומנם לא ישוחזר בפלאשינג מדוז, אבל הגראנד סלאם הקרוב צפוי להיזכר כמשמעותי במיוחד בשל המאבק המשולש על תואר שיאן הזכיות של בכל הזמנים

(גודל טקסט)

זכייתו של נובאק ג'וקוביץ' בווימבלדון בחודש שעבר הייתה היסטורית לא רק משום שהפכה אותו לשחקן הראשון זה 71 שנה שחוזר מפיגור נקודת משחק בגמר בדרך לתואר בטורניר היוקרתי בעולם – היא עוד עשויה גם להיזכר כמשמעותית במיוחד בדברי הימים של הענף, כיוון שהפכה את המירוץ על שיא הזכיות בתארי הגראנד סלאם אצל הגברים לתלת-ראשי.

במקום לפתוח פער של שישה תארי מייג'ור מג'וקוביץ' ושלושה מרפאל נדאל, רוג'ר פדרר נותר על 20 זכיות בעקבות ההפסד הכואב בלונדון, שניים בלבד יותר מיריבו הספרדי ורק ארבע יותר מהסרבי. בהתחשב בכך שג'וקוביץ' צעיר מיריביו ועדיין רק בן 32, השיא הנוכחי של פדרר בהחלט נראה בהישג יד, בטח כשלוקחים בחשבון שנולה זכה בארבעה מחמשת טורנירי הגראנד סלאם האחרונים.

"אני מודע לכל הדיבורים על המירוץ הזה, אני חלק מהעולם הזה ואני לא יכול להתעלם מזה לגמרי", הודה ג'וקוביץ' לקראת פתיחת אליפות ארה"ב הפתוחה, הגראנד סלאם האחרון של השנה, הלילה בניו יורק, "זה מאוד מחמיא לי, אבל יש לפני עוד דרך ארוכה. זו בהחלט אחת מהמטרות שלי. אני בן 32 אז דברים קצת שונים משהיו לפני עשר שנים. אבל אני מרגיש צעיר בגוף ובנשמה ועדיין יש לי הרבה מוטיבציה להמשיך".


עדיין מרגיש צעיר. נובאק ג'וקוביץ' (Shaun Botterill/Getty Images)

לא יהיה שחזור של גמר ווימבלדון בניו יורק לאחר שג'וקוביץ' ופדרר הוצבו באותו הצד של ההגרלה, מה שאומר שהם יכולים להיפגש רק בחצי הגמר. ג'וקוביץ' הוא האלוף המכהן בפלאשינג מדוז, מקום בו לא הודח לפני שלב חצי הגמר מאז 2006 ובו הגיע לגמר בשבעה משמונה הופעותיו האחרונות. "זה מקום בו נהניתי מהצלחה גדולה לאורך השנים", הסביר ג'וקוביץ', "אני מאוד נהנה מהאווירה הרועשת, שהיא הפוכה מהאווירה בווימבלדון, למעט בשלבים המאוחרים של הטורניר".

הסרבי שיחק טורניר הכנה אחד בלבד לקראת אליפות ארה"ב, כשהוא מודח על ידי דניל מדבדב הרוסי בשלב חצי הגמר של טורניר המאסטרס בסינסינטי. פדרר, שלא זכה באליפות ארה"ב מאז 2008 ועבר את שלב רבע הגמר בפעם האחרונה לפני ארבע שנים, שיחק טורניר הכנה בודד גם כן, והוא הפסיד לאנדריי רובלב הרוסי כבר בשמינית הגמר בסינסינטי. רפאל נדאל ויתר על ההשתתפות בסינסינטי, אבל עשה זאת ברצון לאחר שזכה בטורניר המאסטרס בטורונטו קודם לכן ולא רצה להסתכן בפציעה לפני ההגעה לניו יורק.


דניל מדבדב. יזכה בגראנד סלאם הראשון בקריירה? (Shaun Botterill/Getty Images)

למעט שלושת הגדולים, מי שמסומן על ידי סוכנויות ההימורים כמועמד לזכייה הוא מדבדב. הרוסי בן ה-23 נמצא בכושר פנטסטי מאז ווימבלדון, כשהוא מגיע לגמרים בוושינגטון ובטורונטו לפני שזכה בטורניר המאסטרס בסינסינטי וקפץ לדירוג שיא של 5 בעולם.

ג'וקוביץ', פדרר ומדבדב יחלו את דרכם בטורניר כבר הלילה (בין שני לשלישי) ביום הפתיחה, אולם ההצגה הראשית של יום הפתיחה מגיעה מטורניר הנשים שם סרינה וויליאמס ומריה שראפובה יתמודדו כבר בסיבוב הראשון במפגש שמזכיר נשכחות. וויליאמס עדיין מחפשת להשוות את שיאה של מרגרט קורט ולזכות בגראנד סלאם מספר 24 בקריירה לאחר שהפסידה בגמר בווימבלדון. שראפובה, לעומת זאת, מדורגת כיום במקום ה-89 בלבד בעולם, כשהיא לא עוברת את שלב רבע הגמר בגראנד סלאם מאז 2015.


מפגש שמזכיר נשכחות. סרינה וויליאמס ומריה שראפובה ייפגשו כבר בסיבוב הראשון (WILLIAM WEST/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי