בשורה לטניס הישראלי: נפתחה האקדמיה ברמת השרון

עמוס מנסדורף, אבי לחיאני, יוני ירום, אנדי רם והנס פליוס
עמוס מנסדורף, אבי לחיאני, יוני ירום, אנדי רם והנס פליוס | איגוד הטניס בישראל

תכנית חדשה לקידום הענף בארץ הציגה את הבית החדש של החובטים המקומיים, שיאגד את השחקנים הטובים בארץ בגילאי 9 עד 18 ויספק להם ליווי מקצועי ומנטלי. אני רם: "זה הדבר הכי טוב שיכולנו לעשות במשאבים שיש"

(גודל טקסט)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שלישי) במשרדי הוועד האולימפי בהדר יוסף הוצגה התכנית החדשה לקידום הטניס בישראל, שבמסגרתה יחל שיתוף פעולה בין איגוד הטניס ומרכזי הטניס, עם אקדמיה שתאגד את השחקנים הטובים בארץ מגילאי 9 עד 18. התכנית גובשה על ידי אנשי מקצועי משני הארגונים ובליבה הקמת האקדמיה, שמוקד פעילותה יהיה במרכז הטניס ברמת השרון. את התכנית יובילו בכירי המאמנים בטניס הישראלי והיא תפוקח ותבוקר על ידי ועדת היגוי מקצועית.

מי שהציג את התכנית הוא אנדי רם, הגדולי הטניסאים בישראל בעבר, שמכהן כיום כמנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי של האיגוד. באירוע הוצג גם עמוס מנסדורף, שמונה בתחילת החודש למנהל המקצועי החדש של הארגון. מלבדם, בהדר יוסף נכחו גם אבי לחיאני, מנכ"ל איגוד הטניס והנס פליוס – המנהל המקצועי של מרכזי הטניס.

אנדי רם על שיתוף הפעולה החדש: "אני מרגיש שאני חוזר לטניס שוב אחרי שפרשתי. האקדמיה זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות במשאבים שלנו כרגע, לאחד את השחקנים הטובים ביותר בארץ ולתת להם את כל התנאים כדי לעזור להם להצליח בזירה העולמית. זה מה שאני זכיתי לו כילד בן 14, כשעזבתי את הבית לאקדמיה בווינגייט. יש לנו את כל האנשים הכי טובים שיכולנו למצוא. אני מאוד מאמין בדבר הזה, באיחוד הכוחות של שני הגופים הגדולים, זה משהו חדש שלא היה הרבה שנים ואני אתן כל מה שאוכל כדי שזה יצליח".

אנדי רם עם מנכ
אנדי רם עם מנכ"ל ויו"ר האיגוד במסיבת העיתונאים. (איגוד הטניס בישראל)

מנסדורף הוסיף: "התכנית הזו תהיה הפלטפורמה שתאפשר לילדים להפוך לשחקני טניס ברמה הגבוהה ביותר. האקדמיה היא תחילה של מהפך, שינוי מחשבתי ואמונה שאפשר לעשות את זה ונעשה את כל המאמצים שזה יקרה. זה ייקח זמן, אין הוקוס פוקוס, אבל אנו מייצרים פה פלטפורמה שתאפשר לילדים את הסיכוי להגיע לרמה הגבוהה מבחינת נפח האימונים, האיכות שלהם, נסיעות לחו"ל, ליווי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולא הייתי מצטרף לדרך הזו אם לא הייתי מאמין בה".

הגילאים הצעירים יותר באקדמיה יתאמנו במקביל ברמת השרון ובמועדוני הבית שלהם ובהמשך יעברו באופן קבוע לאקדמיה. בנוסף ל-8 עד 10 יחידות אימון המתוכננות להם בשבוע, יתקיים גם מפגש שבועי עם מאמן מנטלי, גם ברמה קבוצתית וגם אישית, בהתאם לצורך. בנוסף, הטניסאים הצעירים יקבלו מעטפת רפואית, ליווי תזונתי והם ישתתפו בתחרויות בארץ ובחו"ל. את הלימודים הם יעשו ברמת השרון או בתיכון הכפר הירוק, שבו תהיה להם אפשרות למסגרת פנימייה. חלק מדרישות האקדמיה יהיו לעמוד בתכנית הלימודים ובחובות הנדרשות במסגרתם.

עמוס מנסדורף. (איגוד הטניס בישראל)
עמוס מנסדורף. (איגוד הטניס בישראל)

אבי לחיאני, מנכ"ל איגוד הטניס, אמר: "ענף הטניס ציפה מזה שנים רבות לשיתוף פעולה מקצועי אמיתי בין שני הגופים המובילים והמשפיעים ביותר בטניס הישראלי. התכנית הלאומית היא ביטוי לשינוי תפיסה בדרך אך בעיקר להבעת רצון לאחד כוחות ולהצעיד את הענף למקום הראוי לו".

יו"ר איגוד הטניס יוני ירום: "ההסכמים שנחתמו הם ארוכי טווח לחמש שנים ויותר מכך ואנחנו צופים לתוצאות כבר בתוך 7-10 שנים. הצלחנו לאחד את הכוחות המקצועיים הטובים ביותר שיש היום בשוק מבחינת ניסיון, ידע ושיתוף פעולה, ואנחנו מקווים שהצעד המשמעותי הזה יוביל את הטניס שוב לקדמת הבמה".

הנס פליוס: "כשחזרתי לישראל ראיתי ששחקנים לא מתאמנים יחד והיה לי ברור שצריך להביא את כל השחקנים הכי טובים בארץ למקום אחד. יש לנו פה אנשים עם ידע עצום, שחקני עבר כמו עמוס מנסדורף, אנדי רם וציפי אובזילר שיודעים מה צריך כדי להגיע לפסגה. אנחנו מוכנים ומחויבים ואנחנו נצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי