סרינה וויליאמס נגד ביאנקה אנדרסקו בגמר אליפות ארה"ב

סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס | TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images

האמריקאית נראית בשיאה גם בגיל 37 והודות ל-3:6, 1:6 על סביטולינה היא רחוקה ניצחון אחד בלבד מהשוואת השיא ההיסטורי של מרגרט קורט. הקנדית בת ה-19 תחכה לה בשבת אחרי שבזכות מהפך מופלא חלפה על פני בנצ'יץ'

(גודל טקסט)

גמר אליפות ארצות הברית לנשים נקבע הלילה (בין חמישי לשישי), כאשר סרינה וויליאמס, בגיל 37, דרסה בשתי מערכות את אלינה סביטולינה והבטיחה את מקומה בגמר – שם תפגוש את הקנדית ביאנקה אנדרסקו בת ה-19, שעם מהפך אדיר הצליחה להתעשת ולחלוף על פני בלינדה בנצ'יץ'.

נתחיל עם סרינה וויליאמס, שאם תצליח לגבור על על אנדרסקו בגמר, היא תזכה בגרנד סלאם מספר 24 שלה ובכך תעשה היסטוריה כשתשווה את שיאה של מרגרט קורט. הזכייה האחרונה של סרינה הייתה באוסטרליה ב-2017 ודווקא באליפות ארה"ב היא לא זכתה מאז 2014, אחרי ששבה למעמד הגמר בשנה שעברה, אך נכנעה לסנסציה היפנית דאז נאומי אוסאקה. 

סרינה נראית קרובה מתמיד להשוואת שיאה של קורט והלילה היא חלפה על פני סביטולוניה, המדורגת חמישית לעומת וויליאמס השמינית, תוך שעה ו-110 דקות בלבד עם 3:6, 1:6 משכנע, על אף שביצעה 20 טעויות בלתי מחוייבות – שלוש יותר מיריבתה שלא הצליחה מהאמריקאית להכניס 34 "ווינרים" לעומת 11 שלה בלבד.

כאמור, בגמר מחכה לאמריקאית אנדרסקו המדורגת 15 שהדיחה גם כן יריבה שמדורגת מעליה. הקנדית גברה 6:7(3) ו-5:7 על בנצ'יץ' (13) במותחן שארך שעתיים ורבע, והגיע לשיאו כאשר במערכה השנייה הצליחה השווייצרית לפתוח פער של 2:5 בדרך לשוויון, אלא שאז הגיעו חמישה משחקונים רצופים בהם אנדרסקו פשוט עשתה ככל העולה על רוחה בדרך לגמר היסטורי גם מבחינתה – הראשון שלה – שייערך כבר מחר (שבת, 23:00 שעון ישראל).


אנדרסקו כבר יכולה לחגוג רגע היסטורי (Matthew Stockman/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי