שוב הוא המלך! נדאל זכה בגראנד סלאם מספר 19 בקריירה!

רפאל נדאל
רפאל נדאל | JOHANNES EISELE/AFP/Getty Images

הספרדי גבר על דניל מדבדב באליפות ארה"ב הפתוחה במשחק צמוד בחמש מערכות לאחר 4 שעות ו-49 דקות וכעת רחוק רק תואר גדול אחד משיאו של השוויצרי רוג'ר פדרר

(גודל טקסט)

אליפות ארצות הברית הפתוחה הסתיימה הלילה (בין ראשון לשני) עם מנצח אחד גדול – רפאל נדאל זכה בגאנד סלאם האחרון של 2019 בצדק לאחר שגבר על דניל מדבדב. זו הייתה הזכייה ה-19 שלו בקריירה בתואר גראנד סלאם (והרביעי בניו יורק), רחוק רק תואר אחד משיאו של השוויצרי רוג'ר פדרר. כמוכן הוא הפך לטניסאי הראשון שזכה בחמישה תארים גדולים לאחר גיל 30.

לא פחות מ-24 אלף צופים שהגיעו לארתור אש, אצטדיון הטניס הגדול בעולם, זכו לראות היסטוריה. הרוסי, שהגיע למעמד הגמר לראשונה בחייו, לא עשה חיים קלים אך נכנע בתום חמש מערכות במשחק שארך ארבע שעות ו-49 דקות, ובסיומו ניצח השור ממאיורקה 4:6, 6:4, 7:5, 3:6, 7:5

מדבדב פתח טוב את המשחק ואפילו שבר ראשון את נדאל במשחקון השלישי, אך הספרדי שבר מיד בחזרה ורגע לפני שובר השוויון  הרוסי איבד את המערכה לאחר שלא עלה מספיק טוב לרשת והספרדי השיג 5:7 בתום שעה וארבע דקות של טניס.

ניצח בשתי המערכות הראשונות. נדאל (Elsa/Getty Images)

במערכה השנייה הסיפור היה שונה לחלוטין, מדבדב נראה חסר אנרגיות ונדאל ניצל זאת עם שבירה במשחקון השישי בדרך ל-2:4, נדאל המשיך לשמור על ההגשות שלו ולמרות שנקלע לפיגור של 30:15 במצב של 2:5, עמד בלחץ וסגר גם את המערכה השנייה לאחר 48 דקות בלבד.

המדורג שני בעולם לא הוריד הילוך במערכה השלישית, אחרי שני משחקי הגשה נינוחים לכל צד, הספרדי שבר שוב את מדבדב עם 2:3. אבל הפעם הגיע תורו של הרוסי לשבור, המדורג חמישי בעולם כבר הגיע ל-15:40 ונדאל איזן ל-40:40, אך החמיץ קרוב לרשת ומדבדב החזיר את ההגשות לזכותו. 

במצב של 4:4 מדבדב הגיע לתצוגת שיא, הוא הצליח להציל שתי נקודות שבירה ובזכות נחישות רבע השיג את המשחקון האיכותי בגמר. נדאל מנגד איזן ל-5:5 עם משחקון הגשה חלק, מדבדב מיד הגיב עם משחקון מושלם בדרך ל-5:6. כאשר היה נראה כי המשחק בדרך לשובר שוויון הרוסי כנגד כל הסיכויים שבר את נדאל ונשאר בחיים עם 5:7 ו-2:1 במערכות. כנגד כל הסיכויים למרות שפיגר במערכה הרביעית הוא הצליח לכפות 2:2 במערכות כשגבר 4:6 על הרוסי.


קאמבק נהדר לא הספיק. מדבדב (Matthew Stockman/Getty Images)

המערכה האחרונה הייתה בסימן פדרר שפיגר 40:0 אבל הצליח להתעשת ולעלות ליתרון 2:3 בזכות טניס נפלא. מדבדב, שהפסיד בכל ארבע הפעמים הקודמות בהן הגיע למערכה חמישית – התקשה מאוד. הספרדי פתח פער עם יתרון 2:5 והרוסי בשארית כוחותיו עוד הצליח לצמק ל-5:4 כשניצח בשתי הנקודות הבאות, אך נדאל ניצח את נקודת השבירה ועשתה היסטוריה. 


רפאל נדאל מאושר בסיום (JOHANNES EISELE/AFP/Getty Images)


רגע מרגש. נדאל מתקשה לעכל (Matthew Stockman/Getty Images)


כמעט חמש שעות של קרב גדול. נדאל ומדבדב (JOHANNES EISELE/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי