נדאל התמוגג: "אחד הימים המרגשים בקריירה שלי"

רפאל נדאל
רפאל נדאל | TIMOTHY A. CLARY/AFP/Getty Images

הספרדי שזכה בגראנד סלאם בפעם ה-19 בקריירה החמיא ליריבו: "זה היה משחק קשה, הוא השתפר משמעותית והפך לבלתי צפוי". מדבדב פירגן: "ההישג שלו יוצא דופן", והתלוצץ: "אם הייתי מנצח, מה היו מראים בסרטון בסיום?"

(גודל טקסט)
רפאל נדאל לא הצליח לעצור את הדמעות לאחר הזכייה המרגשת באליפות ארה"ב הפתוחה בפעם הרביעית בקריירה – 2010, 2013, 2017 ו-2019, והזכייה ה-19 בקריירה בגראנד סלאם – רק אחד פחות משיאו של רוג'ר פדרר. האמת, לא בטוח שהוא ניסה. "זה אחד הימים המרגשים ביותר בקריירה שלי", אמר נדאל בסיום והוסיף: "זה היה גמר קשה מאוד, צמוד, משחק שייזכר זמן רב".


ניתוח המשחק: "זה היה סוף חשוב. אני חושב ששלטתי במשחק עד כמה שאתה יכול לשלוט בגמר גראנד סלאם נגד יריב נהדר כמו דניל מדבדב. הסתבכתי והוא סיים את המערכה השלישית בצורה טובה מאוד. הגענו עד לקצה גבול היכולת והכל היה יכול לקרות. הייתי עצבני לאור הטעויות שעשיתי, אני מעדיף לא לזכור את הרגעים האלה. למרבה המזל, הכל עבר כמו שצריך".


על מדבדב: "הוא שינה לחלוטין את הטקטיקה שלו, ראה שמה שניסה בהתחלה פשוט לא עבד, והוא גיוון את האסטרטגיה מול הרשת. ידעתי עד כמה הוא טוב אבל הוא השתפר בזמן המשחק. בזמן מסוים הוא הפסיק להיות צפוי והיה לי קשה מאוד להתמודד איתו. אני רוצה לברך אותו על המשחק ובכלל על הקיץ הנפלא שלו. כולם ראו למה הוא מספר 4 בעולם. הוא שיחק בצורה יוצאת דופן".



הספרדי שיבח את הקהל שלא הפסיק להריע לו: "אני רוצה להודות לתמיכה שלהם, זה כבוד לשחק מולכם. זה אחד האצטדיונים הטובים והאנרגטיים ביותר, היו אנרגיות מטורפות" והחלק לחלק 'תודות': "זה היה לילה נהדר ומיוחד בקריירה שלי. אני שמח שזכיתי ארבע פעמים באליפות ארה"ב הפתוחה, זה כבוד גדול עבורי. כמובן שאני רוצה להודות לצוות שלי, בלעדיהם כל זה לא היה אפשרי. הניצחון הזה כל כך חשוב לי. איך שהוא הושג, הקשיים, העצבים, זה היה משחק מטורף".


סרטון התמיכה: "אני שוב רוצה להודות לצוות ולמשפחה שלי. ראיתי את הסרטון והתרגשתי, ראיתי כמה זה חשוב לכם. תודה על התמיכה בזמנים הטובים ובזמנים הפחות טובים. בלעדיכם כל זה לא היה אפשרי. מקווה לראות אתכם בשנה הבאה".


ברחבי אירופה לא שכחו לפרגן. "דון רפאל נדאל", נכתב בשער "מארקה" הספרדי שהוציא גיליון מיוחד בשעת לילה מאוחרת לכבוד המשחק. "נדאל העצים את האגדה שלו עם גמר היסטורי נוסף, הפעם נגד מדבדב". "עקיצה ברוטאלית להיסטוריה", נכתב ב"אס" שם הוסיפו שמשחק כזה היה צפוי להסתיים בדמעות.




מנגד, דניל מדבדב לא הפסיק לשבח את יריבו: "מזל טוב לרפא, 19 תארי גראנד סלאם הם משהו יוצא דופן. כשראיתי את התמונות של 19 התארים שלו על המסך הענק – הראשון, השני, והשלישי וכן הלאה עד 19, חשבתי לעצמי – 'אם הייתי מנצח מה היה קורה. מה היו מראים בסרטון שלי? מה שאתה עושה זה נפלא עבור הספורט".


על המשחק: "לפי איך שהמשחק התפתח, חשבתי שאני אפסיד במערכה השלישית, אבל נלחמתי על כל כדור עד הסוף. שיחקתי על המסלול הטוב בעולם. הקהל שקודם כעס עליי – עודד אותי להמשיך ולהתחרות וזה נפלא".



נדאל ומדבדב. פרגון הדדי (Emilee Chinn/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי