צפו: ציציפאס גבר 0:2 על פדרר ועלה לגמר המאסטרס בלונדון

סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images

היווני בן ה-21 ירשום הופעה ראשונה במשחק ההכרעה של טורניר גמר ה-ATP, לאחר שהציל 11 נקודות שבירה וניצח את השווייצרי 3:6, 4:6 בתום שעה ו-36 דקות של טניס

(גודל טקסט)
סטפאנוס ציציפאס העפיל לגמר טורניר סוף השנה של סבב ה-ATP, לאחר שגבר היום (שבת) על רוג'ר פדרר בשלב ארבע האחרונים, בתום משחק שבו הפרשי הגיל בין שני השחקנים (17 שנים) היווה את שיא כל הזמנים בטורניר. השווייצרי כנראה הגיע תשוש מהקרב מול נובאק ג'וקוביץ' בסיום השלב הקודם והיווני ניצל זאת היטב כדי לפתוח פער במשחקונים כבר מהפתיחה, בדרך לניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו ולהופעה ראשונה בגמר טורניר המאסטרס היוקרתי שמתקיים בלונדון זו השנה השלישית ברציפות.




ציציפאס הציל נקודת שבירה במשחקון הראשון של המשחק ומיד שבר את ההגשות של פדרר במשחקון שאחרי. במצב של 2:4 לטובתו במערכה, היווני חזר מפיגור 40:0 והציל שלוש נקודות שבירה. במשחקון המכריע, ציציפאס נזקק לשבע נקודות כדי לנצח 3:6 במערכה ולעלות ליתרון 0:1 במשחק.


גם במערכה השנייה היווני פתח פער במהירות, כאשר ניצל ארבע טעויות של השווייצרי בדרך לשבירה ול-1:2 במשחקונים. בהמשך, פדרר קיבל הזדמנות פז לחזור למשחק כשהשיג את השבירה המיוחלת ואיזן ל-2:2, אבל הטניסאי בן ה-21 היה בשיאו הערב ושבר בחזרה. במשחקון האחרון ציציפאס שוב הראה אופי ענק, כשהציל שתי נקודות שבירה (מתוך 11 במשחק כולו) קריטיות לפדרר וחזר מפיגור 40:15 בדרך לניצחון במשחקון ובמשחק כולו.



לא הצליח להתמודד עם היווני. פדרר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)



יתמודד לראשונה על אליפות טורניר גמר הסבב (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי