תראו אותי: ציציפאס מאיים לשבור את ההגמוניה של אגדות הטניס

סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס | Justin Setterfield/Getty Images

לאחר עשור של חיפושים ליורש לפדרר, נדאל וג'וקוביץ', היווני, שהוכיח בחצי הגמר שפריצתו אינה מקרית - פוגש הערב את דומיניק תים בגמר המאסטרס (20:00, ספורט2) בתקווה לזכות בתואר הגדול בקריירה. וגם להעביר מסר

(גודל טקסט)

החיפוש אחר יורשים לרוג'ר פדרר, רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' נמשך כבר למעלה מעשור, ועדיין קשה להמר מתי יסתיים. גם לאחר שעברו את גיל 30, שלוש אגדות הטניס ממשיכות להציב את הרף אליו כל שחקן צעיר שואף. השלושה חלקו ביניהם את כל תארי הגראנד סלאם בשלוש השנים האחרונות, כשהשחקן האחרון מלבדם לזכות בתואר מייג'ור היה סטן ואורינקה, אי שם באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2016.

מי שחיזק השנה באופן משמעותי את מעמדו כאחד השחקנים המסוגלים לקרוא תיגר על השלושה הוא סטפנוס ציציפאס היווני, שבשבוע האחרון בלונדון שב ומוכיח כי הפריצה שלו בשנתיים האחרונות לא הייתה מקרית. ציציפאס בן ה-21 מקווה לזכות היום (ראשון)  בטורניר סיום העונה של סבב ה-ATP כשיתמודד מול דומיניק תים בקרב על התואר (20:00, שידור ישיר בספורט2). היווני, שמשתתף בטורניר אליו עולים רק שמונה השחקנים הבכירים בעולם לראשונה בקריירה, עלה אתמול לגמר עם ניצחון מרשים 3-6, 4-6 על רוג'ר פדרר.

"זה חלום שמתגשם", אמר ציציפאס, שהגיע לטורניר כמדורג 6 בעולם. "צפיתי ברוג'ר משחק בטורניר הזה כשהייתי ילד וחלמתי על היום שבו אוכל לשחק מולו.
אני חי את החלום. אלו הרגעים שאני חי עבורם". תים עלה לגמר לאחר שניצח את האלוף המכהן, סשה זברב, 5-7, 3-6. ציציפאס גם גבר על פדרר בתחילת השנה בדרך לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר להעפיל לארבעת האחרונים בטורניר גראנד סלאם מאז שג'וקוביץ' הגיע לחצי הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2007.


ציצפאס לאחר הנצחון על פדרר. כוח עולה בטניס (Julian Finney/Getty Images)

ציציפאס הגיע להתמודדות מול פדרר לאחר שהפסיד לנדאל במשחקו האחרון בשלב הבתים בלונדון. אך היווני הבטיח כבר קודם לכן את מקומו בין ארבעת האחרונים, בעוד הספרדי סיים את דרכו למרות שניצח את יריבו בפעם החמישית בשישה מפגשים, כולל ההתמודדות בחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה מוקדם יותר השנה.
נדאל גם היה זה שסיים את דרכו של ציציפאס בטורניר בו רשם את פריצת הדרך הגדולה בקיץ 2018. היווני הגיע למפגש מול הספרדי בגמר טורניר המאסטרס
בטורונטו בחודש אוגוסט לפני כשנה כשחקן יחסית אלמוני. הוא אומנם כבר דורג בטופ-30 בעולם וסומן כפוטנציאל גדול לעתיד, אך הוא עדיין לא הוכיח את עצמו על הבמות הגדולות ביותר.

ציציפאס עשה היסטוריה בדרך לגמר בטורונטו כשהפך לשחקן הראשון לנצח ברציפות ארבעה שחקנים מהטופ-10 בטורניר מאסטרס, כולל את ג'וקוביץ', ולמרות ההפסד לנדאל בגמר, היווני קנה לעצמו מוניטין כאחת מהדמויות הכי מסקרנות בעולם הטניס. מלבד החיוך הרחב והשיער הארוך והשופע, שבאופן אוטומטי מעורר השוואות לביורן בורג ואנדרה אגאסי הצעיר, ציציפאס מוסיף גם לא מעט צבע לסבב עם פתיחות לא אופיינית.

"אני לא מושלם, אני מקורי", הוא רשם מוקדם יותר השנה בפוסט ברשתות החברתיות. ציציפאס הוא צלם חובב וגם מצלם ועורך סרטונים עבור ערוץ היוטיוב שלו המחזיק בכ-160 אלף מנויים. היווני פעיל ברשתות החברתיות, אבל גם יודע מתי לקחת צעד אחורה, כשמספר פעמים בשנה האחרונה הוא נעלם מהרדאר האינטרנטי. "אני מרגיש שזה מאפשר לי להתרכז יותר בענף שלי", הסביר ציציפאס, שעדיין מתאמן תחת חסותו של אביו, אפוסטולוס.


ציציפאס בפעולה. הראשון שניצח ארבעה מתמודדים מהטופ 10 ברציפות (Justin Setterfield/Getty Images)

לא מומלץ להסיק יותר מידי מסקנות מהיעדרותם של פדרר, נדאל וג'וקוביץ' מהגמר בלונדון, משהו שיקרה בטורניר סיום העונה בפעם השלישית בלבד מאז 2002. בכל זאת, הם יסיימו גם את השנה הזו כשלושת המדורגים הבכירים בעולם. אך ציציפאס נחוש לא רק לזכות היום בתואר הגדול בקריירה שלו אלא גם להעביר מסר ולחזק עוד יותר את מעמדו כיורש פוטנציאלי לשלישייה הגדולה לקראת עונת 2020.

"בשלב מסוים זה חייב להשתנות. אי אפשר שרפא, רוג'ר ונובאק ימשיכו לזכות בהכול", אמר לפני פתיחת הטורניר. "אני יודע שעל מנת שהשם שלי יירשם על התארים האלה אני אצטרך לעבור הרבה כאבים וקשיים, אבל בכנות זה מרגש אותי. מרגש אותי האתגר לנסות ולהגיע לשם".

עם פדרר. לאחר עשור של חיפושים, נמצא היורש? (Justin Setterfield/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי