שווה זהב: דמותו של רוג'ר פדרר תוטבע על 20 פרנק שווייצרי

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

סוויסמינט, החברה הממשלתית למטבעות במדינה האירופית, הודיעה כי תנפיק מטבעות חדשים בתחילת 2020 ופרצופו של טניסאי העל יככב עליהם: "השגריר המושלם של שווייץ"

(גודל טקסט)
רוג'ר פדרר נחשב בעיני רבים לא רק לטניסאי הגדול ביותר בדורנו, אלא לגדול ביותר בכל הזמנים. האיש שזכה ב-20 תארי גראנד סלאם ובמעל 100 תארים בקריירה ודורג במקום הראשון ב-ATP במשך 310 שבועות – מתוכם 237 רצופים – זכה כעת לכבוד גדול גם מחוץ לעולם הטניס. בשווייץ, ארצו של הפנומן, התפרסמו היום (שני) ידיעות לפיהן הממשלה השווייצרית מתכוונת להטביע את דמותו של פדרר על מטבע.


המטבע המקומי הוא פרנק שווייצרי, שמקביל בשוויו לבערך יורו אחד. סוויסמינט, החברה הממשלתית לייצור מטבעות בשווייץ, הודיעה כי בינואר הקרוב תונפק סדרת מטבעות של 20 פרנק שווייצרי עם דמותו של הטניסאי עליהם, ובמאי ייצאו גם מטבעות של 50 פרנק. "פדרר הוא השווייצרי המוכר ביותר בעולם, על המגרש ומחוצה לו, ובמקביל לאינספור ההישגים שלו בטניס הוא גם מנהל קרן צדקה לילדים והוא השגריר השווייצרי הראשון ביוניצי"ף. מעל לכל, פדרר הוא השגריר המושלם של שווייץ. יש לו דרך ייחודית לייצג אהדה, תכליתיות, הצלחה ורהיטות".


עוד לפני ההנפקה הרשמית של מטבעות סחירים, סוויסמינט הודיעה כי תוציא מהדורה מוגבלת של המטבעות במכירה מוקדמת, בה מעריציו של פדרר יוכלו לרכוש את המטבע בשווי 30 פרנק שווייצרי לאחד. פדרר עצמו, שיהפוך לאדם החי הראשון שפניו יופיעו על מטבע במדינה, הגיב: "תודה רבה לך שווייץ ותודה סוויסמינט על הכבוד והזכות הגדולה".






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי