קנין אלופת אוסטרליה לאחר 6:4, 2:6, 2:6 על מוגורוסה

סופיה קנין
סופיה קנין | Cameron Spencer/Getty Images

האמריקאית בת ה-21, שעד השנה כלל לא עברה סיבוב רביעי בגרנד סלאם, חזרה מפיגור נגד הספרדייה והפכה לילידת ארה"ב הצעירה ביותר שזוכה בגרנד סלאם מאז סרינה וויליאמס

(גודל טקסט)

לאליפות אוסטרליה הפתוחה יש מחזיקת גביע חדשה, אחת מפתיעה במיוחד: סופיה קנין זכתה היום (שבת) בתואר הגרנד סלאם הראשון לשנת 2020, לאחר שניצחה את גרבינייה מוגורוסה הספרדייה 6:4, 2:6, 2:6 בתום שעתיים ושלוש דקות של טניס. האמריקאית בת ה-21, שמדורגת 14 בעולם והישג השיא שלה בטורנירי גרנד סלאם עד כה הייתה העפלה לסיבוב הרביעי ברולאן גארוס, הפכה עם זכייתה במייג'ור הראשון בקריירה לילידת ארצות הברית הצעירה ביותר שלוקחת אחד כזה מאז סרינה וויליאמס.

מוגורוסה התייצבה למשחק המכריע עם יתרון גדול בניסיון, שכן היה זה גמר הגרנד סלאם הרביעי בקריירה שלה, ואיימה להיות הבלתי מדורגת הראשונה שמניפה את הגביע מאז שאותה סרינה וויליאמס עשתה זאת באוסטרליה ב-2007.

הספרדייה פתחה את ההתמודדות טוב יותר ושברה במשחקון השלישי, אך קנין, שירדה לפיגור 40:0 כשתוצאת המערכה הייתה 4:2 לרעתה, הצילה ארבע נקודות שבירה ומיד לקחה גם את המשחקון הבא, בו הגישה יריבתה, בדרך לשוויון 4:4. מוגורוסה התעשתה ושברה בחזרה כדי לעלות ל-0:1 במשחק.

קנין התאוששה בסטייל במערכה השנייה, כשעלתה במהירות ליתרון 2:5 במשחקונים תוך כדי מפגן חבטות קרוב לשלמות. כבר בנקודת המערכה הראשונה שלה, האמריקאית כפתה על היריבה חבטה ארוכה מדי שקבעה 2:6 ושוויון 1:1 בהתמודדות.

מוגורוסה הצליחה להישאר צמודה לקנין בארבעת המשחקונים הראשון של המערכה המכרעת וחבטה של האחרונה, שנעצרה ברשת, הקנתה לספרדייה שלוש נקודות שבירה במשחקון החמישי, אך הספרדייה הפגינה אופי וביטחון עצומים כשהצילה את כולן והמשיכה לחברת העברה שהציבה אותה ב-2:3. קנין המשיכה ללחוץ והשיגה נקודת שבירה משלה, אותה מימשה בעזרת שגיאה כפולה של מוגורוסה. במצב של 5:2, המדורגת 32 בסבב ה-WTA הגישה על מנת להישאר בתחרות ואף השיגה שני אייסים, אבל שגיאות כפולות נוספות סיכלו את הניסיון שלה ואחת כזו הבטיחה לקנין את הניצחון בנקודת האליפות השנייה שלה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי