שוב עקפה את סרינה: אוסקה הפכה לספורטאית הרווחית ביותר

נאומי אוסקה, סרינה וויליאמס
נאומי אוסקה, סרינה וויליאמס | Julian Finney/Getty Images

אחרי שב-2018 גברה על וויליאמס בגמר בארה"ב, לפי מגזין "פורבס" הטניסאית היפנית העשירה את חשבון הבנק בשנת האחרונה ב-37.4 מיליון דולר ובכך היא גם ניפצה את שיאה של שראפובה מ-2015

(גודל טקסט)

מהפך בצמרת הנשים העולמית. אנחנו לא מדברים על דירוג בסבב הנשים בטניס, אלא על ההכנסות הגבוהות ביותר בשנה האחרונה: על פי מגזין "פורבס" היוקרתי, נאומי אוסקה בת ה-22, הטניסאית היפנית שזכתה בשני גרנד סלאמים בקריירה, עקפה את סרינה וויליאמס בדירוג השנתי והפכה לספורטאית שהרוויחה הכי הרבה אי פעם בשנה אחת.

אוסקה הצעירה העשירה בשנה האחרונה את חשבון הבנק שלה ב-37.4 מיליון דולר, שהם 1.4 מיליון דולר יותר מוויליאמס האמריקאית שהייתה בפסגת ההכנסות בספורט הנשים בארבע השנים האחרונות. כאמור, אוסקה גם שברה את שיא ההכנסות השנתי בו החזיקה עד כה מריה שראפובה הרוסייה, שבשנת 2015 התעשרה ב-29.7 מיליון דולר. מגזין "פורבס" מדרג את המשתכרות הבכירות בספורט הנשים מאז 1990 ולמעשה מ-2004 אלה תמיד היו אחת מבין וויליאמס ושראפובה שהיו בפסגת הדירוג כספורטאיות הרווחיות ביותר.

אוסקה, כידוע, עקפה "רשמית" את וויליאמס מבחינה ספורטיבית כאשר ב-2018 הדהימה את העולם בגמר אליפות ארצות הברית וב-2019 הוסיפה את הגרנד סלאם השני שלה כשזכתה באליפות אוסטרליה. למרות שהיא בפסגת הדירוג בכל הנוגע להכנסות, דווקא מאז אותה זכייה במלבורן היא חווה ירידה ביכולתה וצנחה מהמקום הראשון בעולם עד לעשירי. מה שהקפיץ אותה לפסגה בכזה פער, למרות היכולת, הם בין השאר 15 נותני חסות שעומדים מאחוריה וביניהם "נייקי". כמובן שגם סרינה וויליאמס בת ה-38 נמצאת במקום כה גבוה בעיקר הודות לספונסרים, הרי שמאז 2017 היא לא זכתה בגרנד סלאם – אבל בסך הכל זכתה ב-23 מאז 1999 בדרך להיכל התהילה של הספורט הנשי.



וויליאמס ואוסקה. היפנית עקפה גם בחשבון הבנק השנה (WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי