ג'וקוביץ' התנצל וספג ביקורת: "נותרתי עצוב וריק, עליי ללמוד"

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

המדורג ראשון בעולם זעם לאחר ההחלטה לפסול אותו בשל חבטת הכדור בשופטת הקו: "היא לא הגיעה לבית חולים" ובהמשך פרסם פוסט ולקח אחריות. סמית קפטן הדייוויס של בריטניה: "זה פשוט הרגל רע שלו"

(גודל טקסט)

מאז התפרצות הקורונה היה מעורב נובאק ג'וקוביץ' בלא מעט שערוריות אך נראה שאתמול (ראשון) הגיעה התקרית המוזרה ביותר. המדורג ראשון בעולם חבט כדור שפגע בגרונה של שופטת הקו ונפסל בשמינית גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

הכלל מסביר כי השחקנים לא "יתעללו פיזית בשום גורם רשמי או יריב, צופה או אדם אחר במהלך הטורניר ובקרבתו". טים הננמן נפסל ב-1995 מסיבה דומה כשחבט כדור על מביא הכדורים. גם בילי ג'ין האמריקאית (בת 76 כיום) שזכתה ב-12 תוארי גראנד סלאם ליחידות אמרה גם כן כי המצב מטופש ולא הייתה ברירה אחרת מלבד פסילה.

מרטינה נברטילובה, מהטניסאיות הגדולות בהיסטוריה, תקפה: "זה לא יאומן מה שראינו עכשיו באליפות ארה"ב הפתוחה, הוא עשה מעשה שוגג ומטופש ולא נותר אלא לפסול אותו. אני שמחה שהאישה בסדר". קפטן נבחרת הדיוויס של בריטניה, לאון סמית אמר: "הוא עשה את זה חמש דקות לפני כן, זה פשוט הרגל רע. הכדורים הקודמים שלו היו יכולים לפגוע באחד הילדים".

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

ניק קיריוס האוסטרלי תקף ושאל בציניות מה היה קורה אם הוא היה מעורב בתקרית כזו: "לכמה שנים היו מרחיקים אותי. חמש? עשר או אולי 20?, ציין בסקר שהעלה.

ג'וקוביץ' כעס על הפסילה ופנה לשופט: "היא לא נאלצה ללכת לבית החולים, האם זה באמת מצדיק שיפסלו אותי במצב כזה? הקריירה שלי, זה גראנד סלאם, הבמה הכי גדולה שיש". בהמשך סירב לדבר במסיבת העיתונאים. לאחר שעה וחצי כתב פוסט ארוך באינסטגרם וניסה להסביר.

"כל המצב הזה הותיר אותי עצוב וריק", כתב בפתח דבריו. "בדקתי מה שלומה ותודה לאל היא מרגישה בסדר. אני מצטער מאוד מכך שגרמתי לה למתח כזה, זה כל כך לא נכון ובטח שלא היה מכוון. אני לא חושב אף שמה כדי לכבד את פרטיותה".

על הפסילה: "אני צריך להשלים עם זה, לנצל את האכזבה הזו ולהפוך אותה לשיעור לצמיחה ולהתפתחות שלי כספורטאי ואדם. אני מתנצל בפני מארגני הטורניר ובפני כולם לגבי התנהגותי. אני אסיר תודה לצוות ולמשפחה שלי על כך שהם תומכים בי וגם לאוהדים שתמיד איתי. מצטער".

View this post on Instagram

This whole situation has left me really sad and empty. I checked on the lines person and the tournament told me that thank God she is feeling ok. I‘m extremely sorry to have caused her such stress. So unintended. So wrong. I'm not disclosing her name to respect her privacy. As for the disqualification, I need to go back within and work on my disappointment and turn this all into a lesson for my growth and evolution as a player and human being. I apologize to the @usopen tournament and everyone associated for my behavior. I'm very grateful to my team and family for being my rock support, and my fans for always being there with me. Thank you and I'm so sorry. Cela ova situacija me čini zaista tužnim i praznim. Proverio sam kako se oseća linijski sudija, i prema informacijama koje sam dobio, oseća se dobro, hvala Bogu. Njeno ime ne mogu da otkrijem zbog očuvanja njene privatnosti. Jako mi je žao što sam joj naneo takav stres. Nije bilo namerno. Bilo je pogrešno. Želim da ovo neprijatno iskustvo, diskvalifikaciju sa turnira, pretvorim u važnu životnu lekciju, kako bih nastavio da rastem i razvijam se kao čovek, ali i teniser. Izvinjavam se organizatorima US Opena. Veoma sam zahvalan svom timu i porodici što mi pružaju snažnu podršku, kao i mojim navijačima jer su uvek uz mene. Hvala vam i žao mi je. Bio je ovo težak dan za sve.

A post shared by Novak Djokovic (@djokernole) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי