השופט הצדיק את הרחקת ג'וקוביץ': "פגע בשופטת והכאיב לה"

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

סורל פרימל הגן על החלטתו למרות הסערה שעורר, בסרביה הלינו: "החלטה שערורייתית, רוג'ר פדרר לא הורחק על זה"

(גודל טקסט)

סורל פרימל הפך בין לילה לפרצוף מוכר בעולם הטניס. האיש שהרחיק את נובאק ג'וקוביץ' מאליפות ארצות הברית הפתוחה, לאחר שהמדורג ראשון בעולם חבט כדור בשופטת הקו, עורר סערה גדולה אך לפי הדברים שאמר היום (שני), אין לו שום ספק שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה.

פרימל, השופט הראשי בהתאחדות הטניס הבינלאומית שהחל מהשנה שעברה משמש גם כשופט ביו אס אופן, הצדיק את הפסיקה שלו והסביר: "שופטת הקו נפגעה בבירור והוכאב לה, היא נפלה אל הקרקע ונאלצנו לטפל בה. שופטת הכיסא ומפקח הגרנד סלאם הסבירו לי את העובדות. במצב כזה, זה מאוד חשוב שנהיה 100% בטוחים במה שקרה, במיוחד כי אני הייתי במשרד השופטים. מה שנאמר לי זה שאחרי שהפסיד את הנקודה, נובאק ג'וקוביץ' הוציא כדור מהכיס וחבט בו בכעס וברשלנות לאחור ופגע בשופטת בגרון".

השופט המשיך לתאר את התהליך: "לאחר מכן הייתי צריך לדבר עם נובאק. נתתי לו הזדמנות להציג את נקודת מבטו, אבל היה ברור שההחלטה להרחיקו כבר התקבלה. הוא התעקש שזה לא היה בכוונה ואי אפשר לפסול אותו מהטורניר על זה. כולנו הסכמנו שהוא לא התכוון לכך, אך האמת היא שהוא פגע בה והכאיב לה". בנוסף, פרימל הבהיר כי בסיטואציות כאלה לא נעשה שימוש בהילוך חוזר ומה שהשפיע על החלטתו הייתה "המהירות שבה הכדור פגע בגרונה של השופטת".

נובאק ג'וקוביץ' | Al Bello/Getty Images

בינתיים, במולדתו של הטניסאי יצאו להגנתו, מטבע הדברים. ב"טלגרף" הסרבי הגדירו את ההחלטה כ"שערורייתית" והעלו מספר דוגמאות המצביעות על "מוסר כפול, במיוחד כשזה נוגע לרוג'ר פדרר". בסרביה הזכירו מקרה שאירע באליפות אוסטרליה ב-2009, אז פדרר פגע באחד מנערי הכדורים ולא רק שלא הורחק, אלא שהדבר התקבל בצחוק על ידי כל הנוכחים, כולל נער הכדורים עצמו.

דוגמא נוספת שעלתה באותו כלי תקשורת הייתה מטורניר המאסטרס במונטה קרלו לפני שנתיים, אז הספרדי רוברטו באוטיסטה אגוט חבט בעוצמה מנערי הכדורים, אך קיבל אזהרה בלבד ולא נזרק מהטורניר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי