תים ונדאל בשמינית הגמר, האלפ הביסה את אניסימובה

דומיניק תים | TPN/Getty Images

רולאן גארוס: האוסטרי גבר על רוד ויפגוש את גסטון, שהפתיע את ואוורינקה. האלוף המכהן דרס את טרבאגליה ויתמודד עם קורדה. אלופת 2018 השתלבה גם היא בין 16 האחרונות אחרי 1:6, 0:6 תוך פחות משעה

(גודל טקסט)

הסיבוב השלישי ברולאן גארוס יצא היום (שישי) לדרך עם ניצחונות של הטניסאים הבכירים הן בגברים והן בנשים. אלוף ארצות הברית הטרי, דומיניק תים שהגיע אשתקד לגמר באליפות צרפת הפתוחה, דילג אל שמינית הגמר עם ניצחון בשלוש מערכות על קאספר רוד הנורבגי. מיד אחריו, סימונה האלפ נזקקה לפחות משעה של משחק כדי לטאטא את אמנדה אניסימובה האמריקאית ולעלות לשלב 16 האחרונות. בהמשך, רפאל נדאל הביס ללא תנאי את סטפאנו טרבאגליה האיטלקי והעפיל גם הוא לשלב הבא.

תים, שהאריך את רצף הניצחונות שלו ל-10, חזר מפיגור 3:1 במערכה הראשונה ושבר את רוד במשחקון האחרון כדי להשלים 4:6. במערכה השנייה הנורבגי ביצע טעויות לא מחויבות שאפשרו למדורג שלישי בעולם לשבור שוב, בדרך ל-3:6. האוסטרי הלך והשתפר ככל שהמשחק התקדם ובמערכה השלישית שבר במשחקון הרביעי, שאחריו המשיך כל הדרך ל-1:6 ולניצחון במשחק כולו. תים ימשיך למפגש עם הוגו גסטון, הצרפתי שממעמקי המקום ה-239 בעולם הפתיע את אלוף 2015 בטורניר, סטן ואוורינקה. גסטון הפסיד במערכה הראשונה, אך חזר לניצחון על השווייצרי בחמש מערכות, 6:2, 3:6, 3:6, 6:4, 0:6.

נדאל נזקק לשעה ו-37 דקות בלבד כדי להשלים ניצחון בשלוש מערכות, 1:6, 4:6, 0:6, בעיקר בזכות ניצול של שש מתוך שבע אפשרויות השבירה שהיו לו במשחק. "השור ממאיורקה" עדיין לא שמט מערכה בשלושה משחקים בטורניר ורשם את ניצחונו ה-96 ב-98 משחקי רולאן גארוס בקריירה, מה שקירב אותו צעד נוסף לעבר שוויון עם רוג'ר פדרר בראש טבלת הזכיות בגרנד סלאמים. בסיבוב הבא, נדאל יתמודד מול סבסטיאן קורדה האמריקאי, שניצח 4:6, 3:6, 1:6 את פדרו מרטינס.

שני מדורגים בכירים נוספים הצטרפו אל העולים לשמינית הגמר בשעות הערב. פיינליסט ה-US Open האחרון, סשה זברב, גבר ללא קושי על מרקו צ'צ'ינאטו, מי שהגיע עד לחצי הגמר באליפות צרפת הפתוחה לפני שנתיים. זברב רשם לקח 85% מהנקודות בהגשה הראשונה שלו ושבר שש פעמים, בדרך ל-1:6, 5:7, 3:6 ולמפגש עם יאניק סינר בשלב 16 האחרונים. במקביל, דייגו שוורצמן הארגנטינאי גבר 6:7(3), 3:6, 3:6 על נורברט גומבוס ועלה גם הוא לשלב הבא.

האלפ, שזכתה ברולאן גארוס לפני שנתיים, לא השאירה שום סיכוי לאניסימובה המדורגת 25 ושמטה רק משחקון אחד בדרך לניצחון 0:6, 1:6 תוך 54 דקות בלבד. בשלב הבא, הרומנייה תפגוש את איגה סביאטק שגברה 3:6, 2:6 על יוג'יני בושאר. גם אלינה סביטולינה, המדורגת חמישית בעולם, עשתה את דרכה לשמינית הגמר עם 4:6, 5:7 על אקטרינה אלכסנדרובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי