סוויאטק תפגוש את קנין בגמר הנשים ברולאן גארוס

איגה שביונטק | Tim Clayton/Corbis via Getty Images

הסנסציה בת ה-19 משיכה להדהים, שוב לא איבדה מערכה, וניצחה 2:6, 1:6 את פודורוסקה. הפכה לפולנייה הראשונה שתשחק בגמר ב-81 השנים האחרונות. לאחר מכן, אלופת אוסטרליה המכהנת גברה 4:6, 5:7 על קביטובה

(גודל טקסט)

טורניר הרולאן גארוס נמצא בשלביו האחרונים, והערב (חמישי) קיבלנו את שתי העולות למשחק הגמר בטורניר הנשים – איגה סוויאטק ואלופת אוסטרליה המכהנת סופיה קנין.

במשחק הראשון של הערב, סוויאטק בת ה-19 גברה 2:6, 1:6 על נאדיה פודורוסקה, ופעם נוספת הדהימה את כל עולם הטניס לאחר שלא הפסידה מערכה אחת מאז תחילת האליפות. כזכור, הפולנייה ניצחה בדרך סימונה האלפ, אחת מהשחקניות הבכירות בסבב, והערב היא הציגה יכולת מושלמת על חשבון הארגנטינאית, בדרך לגמר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה.

עבור אוהדי הטניס בפולין זהו רגע היסטורי על אדמת צרפת, לאחר שלא נרשמה עלייה של שחקנית מהמדינה לגמר הרולאן גארוס כבר 81 שנים. למעשה, הפולנייה האחרונה שעלתה לגמר באחד מהטורנירים הגדולים היא אגניישקה רדוונסקה, שעשתה זאת בווימלבדון 2012.

סוויאטק. תשחק בגמר הרולאן גארוס בגיל 19 | TPN / Contributor

מיד לאחר הניצחון של סוויאטק, קיבלנו את הקרב השני של הערב על מקום במשחק הגמר, כאשר קנין (6) גברה 4:6, 5:7 על פטרה קביטובה (11) הצ'כית.

האמריקאית, שהשלימה עלייה לגמר שני ב-2020, פתחה את ההתמודדות הערב עם שתי נקודות שבירה כבר במערכה הראשונה ועלתה ל-1:4 מהיר. קביטובה צמצמה מעט אך לא יכלה לעצור את קנין בדרך לנקודת המערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה הרבה יותר צמודה. קנין כבר עלתה ל-2:4 אחרי ששברה שוב את קביטובה, אך הצ'כית חזרה למשחק וקבעה 5:5. לרמות שנלחמה בכל הכוח, המדורגת 11 בעולם הפסידה 5:7 בתום שעה ו-7 דקות.

קנין. גמר שני ב-2020 | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי