סיים תואר ראשון: מדבדב גבר על תים בגמר המאסטרס בלונדון

הרוסי השלים מהפך בקרב על טורניר סוף השנה, ניצח 1:2, ובגיל 24 זכה לראשונה בטורניר גדול. האוסטרי המאוכזב הפסיד במעמד היוקרתי זו השנה השניה ברציפות, אחרי שראה את ציצפאס מניף את הגביע בעונה שעברה

(גודל טקסט)

גמר טורניר המאסטרס בלונדון שנערך הערב (ראשון) הפגיש את דניל מדבדב ודומיניק תים, לקרב מותח ולא צפוי על התואר האחרון של השנה. מי שסיים את המשחק עם חיוך גדול היה הרוסי בן ה-24 שהשיג את התואר המשמעותי ביותר בקריירה שלו עד כה, אחרי שגבר בשלוש מערכות (6:4, 6:7, 4:6) על דומיניק תים וחתם טורניר מלא בהפתעות וטניס מרגש. האוסטרי המאוכזב שהספיק להניף השנה את גביע אליפות ארצות הברית הפתוחה, הפסיד שוב בגמר טורניר סוף השנה, אחרי שאשתקד ראה את ציציפאס זוכה בתואר על חשבונו.

שני הפיינלסטים הדיחו בחצאי הגמר את הפייבורטים הברורים לזכייה בתואר, נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל, וכך נתנו לחובבי הטניס ברחבי העולם עוד סיבה להאמין שחילופי המשמרות קרבים מתמיד.

במשחק עצמו, מדבדב הגיע לשתי הזדמנויות שבירה כבר במשחקון השני, אך לא הצליח למשש את היתרון ונתן לתים לשמור על הגשותיו. בניגוד ליריבו, האוסטרי נזקק רק להזדמנות שבירה אחת וכשזו הגיעה במצב של 2:2, המדורג שלישי לא התבלבל, שבר, והגן על הגשותיו עד לסוף המערכה שהסתיימה ב-4:6 לטובת תים.

דומיניק תים, הפסיד במעמד זו השנה השנייה ברציפות | Clive Brunskill/Getty Images

באמצע הסט השני, פיינליסט השנה שעברה הגיע לשתי הזדמנויות שבירה במצב של 3:3, אך החטיא כדורים לא אופייניים ונתן לרוסי להציל את הנקודה. במשחקון הבא, תים גרם לחשש קל בקרב מעריציו כשנפל בצורה רעה על קרסולו, אך התאושש במהרה והמשיך לשחק. המשחקון כמעט ברח לו בין הידיים כשמדבדב הגיע לנקודת שבירה, אך לא הצליח לממשה.

שני הטניסאים לא הצליחו לשבור בהמשך והמערכה השנייה נגררה לשובר שוויון, בו מדבדב הפסיד את הגשתו כבר בנקודה הראשונה, אך השיג מיני שבירה משלו מהר מאוד וחזר לעניינים. תים איבד את ההגשה בעצמו מיד לאחר מכן ואפשר לרוסי לברוח כל הדרך ל-2:7, ושיוויון 1:1 במערכות.

מדבדב היה קרוב מאוד לשבור במשחקון השלישי של המערכה המכרעת, כשכבר הוביל 0:40, אך לא עמד בלחץ והפסיד ארבע נקודות ברצף. במשחקון ההגשה הבא של תים, הרוסי כבר היה נחוש יותר ובסיום משחקון ארוך במיוחד הכלל גם הוא שלוש הזדמנויות שבירה, מדבדב שבר, עלה ליתרון 2:3, הגן על הגשותיו במשחקון הרודף בדרך ל-2:4 מבטיח, ושייט כל הדרך לתואר המשמעותי הראשון בקריירה.

דניל מדבדב, תואר משמעותי ראשון בקריירה | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי