מדבדב: לא הרגשתי בנוח עם הטניס שלי, אבל הוכחתי לעצמי שאני טועה

הזוכה הטרי במאסטרס בלונדון סיפר אחרי הזכייה: "ביכולת שתים הציג, זה הניצחון הגדול בחיי. לא האמנתי שאשחק ככה". וגם: הפערים מג'וקוביץ', פדרר ונדאל והסיבה שהוא לא חוגג ניצחונות

(גודל טקסט)

דניל מדבדב הולך ומבסס את עצמו כאחד משחקני העתיד. רק לפני 14 חודשים הטניסאי הרוסי עוד ספג שריקות בוז צורמות מהקהל האמריקאי בגמר אליפות ארה"ב, קרב שנמשך חמש מערכות והסתיים בהפסד לרפאל נדאל, אבל אמש (ראשון) זכה בתואר החשוב ביותר להוציא את ארבעת הגראנד סלאמים ולפחות עד הקיץ הבא הוא אלוף המאסטרס בלונדון.

בתום משחק מותח במיוחד שארך קרוב לשלוש שעות, מדבדב הצליח להיחלץ מפיגור מערכה ולנצח 6:4, 6:7(2) ו-4:6 את דומיניק תים האוסטרי, בגמר בו ניצח המדורג 4 בעולם את המדורג 3. למרות ההישג הכביר והשלמת תחרות ללא הפסדים כלל – כולל ניצחונות על המדורג מספר 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ' בשלב הבתים ועל המדורג מספר 2 רפאל נדאל בחצי הגמר – הטניסאי בן ה-24 כלל לא חגג.

"זה הולך להיות הקטע שלי", הצהיר מדבדב רגע לאחר הזכייה, בתקווה מבחינתו שזוהי זכייה ראשונה בתואר משמעותי מבין רבות, "אני חושב שאני היחיד בטניס שלא חוגג, אבל בכדורגל כבר ראיתי שחקנים כאלה. למה אני לא חוגג? החלטתי שאין לי מה לחגוג ניצחונות אחרי מה שעברתי עם הקהל בארה"ב, זו הייתה תקופה קשה ועכשיו הקטע שלי זה לא לחגוג".

דניל מדבדב
מדבדב "חוגג" | Clive Brunskill/Getty Images

בזכות הניצחון במאסטרס בלונדון, מדבדב ברצף של 10 ניצחונות רצופים ועם שתי זכיות רצופות אחרי שלבריטניה הוא הגיע מצרפת, שם זכה במאסטרס פריז: "גם לפני התחרות בפריז לא הרגשתי בנוח עם הטניס שלי, אבל הוכחתי לעצמי שאני טועה. אני מודה שהצגתי יכולת גבוהה מאוד, בעיקר בשני המשחקים האחרונים כאן בלונדון וזה לא ייאמן. עם איך שדומיניק שיחק היום, זה כנראה הניצחון הכי גדול בחיי – אני יודע שאני יכול לשחק טוב, אבל לא הייתי מאמין שככה אשחק כאן בתחרות".

לסיכום, מדבדב דיבר על עתיד הטניס: "אני חושב שאני ודור העתיד של הטניס הוכחנו שיש יריבים טובים לפרר, נדאל וג'וקוביץ'. אני מקווה שכולנו נמשיך לדחוף את עצמנו ושאחרי תקופה ארוכה מאוד נצמצם פערים מהשלישייה הראשונה בעולם. מדובר בשחקנים שעברו שני דורות, אולי שלושה, בלי לדעוך – וזה מדהים ששחקנים כמו דומיניק וכמוני הצלחנו לנצח אותם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי