במאבקי הישרדות: ישראל הפסידה 3:2 לאוקראינה בדייויס

ישי עוליאל | איגוד הטניס

גביע דייויס: דווקא לאחר שהשיגו מהפך במשחק הזוגות, לשם הפסיד מרצ'נקו ועוליאל נכנע לסטחובסקי במשחק המכריע. בשל זה, הכחולים-לבנים יתמודדו על ההישארות בדרג ב'

(גודל טקסט)

יום הפכפך עבר על נברחת הדייויס של ישראל באוקריאנה, אשר הסתיים גם בטעם החמוץ. דווקא לאחר שהשיגו מהפך והובילו 1:2, הנבחרת הישראלית הפסידה פעמיים למארחת ונוצחה 3:2. כעת, תאלץ ישראל להתמודד עם ההישארות בדרג ב'.

יום המשחקים נפתח עם משחק הזוגות, בו דניאל צוקרמן ויוני ארליך פגשו את סרגיי סטחובסקי ודניס מולצ'נוב. בהובלתו של הקפטן הישראלי, האורחת ניצחה 4:6, 6:4, 3:6, מה שהקנה לה יתרון 1:2 בסיכום הכללי בין הנבחרות.

במערכה הראשונה צוקרמן וארליך נשברו כבר במשחקון הראשון, אך לא נבהלו ושברו בחזרה את המשחקון הרביעי. הזוג הישראלי המשיך לבלוט ובמצב של 4:5 השיג את השבירה השנייה וניצח את המערכה הראשונה עם 4:6.

דניאל צוקרמן, יוני ארליך | לידור גולדברג, איגוד הטניס

במערכה השנייה סטחובסקי ומולצ'נוב שברו במערכה השלישית ועלו ליתרון 1:2. מכאן כל אחד שמר את משחקוני ההגשה שלו ולמרות שצוקרמן וארליך הגיעו ללא פחות מחמש נקודות שבירה במשחקון האחרון, האוקראינים השוו עם 4:6 משלהם.

במערכה האחרונה היה תורם של הישראלים לשבור ראשונים ולעלות ליתרון של 1:3. ארליך וצוקרמן לא הורידו את הרגל מהרגל מהגז, והשיגו ניצחון חשוב לישראל עם 3:6 במערכה השלישית ו-1:2 בתום ההתמודדות.

מאוחר יותר עלה עידן לשם למפגש עם איליה מרצ'נקו, כשבידיו הזדמנות להכריע את הסדרה לטובת ישראל, אך האוקראיני ניצח בשתי מערכות והשיג שוויון 2:2 עבור הנבחרת שלו. לשם דווקא פתח טוב ושבר את ההגשות של מרצ'נקו כבר במשחקון הראשון במשחק, כאשר מיד לאחר מכן הציל ארבע נקודות שבירה כדי לעלות ל-0:2, אך בהמשך לא השכיל לנצל את ההגשות ואפשר ליריבו לשבור ולאזן ל-2:2.

עידן לשם‎ | לידור גולדברג, איגוד הטניס

במשחקון השמיני, האוקראיני שוב שבר ועלה ל-3:5, לפני שלקח גם את המשחקון הבא וניצח במערכה הראשונה. במערכה השנייה, מרצ'נקו כבר השתלט על העסק לחלוטין ושבר את לשם בשני המשחקונים הראשונים בהם הישראלי הגיש, כדי לעלות ליתרון 0:4. משם, האוקראיני המשיך ל-2:6 במערכה ול-0:2 במשחק כולו.

במצב של 2:2, ישי עוליאל עלה למשחק המכריע של היום נגד סרגיי סטחובסקי. לצערו של הישראלי המדורג 425 בעולם, ההבדלים על המגרש בלטו כבר מהרגע הראשון. לסטחובסקי לקח קצת יותר משעה להכריע את המשחק עם 4:6, 2:6 חלק, מה שקנה לאוקראינה את הניצחון במפגש הדייויס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי