הטניסאי השנוי במחלוקת טוען: "השחקנים בעד דג'וקוביץ', אבל צבועים ופחדנים"

play
מה השחקנים באמת חושבים על הפרשה? תמונתו של דג'וקוביץ' במלבורן, היום | GettyImages, James D. Morgan
תמונתו של נובאק דג'וקוביץ' במלבורן לפני אליפות אוסטרליה 00:06

טניס סנדגרן מסביר למה משתתפי אליפות אוסטרליה צריכים לפרוש "לאות סולידריות" עם מאבקו של הסרבי. גם היריב שהיה אמור לפגוש אותו תומך ומבטיח: "אקדיש לו את הניצחון"

(גודל טקסט)

נובאק דג'וקוביץ' עושה את דרכו בשעות אלה ממלבורן לדובאי, אחרי שערעורו לא התקבל והוחלט לגרשו מאוסטרליה ולמנוע ממנו להשתתף בטורניר הגרנד סלאם האהוב עליו. המחיר שדג'וקוביץ' ישלם יהיה מיידי: הוא יאבד לא פחות מ-2,000 נקודות דירוג, ואף יאבד את המקום הראשון בדירוג העולמי אם אחד מבין דניל מדבדב עם סשה זברב יזכו באליפות.

כך או כך, באופן טבעי, ההחלטה מעוררת רגשות ואמוציות שחוצים את גבולות הספורט, אבל הופכת לשיחת היום גם בקרב הקולגות שלו לענף, שמתקשים להתרכז בטורניר עצמו, ועסוקים בעיקר במדורג 1 בעולם שלא יהיה חלק מהחגיגה.

גוראן איבניסביץ', מאמנו של דג'וקוביץ', "מובס ומדוכדך" על המטוס לדובאי

לצד טניסאים בכירים שצידדו בהחלטה וביקרו את ההתנהלות של דג'וקוביץ' כמו רפאל נדאל, יש בסבב גם מי שתומך בנולה. לדבריו של טניס סנדגרן, הטניסאי האמריקאי השנוי במחלוקת שהביע בעבר דעות מפוקפקות בשלל נושאים, "כל השחקנים בסבב מבינים שההחלטה לגרש את דג'וקוביץ' לא קשורה לספורט, ושמעורבים בה שיקולים פוליטיים זרים". לדבריו, אם היה משתתף באליפות, הוא היה מחרים אותה לאות הזדהות עם דג'וקוביץ'.

"הלוואי שהייתי שם כדי להסיר את שמי מהטורניר. אבל אני מניח שסולידריות באה בחשבון רק כשהיא מגיעה עם צ'ק בצד", צייץ סנדגרן, והמשיך לבקר את חבריו לענף בריאיון לתקשורת הסרבית. "כולם תומכים בו, אבל הענף מלא בפחדנים וצבועים", הוא טוען, "אם מישהו מהם באמת חושב שהמאבק הזה לא גדול יותר מהספורט, לא חשוב יותר מהטניס, הוא פאקינג דביל. כשאייקון של התרבות החופשית כמו נובאק מתקבל בצורה כזאת במדינה מערבית, אתה מבין שהשתגענו לגמרי, ירדנו מהפסים".

תמונתו של נובאק דג'וקוביץ' במלבורן לפני אליפות אוסטרליה
מה השחקנים באמת חושבים על הפרשה? תמונתו של דג'וקוביץ' במלבורן, היום | GettyImages, James D. Morgan

גם מיומיר קצ'מנוביץ', היריב שהיה אמור לפגוש את דג'וקוביץ' בסיבוב הראשון, הודה שהוא תומך בו. קצ'מנוביץ', בן ארצו של דג'וקוביץ' ומי שרואה בו מודל לחיקוי, יפגוש בסופו של דבר את סלבטורה קארוסו האיטלקי, ה"לאקי לוזר" שקיבל את הכרטיס על חשבונו של נולה.

גם קצ'מנוביץ' טוען שדג'וקוביץ' זוכה לתמיכה גדולה משאפשר לחשוב בקרב טניסאים ברחבי העולם. "לא דיברתי עם הרבה שחקנים, אבל כל מי שכן דיברתי איתו הסכים שההחלטה הזו היא בושה וחרפה, דבר שלא היה צריך לקרות לעולם. נולה קיבל יחס לא צודק מפוליטיקאים, והחיסרון שלו יהיה הפסד עצום לענף", אמר.

קצ'מנוביץ' הבטיח להקדיש לדג'וקוביץ' את הניצחון מחר, אם אכן ישיג אותו. "אני מאוד מושפע מהסיפור הזה, כי אהיה אסיר תודה לנצח לנובאק. הוא תמך בי ועזר לי הרבה בקריירה, ותמיד הייתה לו את האנרגיה לחלוק איתי את המידע והניסיון שצבר. אם אנצח את המשחק הראשון, אקדיש לו אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי