גודל האכזבה כגודל הציפייה: הפועל ירושלים הודחה אחרי 92:65 לבורגוס

ניקוס פפאס | FIBA

הקבוצה מהבירה לא היוותה יריב לספרדים, הרבתה לאבד כדורים וסבלה מערב קליעה חלש מאוד שנגמר בהדחה כואבת מטורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות. 13 נקודות לפפאס, מקפאדן וקראביץ' חגגו עם 18 כ"א בצד השני

(גודל טקסט)

כמעט שבעה חודשים חיכו בהפועל ירושלים למשחקי ההכרעה בליגת האלופות, שם קיוו האדומים ללכת עד הסוף, אך כגודל הציפייה – כך גודל האכזבה: קבוצתו של עודד קטש הובסה הערב (רביעי) על ידי סן פאבלו בורגוס והודחה כבר אחרי משחק אחד מטורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות.

להגנתה של מחזיקת הגביע אפשר לזקוף את זמן ההכנה הקצר, את השינויים בסגל, הפציעה של ג'ייקובן בראון בסמוך למועד הטורניר ואת העובדה שניקוס פפאס, שהוחתם ברגע האחרון במקומו של הקפטן, בקושי הספיק להתאמן עם הקבוצה. ועדיין, במעמד חשוב כל כך למועדון קשה לקבל תצוגת הגנה כמו זו שראינו הערב מהפועל ירושלים, שספגה 49 נקודות כבר במחצית הראשונה ואפשרה לספרדים לקלוע ב-57% לשתיים וב-46% לשלוש.

בצד ההתקפי המצב לא היה טוב יותר: האדומים איבדו 18 כדורים שאפשרו ליריבה לרוץ לסלים קלים במגרש הפתוח, קלעו רק ארבע שלשות מתוך 25 ניסיונות, וכך אי אפשר לגבור על קבוצה עם סגל מנוסה ועמוק כמו בורגוס. פפאס אמנם היה הבולט בשורות הירושלמים בכל הנוגע לצבירת נקודות, אך איבד גם הוא ארבעה כדורים ולא הצליח להושיע. מלקולם היל, שאמור להיות בורג מרכזי בהתקפה של מחזיקת הגביע והרשים במשחקי ההכנה, אכזב ונראה לא מחובר. הפועל ירושלים תצטרך להעביר דף במהירות, שכן בעוד כשלושה שבועות תיפתח עונה חדשה בליגת האלופות.

קלעו להפועל ירושלים: ניקוס פפאס ולוקה מיטרוביץ' 13 כ"א, טיישון תומאס (7 ריבאונדים) וסולימאן בריימו 12 כ"א, מלקולם היל 7, דייוידאס סירווידיס ואדם אריאל 3 כ"א, טאריק פיליפ 2.

קלעו לסן פאבלו בורגוס: ת'אד מקפאדן ודיאן קראביץ' (10 ריבאונדים) 18 כ"א, ג'ורדן סאקו 13, אלכס רנפרו 10, חסיאל ריברו 9, אלכס בררה 7, ויטור בניטה 4, עומאר קוק 3 (7 אסיסטים), קן הורטון 2 (8 ריבאונדים).

הופעה מאכזבת | FIBA

מהלך המשחק

הספרדים עלו ל-0:6 מהיר בזכות סלים של דיאן קרביץ' בצבע. טיישון תומאס הכניס את ירושלים לעניינים וצימק ל-11:8 עם שש נקודות אישיות, אך קרביץ' המשיך להיות חם בפתיחה ועומאר קוק הוסיף שלשה שהגדילה את ההפרש ל-12. ניקוס פפאס ולוקה מיטרוביץ' נכנסו מהספסל ומזערו נזקים בסיום הרבע הראשון, שנגמר 23:15 לבורגוס.

פפאס וסולימאן צימקו את הפער בתחילת הרבע השני, אבל ת'אד מקפאדן תפר שלשה וג'ורדן סאקו החזיר את ההפרש לדו ספרתי כשקבע 20:30, אך המבול נמשך והספרדים סגרו ריצת 0:13 בדרך ליתרון שיא באותה נקודה, 20:38. האדומים התעוררו מעט ושלשה דייוידאס סירווידיס הורידה למינוס 12, אך איבודי כדור של תמיר בלאט, פפאס וסירווידיס אפשרו ליריבה לרדת להפסקה ביתרון 32:49.

אם ציפינו משחקניו של עודד קטש לחזור חדים ומפוקסים יותר מחדר ההלבשה, על המגרש קיבלנו בדיוק את ההפך ובורגוס המשיכה לחגוג. צ'אבי רבאסדה, מקפאדן וקראביץ' קלעו מכל מקום והפער הלך וגדל. הירושלמים לא מצאו פתרון ונקודות של סאקו מהקו הציבו את הקבוצה הספרדית ביתרון של 29 נקודות, 48:77 לאחר 30 דקות.

הרבע האחרון הפך לגארבג' טיים, שגם בו הפועל ירושלים לא הצליחה להמתיק את הגלולה ולסיים את המשחק בתוצאה צמודה יותר. בריימו פרק תסכול בעבירה בלתי ספורטיבית על סאקו בדקה האחרונה ובסיום, 92:65 לסן פאבלו בורגוס.

לא השאירו סיכוי להפועל ירושלים | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי