"חפרנו בור עמוק מדי": על הפסד שמכבי ת"א עוד תצטער עליו

יאניס ספרופולוס ושחקני מכבי תל אביב | Romain Biard/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים נכנעו לקבוצה צרפתית לראשונה מזה 21 שנים ופספסו הזדמנות למנף את המומנטום החיובי, רגע לפני שהם פוגשים את מוליכת היורוליג. קלויארו: "עד שהפכנו את המומנטום כבר היה מאוחר". וגם: הבעיה של ווילבקין

(גודל טקסט)

אם מכבי תל אביב תישאר מחוץ לשמינייה הראשונה בתום העונה הסדירה ביורוליג, היא כנראה תסתכל על הפסד החוץ לווילרבאן אמש (רביעי) כאחד הגורמים לאי ההעפלה לפלייאוף. לאו דווקא כי זה המשחק שעליו תקום או תיפול העונה, אלא משום שאחרי שני ניצחונות רצופים והעלייה בביטחון של הקבוצה, הצהובים הגיעו למפגש עם היריבה לתחתית בדיוק במומנטום הנכון על מנת לחבר עוד ניצחון ולהמשיך לטפס בטבלה, אך נכנעו 84:81 ולראשונה מזה 21 שנים, הפסידו לקבוצה צרפתית. 

ההפרש בסיום היה אמנם מינימלי, אבל כלל לא בטוח שהוא משקף את מה שקרה על הפרקט בליון. הנציגה הישראלית במפעל הבכיר באירופה הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי בשני מקרים שונים בזכות ריצות טובות, אולם הציגה הגנה נרפית במשך רוב שלבי המשחק, בעיקר במחצית הראשונה שבה וילרבאן קלעה 50 נקודות.

"זו הסיבה שלא הצלחנו לשלוט במשחק", הודה המאמן יאניס ספרופולוס בסיום, "במחצית השנייה שינינו את המומנטום, שיחקנו הגנה טובה יותר וחזרנו למשחק. דבר חיובי להמשך הוא שהקבוצה הראתה אופי יותר טוב. גם אחרי שירדנו לפיגור 11 ברבע האחרון, לא ויתרנו. השחקנים ניסו לחזור והייתה הזדמנות להשוות בזריקה האחרונה, אבל לרוע המזל החטאנו". 

סקוטי ווילבקין | Romain Biard/Euroleague Basketball via Getty Images

סקוטי ווילבקין סחב את הצהובים כמעט לבדו עם 25 נקודות ומדד הפלוס-מינוס הגבוה בקבוצה (+5, בצוותא עם דראגן בנדר), אבל קיבל מעט עזרה בצד ההתקפי וההפסד אמש התווסף לרשימת משחקים שמצביעה על מגמה ברורה ובעייתית מבחינתה של אלופת ישראל: ארבעה מתוך חמשת הניצחונות של הקבוצה העונה הושגו במשחקים שבהם ווילבקין קלע הכי מעט, כשרק בניצחון על הכוכב האדום הגארד בלט עם 23 נקודות. המסקנה פשוטה: כשווילבקין לבד במערכה, לקבוצה של ספרופולוס קשה מאוד לנצח. 

אנג'לו קלויארו, שתרם שבע נקודות וארבעה כדורים חוזרים ב-24 דקות, סיכם את ההפסד: "פתחנו חלש ואפשרנו יותר מדי סלים קלים במחצית הראשונה, וככה חפרנו בור עמוק מדי. עד שהפכנו את המומנטום, עם הגנה חזקה ומשחק יותר אגרסיבי, זה היה מעט מאוחר מדי. במחצית השנייה המשכנו להילחם, לא ויתרנו עד הסוף וזה דבר חיובי, אבל אבל אנחנו צריכים לפתוח טוב יותר ולשחק טוב יותר בכל ארבעת הרבעים". 

אחרי שפספסה הזדמנות להעצים את המומנטום החיובי ולשפר את מצבה בטבלה, מכבי תל אביב תמשיך למשחק חוץ נגד מוליכת היורוליג ברצלונה, והמספרים לא מעודדים מבחינת הצהובים: ניצחון החוץ האחרון על הקבוצה הקטלאנית היה בדצמבר 2005, בעונה שהסתיימה בהגעה לגמר הפיינל פור, כאשר חמשת הביקורים האחרונים בפלאו בלאוגרנה הסתיימו בהפסדים בהפרש ממוצע של 16.8.

אנג'לו קלויארו | Romain Biard/Euroleague Basketball via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי