ספרופולוס: "פתחנו באגרסיביות והגיע לנו לנצח". בנדר יאריך את חוזהו?

דראגן בנדר, עוז בלייזר | Rodolfo Molina/Euroleague Basketball via Getty Images

מאמן מכבי ת"א היה מרוצה לאחר ה-67:68 בברצלונה: "הפעם היה לנו מזל, כמו שלא היה לנו במקרים אחרים". הקרואטי שרשם שיא קריירה ביורוליג, שבועות ספורים לפני סיום החוזה, הוסיף: "ניצחון ענקי". גם שאראס פרגן

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שברה אמש (שישי) בצורת בת 15 שנים וניצחה בברצלונה 67:68 את מוליכת טבלת היורוליג ערב המחזור ה-15. הצהובים הציגו הגנה מצוינת, הכתיבו את קצב המשחק והתעלו במאני טיים בדרך למאזן 9:6 במפעל האירופאי הבכיר. מדובר בניצחון הראשון של אלופת ישראל בבירת חבל קטלוניה מאז דצמבר 2005, אז טל בורשטיין ואנתוני פארקר הובילו את המכבים לחגיגה בסיום.

"אני רוצה לברך את השחקנים שלנו על המאמץ הגדול שעשו", פתח המאמן יאניס ספרופולוס את מסיבת העיתונאים לסיכום המשחק. "מהרגע הראשון היינו מרוכזים מאוד בתכנית המשחק. לא קל להחזיק את ברצלונה אצלה בבית על כמות נקודות שנמוכה בעשרים נקודות מהממוצע שלה. הם קולעים בממוצע 86 נקודות ואנחנו עצרנו אותם על 67. ברבע הראשון בו הם קלעו 12 וברבע האחרון 13 היו קריטיים מאוד. בסיום נתנו כל מה שהיה לנו כדי לנצח במשחק".

"מבחינת המספרים שמראים כמה טוב שיחקנו, אפשר להסתכל על יחס האסיסטים/איבודים – 19 אסיסטים לעומת 11 איבודים. כפינו על ברצלונה 14 איבודים לעומת 11 אסיסטים", ניצח המאמן. "גם במדד היעילות רואים שזה 59:87 לנו. המספרים מראים ששיחקנו משחק טוב ואני רוצה לברך את השחקנים על כך".

יאניס ספרופולוס | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

"ברצלונה היא קבוצה שרצה הרבה במגרש הפתוח, כך שאני חושב שהייתה לנו הגנה טובה בהתקפות המעבר שלהם", הוסיף ספרופולוס. "לא אפשרנו נקודות 'זולות' וסלים קלים. עצרנו את שיתוף הפעולה של קלאת'ס עם מירוטיץ', היגינס ואברינס. צמצמנו, לא עצרנו. אי אפשר לעצור לגמרי קלעים כשרוניים כמו קוריץ' או אברינס, אבל לדעתי עשינו עבודה טובה כשניסינו לא לאפשר להם זריקות פתוחות. צריך גם מזל. בסיום שתי הקבוצות יכולות היו לקלוע שלשות ולסגור את המשחק. הפעם היה לנו מזל, כמו שלא היה לנו במקרים אחרים השנה".

עומרי כספי שקיבל מנוחה בהפסד לווילרבאן, בילה על הפרקט קרוב לעשר דקות ולמרות שקלע 2 בלבד, הוא ממשיך לשמור על 100 אחוזי הצלחה במשחקים בו הוא שותף העונה במדי הצהובים, עם מאזן של שמונה ניצחונות מול אפס הפסדים. אך עם כל הכבוד לפורוורד הישראלי מי שגנב את ההצגה היה דראגן בנדר. הקרואטי שהיה צפוי לסיים את דרכו בסוף החודש, הוביל את רשימת הקלעים של מכבי תל אביב ורשם שיא קריירה ביורוליג של 15 נקודות וייתכן שהבטיח אמש את מקומו עד לסיום העונה.

"אני שמח שניצחנו. היה לנו שבוע קשה. אחרי ההפסד הגענו עם מוטיבציה לנצח. פתחנו באגרסיביות והגיע לנו לנצח", קבע דראגן בנדר, שנראה מצוין והוביל את הקלעים עם 15 נקודות. "אנחנו בהחלט צריכים להשתפר, לסגור את הרבעים טוב יותר ולשחק חכם יותר, אבל זה ניצחון ענקי עבורנו. הגיע לנו אחרי שהפסדנו כמה משחקים צמודים כאלה גם לנצח משחק כזה".

דראגן בנדר | FC Barcelona

"החצי הראשון היה בקצב איטי יותר מבחינת קליעה, במחצית השניה שתי הקבוצות רצו קצת יותר", ניתח בסיום סקוטי ווילבקין, שסיפק את האסיסט לסל הניצחון של האנטר. "ניסינו להיכנס פנימה ולהשיג עצירות בהגנה, במיוחד העצירה האחרונה בה אות'לו עשה עבודה טובה בהגנה. זה ניצחון בפער של נקודה אחת, אז פרטים קטנים הכריעו – ריבאונד פה, זריקת עונשין שם".

"זה היה עוד משחק קשה בחוץ והמשכנו להילחם יחד כקבוצה", סיכם טיילר דורסי, שקלע 14 נקודות. "מגיע הרבה קרדיט למאמן ולתכנית המשחק שלו, זה עבד מבחינתנו. נצמדנו לתכנית המשחק ההגנתית עם כל החילופים. זה ניצחון טוב, יש לנו עוד הרבה משחקים ונמשיך להילחם. הגיע לנו לנצח אחרי כל המשחקים הצמודים שהפסדנו".

סקוטי ווילבקין | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

מהצד השני, מאמן ברצלונה, שאראס פרגן לאקסית אחרי ההפסד: "לקח לי זמן להבין את תוכנית המשחק שלהם. התאמצנו מאוד והשחקנים שלי קרסו בסוף המשחקים. במשחקים האלה הפרטים הקטנים מכריעים, החטאנו הרבה קליעות שהיו יכולים לסגור את הסיפור".

"ידעתי מהתחלה שהוליך להיות לנו משחק שונה משל חימקי. לא הצלחנו לגבור על מכבי, למרות ששלטנו במחצית השנייה, אך החמצנו הרבה זריקות חשובות. לא הפסדנו בגלל שלא התאמצנו, אם כבר להפסיד אז ככה. מזל טוב למכבי תל אביב וליאניס".

שארונאס יאסיקביצ'יוס | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי