מארי: "מיטשל באמת קלע 57 נקודות? הוא הרג אותנו"

דונובן מיטשל
דונובן מיטשל | Ashley Landis - Pool/Getty Images

מצטיין הניצחון של דנבר פרגן לכוכב יוטה, שבגיל 23 הפך לשחקן השלישי שקולע הכי הרבה במשחק פלייאוף. הגארד, למרות ההישג, בחר לקחת אחריות על טעות גדולה ברבע הרביעי: "לא הייתי מודע, זו אשמתי"

(גודל טקסט)

פלייאוף ה-NBA יצא לדרך אתמול (שני) בשעות הערב המוקדמות – ואחרי פתיחה כזו, באמת שהיה שווה לחכות לחזרת הליגה, גם אם במתכונת "בועה". הסדרה שפתחה את הפלייאוף היא בין דנבר נאגטס ליוטה ג'אז, שנפרדו רק לאחר הארכה בסיומה הייתה ידה של דנבר על היוטה בזכות 125:135 מרהיב.

למעשה, היה זה קרב ענקים בין דונובן מיטשל מהג'אז שקלע 57 נקודות (והפך לשחקן השלישי שקולע הכי הרבה במשחק פלייאוף) ומנגד ניצב ג'מאל מארי שקלע שיא קריירה של 36 נקודות, מתוכן 20 ברבע הרביעי ובהארכה בדרך לניצחון.

בהיסטוריית ה-NBA, רק שני שחקנים הצליחו לקלוע במשחק פלייאוף יותר ממיטשל – אלג'ין ביילור שקלע 61 נקודות ב-1962 ובמקום הראשון, כמובן, מייקל ג'ורדן שקלע 63 ב-1986. אגב, בדומה לג'ורדן שעשה זאת בגיל 23 והפסיד באותו משחק עם שיקגו נגד בוסטון, גם כוכב יוטה בן 23 ו-57 הנקודות שלו לא הספיקו.

דונובן מיטשל
דונובן מיטשל | Ashley Landis – Pool/Getty Images

מיטשל גם לקח אשמה מסוימת על ההפסד, בשל העובדה שרשם איבוד כדור מאוד לא אופייני כשנותרו 1:46 דקות על השעון לסיום הרבע הרביעי, אז לא הצליח לעבור את החצי תוך שמונה שניות, הכדור עבר לנאגטס שהענישו בשלשה והפער ירד לנקודה בלבד וכאמור הצליחו להשוות ולכפות הארכה, בסופה גם ניצחו.

"אני לוקח את האשמה בתור מנהיג בקבוצה וכמי שהוביל את הכדור באותו רגע כפוינט גארד", אמר בסיום מיטשל, "אין מישהו אחר להאשים במהלך הזה. לקחתי את הזמן והייתי צריך להיות יותר מודע לסיטואציה. בסופו של דבר, כמובן שאני לא שם את כל המשחק ואת ההפסד על המהלך הזה, אבל זה היה מהלך קריטי".

למרות הכל, הוא רשם הופעה היסטורית שזכתה לשבחים מקיר לקיר – גם משחקני דנבר: "זה לא טוב", התבדח ניקולה יוקיץ', שבעצמו הצטיין עם 29 נקודות, 10 ריבאונדים ושלושה אסיסטים, "זה ממש לא טוב עבורנו שהוא קלע ככה. הוא שחקן מעולה וידענו שהוא יהיה אגרסיבי במשחק פלייאוף. הוא קלעי מדהים".

מארי גם הוא החמיא למיטשל ואמר: "היינו אגרסיביים בהארכה. הוא באמת קלע 57 נקודות? אלוהים, הוא הרג אותנו. בסופו של דבר ניצחנו, אבל צריך לתת להם קרדיט, הם המשיכו להילחם גם בלי בוגדנוביץ' וקונלי וזה היה משחק טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי