כאות מחאה: מילווקי סירבה לעלות למשחק החמישי נגד אורלנדו

שחקני מילווקי באקס | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

המשך הפלייאוף ב-NBA בסכנה: הבאקס החליטו שלא לצאת לפרקט כתגובה לירי בוויסקונסין השבוע. הליגה הודיעה רשמית כי כל שאר משחקי הלילה נדחו גם הם

(גודל טקסט)

אירועי הגזענות כלפי הקהילה השחורה בארצות הברית הביאו את שחקני ה-NBA לנקוט בצעדים קיצוניים על מנת להיאבק בחוסר הצדק החברתי. שחקני מילווקי באקס, שהייתה אמורה לפגוש הלילה (רביעי) את אורלנדו מג'יק במשחק החמישי בסדרת הפלייאוף בין השתיים, החרימו את ההתמודדות וסירבו לעלות לפרקט, מה שהביא לדחיית המשחק.

כזכור, ביום שני האחרון התגברה מחדש הסערה באמריקה, לאחר ששוטרים ירו שבעה כדורים בגבו של אדם שחור בשם ג'ייקוב בלייק, בקנושה שבוויסקונסין. המקרה תועד בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות וגרם להמונים לצאת להפגנות אלימות.

פתיחת המשחק בין מילווקי לאורלנדו תוכננה לשעה 23:00. שחקני הבאקס נשארו בחדר ההלבשה ולא עלו לחימום, כאשר שחקני המג'יק ירדו מהמגרש כשנותרו כארבע דקות לכדור הביניים הראשון. לפי דיווח ב-ESPN, השופטים נכנסו לחדר ההלבשה של מילווקי ובכירים ב-NBA הגיעו גם הם למקום, אך נותרו בחוץ.

כעת, אנשי הליגה, בראשם כמובן הקומישינר אדם סילבר, יצטרכו לקבל החלטה כיצד להגיב למעשה של יאניס אנטטוקומפו וחבריו לקבוצה. על פי החוקה, האקט מחייב הטלת הפסד טכני למילווקי, אך גם אנשי אורלנדו לא מוכנים לקבל הפסד טכני, כאשר גם סילבר ואנשיו, שכבר גילו לא מעט אמפתיה כלפי מאבק השחקנים בגזענות, עשויים להביע תמיכה גם במקרה הזה ולא להעניש את הבאקס.

כזכור, כבר אתמול דווח כי שחקני טורונטו ראפטורס שוקלים שלא להופיע למשחק הראשון בסדרת חצי גמר המזרח נגד בוסטון סלטיקס מאותן סיבות. בהמשך הסערה ליגת ה-NBA הודיעה רשמית ששאר משחקי הלילה, יוסטון רוקטס נגד אוקלהומה סיטי ת'אנדר ולוס אנג'לס קליפרס נגד דאלאס מאבריקס ולוס אנג'לס לייקרס נגד פורטלנד, נדחו וייערכו במועד אחר. נראה כי ביממה הקרובה עשויות להתקבל החלטות גורליות והמשך קיומו של הפלייאוף בסכנה גדולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי