לברון ג'יימס: "לאוהדים לא אכפת מה עשית בעבר, הם רוצים אליפות"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

לקראת משחק מספר 5 בסדרת הגמר שעשוי להסתיים בטבעת אליפות רביעית של "המלך", הוא סיפר על השנתיים שלו בלייקרס: "הרזומה שלך לא מעניין את הקהל, הוא מכבד אותך רק כשאתה מצליח בלוס אנג'לס"

(גודל טקסט)

כשלברון ג'יימס עבר ללוס אנג'לס לייקרס לפני כשנתיים, בעיר המלאכים מיהרו להכתיר אותו למושיע. שמונה שנים ללא אליפות הובילו לציפיות אדירות ממי שזכה לכינוי "המלך", אולם עונת 2018/19 הסתיימה בכישלון – לוס אנג'לס לייקרס אפילו לא העפילה לפלייאוף.

להישאר מחוץ לפלייאוף זה דבר שלא קרה ללברון ג'יימס במשך 14 שנה, אז אחרי שהתאושש מפציעה בעונתו הראשונה בלוס אנג'לס ובסיוע של אנתוני דייויס שהצטרף בתחילת העונה, כעת "המלך" וקבוצתו נמצאים במרחק ניצחון אחד בלבד מזכייה באליפות. כבר הלילה (בין שישי לשבת, 04:00) יכול לברון לקטוף את הטבעת הרביעית שלו בקריירה, אחרי שתי אליפויות במיאמי היט ועוד אחת בקליבלנד קאבלירס.

לוס אנג'לס לייקרס שבה למסלול הניצחונות במשחק האחרון בסדרת הגמר מול מיאמי מיט שלשום ועלתה ל-1:3, כך שהאליפות ה-17 בתולדותיה קרובה מתמיד, ולקראת המשחק החמישי התייחס לברון ג'יימס ליחסיו עם האוהדים שחסרים כל כך באולמות מאז התפרצות הקורונה: "למדתי כאן שאם אתה לייקר, לאוהדים לא אכפת מה עשית בעבר. כשאתה הופך ללייקר, את מה שהשגת בעבר אתה צריך להשיג גם איתם".

לברון ג'יימס
מאזן מושלם במשחקים על אליפות | Jim Poorten/NBAE via Getty Images

כאמור, מזה עשור מחכים בלוס אנג'לס לתואר אליפות ועבור ג'יימס זוהי ההופעה העשירית במעמד הנכסף, כך שכל הלחץ והציפיות עליו – אולם זה רחוק מלהרתיע אותו: "לאוהדי לוס אנג'לס לייקרס ממש לא אכפת מהרזומה שלך. הם מכבדים אותך כשאתה מצליח עם לוס אנג'לס לייקרס. זה משהו שלמדתי בשנתיים האלה".

וג'יימס, למי שלא יודע, נמצא במאזן מושלם של 0:3 כאשר הוא מגיע למשחק שמכריע את זהות האלופה – ואם הוא יעלה הלילה את המאזן ל-0:4, הוא יהיה הראשון בהיסטוריה שעושה זאת.

"אני ממש לא חושב על דברים כאלה", אמר ג'יימס גם כשנשאל על היותו הראשון שיוביל את הקבוצה לאליפות מאז פיל ג'קסון וקובי בראיינט ב-2009/10, "הסיפור הזה יסופר כפי שהוא צריך וייכתב בדפי ההיסטוריה כפי שהוא צריך להיכתב. אני לא חי את החיים שלי במחשבות על מורשת, מה שאני עושה מחוץ לפרקט חשוב אפילו יותר ממה שאני עושה על הפרקט. מה שחשוב הוא שאצליח לעורר השראה ולהשפיע על הדור הבא – ואם יעריכו את המשחק שלי בנוסף לכך, אז מצוין".

לברון ג'יימס
חושב על הדור הבא. לברון ג'יימס | Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Image

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי