"כמו אגרוף בבטן": הבשורה שהעציבה את לברון ג'יימס

לברון ג'יימס | Joe Murphy/NBAE via Getty Images

לאחר שהשוטר שירה בג'ייקוב בלייק נוקה מאשמה, כוכב הלייקרס הביע צער: "מתמודדים עם אותן תוצאות זמן רב. נמשיך לדחוף למען שינוי". בנוסף, "המלך" הציע להדיח חברת סנאט מבעלות על קבוצת WNBA

(גודל טקסט)

משחקי ה-NBA נמשכים כסדרם, אך השחקנים לא שוכחים שיש דברים חשובים מכדורסל. בארצות הברית פורסם הלילה (בין שלישי לרביעי) כי לא יוגש כתב אישום נגד השוטר שירה שבעה כדורים בגבו של האזרח האפרו-אמריקאי ג'ייקוב בלייק, בקנושה שבוויסקונסין בחודש אוגוסט האחרון. כדורסלני הליגה הטובה בעולם מתקשים לעכל את ההחלטה ואחד מאלו שממשיכים להשמיע את קולם בנושא הוא לברון ג'יימס.

לאחר שהוביל את לוס אנג'לס לייקרס לניצחון על ממפיס גריזליס, ג'יימס הביע צער כשאמר לכלי התקשורת: "אני חכם מספיק לדעת שגם כשאנחנו משחקים כדורסל, קורים בעולם הרבה דברים חשובים מעבר לזה. לשמוע על מה שקרה היום בקנושה ולראות את פסק הדין היה כמו לקבל אגרוף בלב ובבטן. לא רק לקהילה שם, אלא גם לנו ולכל אדם שחור שהיה חלק מהמחאות ומתמודד עם אותן תוצאות מזה זמן רב. ולא רק לקהילה השחורה, אלא לזו הבלנה שרואה את מה שקורה לנו, למשפחה שלו ולאדם עצמו. חייבים להישאר חזקים, להאמין אחד בשני ולהמשיך לדחוף למען שינוי".

אחרי המשחק לברון עשה רי-טוויט לציוץ של הראפר "קומון", אשר ציטט את מרטין לות'ר קינג כשכתב: "חוק שאינו הוגן אינו חוק בכלל". מעבר לכך, כוכב האלופה רמז כי הוא עשוי לקחת חלק במהלך שקשור לקבוצת ה-WNBA אטלנטה דרים.

הקבוצה נמצאת בבעלות משותפת של חברת הסנאט קלי לפלר, אותה מנסות השחקניות להדיח מאז שלפלר הגישה לפני כחודשיים הצעת חוק שמטרתה למנוע מנשים טראנסקסואליות להשתתף בענפי ספורט המבוססים על מימון ציבורי. עוד לפני כן, הבעלים התעמתה עם שחקניות הקבוצה מאטלנטה לאחר שאלו היו פעילות במחאת "חיי שחורים חשובים". בהקשר זה, ג'יימס שאל את עוקביו בטוויטר: "אני שוקל להרכיב קבוצת בעלות לאטלנטה דרים. מי בפנים?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי