יתאושש מול "המלך"? אבדיה יפגוש את לברון לראשונה

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

הישראלי מגיע למפגש עם לוס אנג'לס לייקרס ולברון ג'יימס אחרי רצף של משחקים פחות טובים וירידה במספרים שלו. וגם: השיפור הדרסטי בהגנת וושינגטון והמנהיגות של ראסל ווסטברוק

(גודל טקסט)

וושינגטון וויזארדס עושה קולות של קבוצה שמתחילה להתחבר בשבוע האחרון ומחר (שלישי, 5:00) היא תנסה לרשום ניצחון חמישי רצוף על חשבון אלופת ה-NBA, לוס אנג'לס לייקרס שנמצאת במגמה הפוכה והפסידה שלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים מאז שאנתוני דייויס נפצע בגיד אכילס. יהיה זה המפגש הראשון בין נציגנו בליגה הטובה בעולם, דני אבדיה כמובן, ל-MVP המכהן של סדרת הגמר – לברון ג'יימס.

בניגוד לשיפור של קבוצתו, הרוקי הישראלי דווקא חווה תקופה פחות טובה ובעקבות כך נמצא תחת זכוכית מגדלת, בין השאר בשל היכולת ההגנתית הלא משכנעת שהוא מציג. התקפית, אבדיה שעומד על ממוצע עונתי של 6.6 נקודות למשחק, ירד ל-5.2 בתשעת המשחקים האחרונים, כאשר מלבד השניים הראשונים ברצף המדובר, בכל השאר הוא עלה מהספסל ובשלושה האחרונים בפרט הוא קלע 10 נקודות ולקח רק שש זריקות במצטבר, מבלי להגיע לקו העונשין ועם שני אסיסטים בלבד – ירידה דרסטית ומדאיגה במעורבות שלו בהתקפה.

אבדיה צפוי להמשיך לעלות מהספסל גם הלילה, כאשר גריסון מת'יוס אמור לשמור על מקומו בחמישייה הפותחת של סקוט ברוקס. מבחינה קבוצתית, המפתח לשיפור של הוויזארדס נעוץ בהגנה הטובה ביותר במשחקים האחרונים. וושינגטון מדורגת במקום ה-25 ב-NBA ביעילות הגנתית ו-29 בממוצע הנקודות של היריבות, כשהיא חוטפת 119.1 למשחק. אלא שב-10 המשחקים האחרונים, מתוכם ניצחה הקבוצה בשישה, ממוצע הספיגה הוא השישי בטיבו בליגה – 109.3. בנוסף, בתקופה זו שחקניו של ברוקס במקום החמישי בליגה באחוזי הקליעה של היריבות.

אבדיה. יצטרף למומנטום החיובי של הוויזארדס? | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

מי שבהחלט יכול לייעץ לאבדיה כיצד "לקפוץ על העגלה" ולחזור ליכולת הטובה יותר שהציג עד לפני כשבועיים, הוא ראסל ווסטברוק הוותיק והמנוסה, אשר לוחש באוזנו של הרוקי לא מעט במהלך משחקים. המאמן ברוקס דיבר על החשיבות של "ראס" עבור השחקנים הצעירים בקבוצה: "הוא הביא לקבוצה הזו מנטליות של אליפות והצעירים שלנו זקוקים לזה. לפעמים הם לא מבינים למה הוא קשה איתם, אבל הם יפנימו עם השנים שזו הדרך הנכונה להתחיל את הקריירה – בסביבת שחקנים טובים. הוא מכתיב את הטון והחבר'ה שלנו הרבה יותר מחוברים מבחינת ההכנה למשחקים. הוא מנהיג אותנו בהרבה דרכים והשחקנים מודעים לזה, אפשר לשאול כל אחד מהם".

ברוקס הוסיף: "זה לא תחביב עבורו. הרבה פעמים בליגה הזו אנשים חושבים שזה תחביב. זה כיף, אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים. אני מבין את זה. אבל זו עדיין העבודה שלנו והדרך לייצג את הארגון שלך, העיר שלך, המשפחה שלך והמאמנים שלך. ראסל עושה זאת ברמה הכי גבוהה שראיתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי