גולדן סטייט ניצחה 100:109 בדאלאס ועלתה ליתרון 0:3 בגמר המערב

בדרך לסוויפ? 31 נקודות של קרי ו-27 של האקס פקטור וויגינס הביאו את המאבס לנקודת האל חזור. דונצ'יץ' עם עוד משחק פלייאוף של 40 נקודות והפסד

(גודל טקסט)

גולדן סטייט היא קודם כל סטף קרי והכוכבים, אבל מסתבר שיש לה גם צוות מסייע שלא זוכה למספיק הערכה. הלילה (בין ראשון לשני) הווריירס קיבלו עוד משחק מצוין מקרי ועוד ערב נפלא של אנדרו וויגינס, האקס פקטור של הפלייאוף, בדרך לניצחון 100:109 בדאלאס שהעניק להם יתרון 0:3 בגמר המערב – יתרון שכידוע, אף קבוצה לא הצליחה למחוק בתולדות הפלייאוף.

סטף קרי היה טוב מאוד כאמור עם 31 נקודות ו-11 אסיסטים, כשהוא רושם משחק פלייאוף 53 בקריירה עם חמש שלשות ומעלה – אבל הגיבור האמיתי של הניצחון היה וויגינס, שמתגלה שוב ושוב כג'וקר של סטיב קר בפוסט-סיזן. 27 נקודות של הפורוורד קבעו עבורו שיא קריירה בפלייאוף, ולכך הוא הוסיף 11 ריבאונדים. מתחילת הסדרה, מדד הפלוס/מינוס של וויגינס עומד על 66+ – הטוב בין שתי הקבוצות. הלילה הוא גם היה חתום על אחד הדאנקים המרשימים של הפלייאוף, כשהתעופף מעל לוקה דונצ'יץ' להטבעה עוצמתית שטמנה בחובה גם משמעות סמלית.

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי חוגג
גיבור מספר 1. קרי | אימג'בנק GettyImages, Tom Pennington
אנדרו וויגינס, גולדן סטייט ווריירס, מטביע מעל לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
גיבור מספר 2. וויגינס והפוסטר | אימג'בנק GettyImages, Ron Jenkins

מנגד, העילוי הסלובני ממשיך להגיע למספרים מרשימים ורושם הצגות נפלאות שיותר מדי פעמים לא מספיקות לקבוצה שלו כדי לנצח. דונצ'יץ' סיים עם 40 נקודות ו-11 ריבאונדים וסגר משחק פלייאוף שמיני במדי המאבס עם 40 ומעלה – יותר מגדול שחקני הקבוצה בכל הזמנים דירק נוביצקי. לצערו, שישה מהמשחקים הללו הסתיימו בהפסדים.

המשחק התנהל ברובו בשליטה קלה של הווריירס, שהובילו ברבע הראשון, ירדו להפסקה ביתרון נקודה ולחצו על הדוושה ברבע השלישי, במהלכו עלו ליתרון דו ספרתי בעיקר בזכות דקות נהדרות של וויגינס. דונצ'יץ' ניסה לעורר את דאלאס והחל לנגוס בהפרש לאט לאט, אבל כשהפער קוזז למינוס 5 בלבד, ג'ורדן פול צלף שלשה מכרעת ששינתה שוב את המומנטום, וחיסלה סופית את התקוות של המאבס.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
שוב קולע בלי סוף, שוב זה נגמר בהפסד. דונצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Tom Pennington

מלבד וויגינס וקרי, עם קליי תומפסון (19 עם 6 מ-18 מהשדה), ג'ורדן פול (10) ודריימונד גרין (10, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) הגיעו לספרות כפולות. אצל המאבס, חוץ מדונצ'יץ' הופיעו למשחק גם ספנסר דינווידי שסיים עם 26 נקודות מהספסל וג'יילן בראנסון שקלע 20, אבל כעת נשאר לדאלאס להילחם בעיקר על הכבוד, כדי להימנע מסוויפ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי