דונצ'יץ' מקווה למהפך מול גולדן סטייט: "אני מאמין, תמיד, עד הסוף"

play
לוקה דונצ'יץ', כדורסלן דאלאס מאבריקס | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.5 05:20

דאלאס הצליחה לצמק ל-3:1 את הסדרה מול הווריירס, לוקה שוב בלט והמחיש את הווינריות שלו במשחקי הדחה. קרי הודה: "הם נלחמו על הכבוד, צריך להוריד בפניהם את הכובע"

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' לא ייתן שיטאטאו אותו. כוכב דאלאס המשיך הלילה (בין שלישי לרביעי) את הפלייאוף המרשים שלו, ועם 30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים הוליך את קבוצתו לניצחון 109:119 על גולדן סטייט, שצימק את הסדרה ל-3:1. זה אומנם מעט מאוחר מדי ואף קבוצה מעולם לא חזרה מפיגור 3:0 בפלייאוף ה-NBA, אבל דונצ'יץ' הציל קצת מכבודו, כשהפעם הוא נעזר בערב קליעות טוב של חבריו.

במשחק הקודם דונצ'יץ' קלע 40 והפסיד, אבל אם במשחק 3 רג'יבולוק סיים את הערב עם 0 מ-10 מהשדה והחטיא את כל 7 השלשות שלו, הלילה בולוק צלף 6 מ-10 מהשלוש בדרך ל-18 נקודות. דוריאן פיני סמית' קלע 23 למאבס, ג'יילן בראנסון תרם 15 ודאלאס סיימה ערב מהנה עם 20 מ-43 לשלוש – בדרך לניצחון שקטע לווריירס את הרצף שעמד על תשעה ניצחונות רצופים בסדרות גמר מערב.

לוקה דונצ'יץ', שחקן דאלאס מאבריקס
לא ייתן שיטאטאו אותו. דונצ'יץ' | רויטרס

מקסי קלבר, שעד עתה בסדרה קלע 6 נקודות במצטבר, סיים הלילה עם 12 והיה פעיל ואגרסיבי. "אם אתה לא מאמין, עדיף שתישאר בבית", אמר בהתייחסו לסטטיסטיקה המוכרת, לפיה אף אחת מ-146 הקבוצות בתולדות הליגה שפיגרו 3:0 לא הצליחו לחזור, "אנחנו כאן כדי לנצח. במשחק 2 היה לנו יתרון גדול, ואיבדנו אותו, היינו אמורים לנצח. במשחק 3 פשוט לא הצלחנו לקלוע את הזריקות. יש לנ את הכוח לנצח אותם, ואנחנו מרוכזים עכשיו רק במשחק הבא, ולא בשום דבר אחר. מה שהיה בעבר, זה העבר. אנחנו חושבים רק על המשחק הבא, על מה שצריך לעשות, להתרכז בהגנה ובהתקפה ולעלות לשחק".

דונצ'יץ', שרשם דאבל דאבל עשירי ב-14 משחקי פלייאוף השנה, המשיך שורה סטטיסטית מרשימה. המאזן של הסלובני במשחקי הדחה, עם הגב לקיר:

מול הקליפרס ב-2020: 38 נק', 9 ריב', 9 אס'
מול הקליפרס ב-2021: 46 נק', 7 ריב', 14 אס'
מול פיניקס ב-2022: 33 נק', 11 ריב', 8 אס'
מול פיניקס ב-2022: 35 נק', 10 ריב', 4 אס'
מול גולדן סטייט ב-2022: 30 נק', 14 ריב', 9 אס'

ואכן, גם לוקה מסרב להרים ידיים. "אני עדיין מאמין שנוכל לנצח", אמר, "אם אתה מפסיד, אתה מפסיד. זה לא משנה עוד כמה משחקים יש לנו לנצח. אנחנו נלך משחק אחרי משחק, ונאמין עד הרגע האחרון".

דונצ'יץ', שלפני המשחק גילה שנבחר בפעם השלישית בקריירה לחמישיית הענה ב-NBA, אמר על ההישג: "זאת ברכה. כילד, רק חלמתי להגיע ל-NBA, ועכשיו אני שוב בחמישיית העונה, כך שאני מרגיש מבורך, ואני שמח, ורק רוצה להודות לכל מי שעזר לגרום לזה לקרות".

לוקה דונצ'יץ', שחקן דאלאס מאבריקס
הכוכב הסלובני מאמין עד הרגע האחרון | רויטרס

"אני לא חושב שמישהו מופתע מזה שהוא בחמישיית העונה", אמר על דונצ'יץ' מאמן דאלאס ג'ייסון קיד, "זה רק מראה את רמת הכישרון שלו.. זה רק מראה לאן הוא הולך, את ההתפתחות שלו, כי מה שהוא עושה עבור הקבוצה זה מדהים. לא רק הנקודות, המסירות, הקליעות, אלא גם הריבאונד, ובסוף גם סיפק חסימה גדולה, כדי לשפר את המאזן ההגנתי. הוא המנהיג שלנו, אנחנו הולכים אחריו, הוא אוהב את הזירה הזאת. ולהיות בחמישייה הראשונה, לצד ארבעה גדולים שכאלה. זה ממש קול".

סטפן קרי סיים עם 20 נקודות, אבל למעשה הוא ישב כמעט כל הרבע הרביעי על הספסל. הווריירס עלו לרבע האחרון בפיגור 29 נקודות, המשחק נראה היה גמור, סטיב קר נתן לחמישייה לנוח, אבל אז מחליפי גולדן סטייט הצליחו לצמק ל-8 בלבד וקבעו 110:102 כשנותרו 3:29 דקות לסיום. סטף נכנס בצקווה לגור את הסיפור, אבל דווקא אז דאלאס הגיבה עם דאנק של לוקה ואסיסט שלו לשלשה של בולוק, שסגרו סיפור. "הייתי פשוט חייב לגמור את המשחק", אמר דונצ'יץ', "ניצחון זה ניצחון". לדברי פיני סמית, "כולם אצלנו בחדר ההלבשה הרגישו שיש לנו הרבה יותר כדורסל להראות, רק רצינו לנצח. אני מרגיש שעלינו נואשים מאוד לניצחון במחצית הראשונה".

קרי סיכם: "זה היה ממש קרב על האגו עבור דאלאס. אתה עולה, ואין לך הרבה מה להפסיד. ואנחנו לא ממש עשינו משהו כדי להאט או לעצור אותם, ואז התחילה המפולת. צריך להוריד בפניהם את הכובע היום". סטיב קר מסביר למה הוריד לספסל את החמישייה, ואמר: "פשוט קיבלתי החלטה, כדי לראות אם אנחנו מסוגלים לספק פה נס, אבל זה כנראה לא נועד לקרות הלילה. הגיע להם לנצח. זה גמר המערב. ככה זה אמור להיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי