מרסלו יהיה כשיר למקסיקו, דאגה מתפוקתו של גבריאל ז'סוס

טיאגו סילבה
טיאגו סילבה | Gettyimages

הצוות הרפואי הבהיר לאחר ה-0:2 על סרביה והעלייה לשמינית שהמגן יעמוד לרשות צ'יצ'ה בשני, חלוץ סיטי הפך למספר 9 הראשון של ברזיל מאז 1974 שלא כבש בשלב הבתים. וגם: שמייכל נגד ניימאר, פאוליניו בשיא

(גודל טקסט)
ברזיל מאושרת מהעלייה לשמינית גמר המונדיאל אחרי שהפגינה את משחקה הטוב ביותר בטורניר וניצחה את סרביה 0:2. המשחק הבא מול מקסיקו ביום שני ב-17:00 לא הולך להיות קל לסלסאו, שסיימה לראשונה אחרי 44 שנה את השלב הראשון בטורניר ללא שהחלוץ המרכזי שלה מבקיע.


גבריאל ז'סוס עדיין לא הצליח למצוא את הרשת ובברזיל כבר נזכרים במשפט "בלי מספר 9 לברזיל אין גביע עולמי". אגב, סרביה היא הנבחרת ה-48 נגדה ברזיל שיחקה במונדיאלים ויש לה מאזן שלילי רק נגד הולנד, הונגריה, צרפת, נורבגיה ופורטוגל.


פרשן רשת "פוקס" הברזילאית אדמונדו הרעיף שבחים על צ'יצ'ה והנבחרת ובעיקר על ניימאר: "ניימאר אולי לא כבש, אבל הוכיח שיש לו את כל היכולת שציפינו ממנו ושחסרה עד כה במונדיאל. לראשונה ניימאר שיחק בצורה מאוד משכנעת. הוא לא כבש, אבל בישל. פאוליניו אולי נבחר למצטיין בגלל שהבקיע את השער הראשון, אבל עבורי ניימאר היה איש המשחק".



ניימאר. זוכה לקצת נחת גם מהברזילאים (Gettyimages)


למרות שבברזיל מרוצים ממנו, ב"פוקס אוסטרליה" טען הפרשן קרייד פוסטר שניימאר הוא לא פחות מבושה וחרפה: "הוא מתנהג בתיאטרליות מוחלטת. נופל מכל משב רוח. הוא בושה לכדורגל. במחצית הראשונה הוא תוקל בחריפות, אבל בכל מהלך המשחק ספרתי 15 נפילות שלו. גם גבריאל ז'סוס חיקה אותו. VAR חייב לבחון את ההצגות האלה של השחקנים ולהתערב". פיטר שמייכל, שוער מנצ'סטר יונייטד בעבר אמר: "ניימאר הוא ילד וכל המשחק ניסה להרשים ביכולות שלו, הגיע למצבים והחמיץ. זה לא ייאמן שהשחקן הזה עלה 222 מיליון יורו".


צ'יצ'ה התלוצץ אחרי המשחק שהוא ישתה קפיריניה (קוקטייל קשאסה ידוע בברזיל) לכבוד העלייה לשמינית: "אני ארשה לעצמי לשתות קצת קפיריניה. הנבחרת הזאת הולכת וגדלה כל יום בטורניר. התפקיד שלי להרגיש איך השחקנים מתאקלמים בחדר ההלבשה. שתהיה הרמוניה, שיהיה כיף וגאווה. אני לא רוצה לדבר על שחקנים בודדים כמו קוטיניו וניימאר כי יש לנו כמה שחקנים שיכולים להכריע משחקים".



קוטיניו זוכה למחמאות בארבע עיניים (AFP)


צ'יצ'ה שהפסיד רק משחק אחד כמאמן הנבחרת ב-24 משחקים אותם ניהל, נשאל האם כעת אחרי שגרמניה הודחה ברזיל היא המועמדת העיקרית לזכות בטורניר והכחיש: "אנחנו לא חיים בציפיות מאיתנו. אנחנו חיים במצב ריאלי. אנחנו נבחרת שמשחקת עם לחץ גדול עליה והיא חייבת להיות מאוזנת. אנחנו לא פייבוריטים לכלום. אנחנו מנסים להתקדם משלב לשלב. מרסלו נפצע אחרי שתי דקות על המגרש ובמצב כזה אתה צריך שתהיה לך נבחרת חזקה. אצלנו זה עניין של לגדול ממשחק למשחק".


על העובדה שגבריאל ז'סוס לא כבש עדיין אמר המאמן: "לא מודאג. זה רק עניין של זמן עד שהוא יבקיע. צר לי שאני חייב לבחור כל פעם בין ז'סוס ורוברטו פירמינו ויש מקום רק לשחקן אחד בעמדה, אבל אחד הדברים שבאמת כואבים זה להשאיר שחקן מוכשר כל כך כמו פירמינו בחוץ".



גבריאל ז'סוס. מספר 9 שעדיין לא הבקיע עבור הסלסאו במונדיאל (Gettyimages)


פאוליניו שכבש את השער הראשון ושיחק בעבר ב-7:1 בחצי גמר המונדיאל ב-2014 נזכר בכמה דברים שהוא עבר בקריירה מאז: "העזיבה שלי את טוטנהאם לליגה הסינית דווקא עשתה עבורי הרבה דברים טובים. התקדמתי בצורה גדולה בסין. איבדתי ביטחון בעצמי בעבר, אבל החזרתי אותו חזרה. אני כאן כי מגיע לי. אני מנוסה הרבה יותר והמעבר לברצלונה תרם אף הוא".


אישתו של טיאגו סילבה, איזבלה דה סילבה, שוחחה ברשת "פוקס" ושיבחה את השער של בעלה שנגח פנימה קרן של ניימאר: "טיאגו נמצא בתקופה נפלאה עבורו. יש לו המון ביטחון ומה שקרה בעבר כבר נשכח. הוא מאוד אופטימי שהוא יכול לעזור לנבחרת להגיע להקסה (התואר השישי במונדיאל, י.ז). הוא כל הזמן ניסה להחזיר את הביטחון עבורו ועבור המשפחה אחרי מה שקרה במונדיאל הקודם".


טיאגו דיבר כבר על המשחק נגד מקסיקו: "נצטרך לשחק כדורגל מושלם כדי לעבור את מקסיקו. זו נבחרת שרצה המון ויש לה שחקנים מאוד טכניים. החוזק שלהם הוא הביחד שלהם הרבה זמן. ניצחנו 0:2, אבל היינו יכולים לשחק טוב יותר וסרביה איימה עלינו במחצית השנייה". 


PAPO COM A FAMÍLIA DO XERIFE!

Esposa, filhos e outros familiares de Thiago Silva comemoram gol do zagueiro e vitória da Seleção Brasileira, que se classificou para as oitavas de final da #Copa2018. O HEXA ESTÁ CHEGANDO!#FOXNaRussia#JogaOQueSabepic.twitter.com/iFPwyUNpOQ

— FOX Sports Brasil (@FoxSportsBrasil) 27 ביוני 2018


החדשות הבאמת טובות עבור ברזיל, בנוסף לעלייה, הן שמרסלו יהיה כשיר למשחק נגד מקסיקו. למרות שנטש בדקות הראשונות את כר הדשא כשהוא ממרר בבכי, ההתאחדות אישרה סופית שהפציעה לא רצינית ושהוא סבל מהתכווצויות כואבות בחוט השדרה, אבל שזה יעבור. רופא ברזיל טען שייתכן ומרסלו נפצע בגלל שהמזרן רך מדי בבית המלון של הנבחרת.



מרסלו נאלץ לנטוש את כר הדשא. יהיה כשיר ליום שני (AFP)


גם התקשורת העולמית פרגנה לברזיל. ה"בילד" הגרמני כתב: "ניימאר התעופף לשמינית הגמר". העיתון "אולה" בארגנטינה כתב: "ברזיל עשתה את זה בקלות". ל'אקיפ הצרפתי: "ניצחון טוב למוראל של ברזיל". העיתון "אס": "ברזיל לא נכשלה וסיימה ראשונה את הבית". העיתון "מונדו דפורטיבו" הדגיש כמובן את הצד של ברצלונה אחרי שהשער של פאוליניו היה מבצע שכולו בארסה: "ברזיל ניצחה עם עזרת הבלאוגרנה".


השוער אליסון קיבל אף הוא מחמאות אחרי שהוא השחקן היחיד בכל הטורניר ששיחק לפחות 45 דקות ולא פספס מסירה אחת לפי אתר "סקווקה". העובדה שברזיל ספגה רק שער אחד בטורניר עד כה וסיימה את הבית המוקדם עם הפרש שערים 1:5 הביאה את הרשתות להצהיר שהגיע הזמן לדבר על האגדה הלא נכונה לפיה אין שוערים בברזיל. למעשה ברזיל שמרה על 45 רשתות נקיות ב-107 משחקים בגביע העולמי.

Alisson is the only player at the 2018 World Cup to play at least 45 minutes and not misplace a single pass:

• 180 minutes
• 29 passes attempted
• 29 passes completed

Bursting Ederson's bubble. pic.twitter.com/Mc3beU3weD

— Squawka Football (@Squawka) 27 ביוני 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי