חומת ברלין: ההגנה החלשה של גרמניה מתמודדת גם עם ביקורות מבית

נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה | AFP

שיתופם של מסוט אוזיל, סמי חדירה ואילקיי גונדואן גרם ללא מעט אש שהופנתה לכיוון יוגי לב. כעת המאמן צריך למצוא את הנוסחה המדויקת שתביא את המאנשפאט לשמינית הגמר. יעקב זיו על רגע האמת של הגרמנים

(גודל טקסט)

רק לפני שלושה ימים גרמניה כבר נראתה אבודה, בדרך הבטוחה למטוס בדרך הביתה כאלופת עולם מושפלת. אבל השער של טוני קרוס, 15 שניות לסיום המשחק מול שבדיה, סידר לגרמנים ניצחון 1:2 והוציא אותם מהקבר. אלא שהניצחון על הבאזר לא מחק את הבעיות, למרות החגיגות המטורפות, והפרשנים בגרמניה טוענים שלקראת משחק הנעילה של בית 6 היום (17:00) נגד דרום קוריאה הכל נפתח מחדש. אגב, גם האסיאתים, שהפסידו בשני המשחקים הראשונים, יכולים למצוא את עצמם בשמינית הגמר אם ינצחו במקביל לניצחון מקסיקני על שבדיה.

בחזרה לגרמניה. אחרי המשחק מול השבדים אמר קרוס בסרקזם כי ההרגשה שלו היא שגרמניה הייתה רוצה שהנבחרת שלה תעוף. הוא כיוון לביקורות הקשות שמתחו שחקני העבר לותר מתיאוס וסטפן אפנברג על מסוט אוזיל, ששיחק בחוסר חשק. ההדלפות ממחנה הנבחרת דיברו על כך שאין תקשורת טובה בין השחקנים לצוות המקצועי, שהמאמן יוגי לב חסר רעיונות ושהנבחרת נראית כמו אוסף של כוכבים בלתי מחוברים וחסרי חשק.

השחקנים זעמו על התקשורת והפרשנים אחרי ההפסד 0:1 למקסיקו, אבל גם מתיאוס לא נותר חייב והגיב לקרוס אחרי שיר הניצחון מול שוודיה: "שמעתי שהוא אמר שבטח כל גרמניה הייתה מרוצה אם הנבחרת הייתה מודחת. אני יכול להרגיע אותו. אולי אוהדי ברזיל, מקסיקו וצרפת היו מאושרים, אבל אף אוהד גרמני לא היה שמח". מתיאוס טען שהוא עומד מאחורי הביקורת וגם חשב שתרם להתאוששות במשחק השני: "עובדה שהייתה פגישת חירום ביום אחרי המשחק", טען.

לב וקרוס.
לב וקרוס. "אוהדי גרמניה לא היו מרוצים אם הנבחרת היתה מודחת" (AFP)

לב, שכל הזמן תמך באוזיל, שמע לעצת פרשנים וספסל את קשר ארסנל וגם את סמי חדירה. חלקים של הציבור הגרמני טענו שמדובר בגזענות נגד השחקנים ממוצא זר, שכן אוזיל ממוצא טורקי, כמו גם אילקיי גונדואן שנכנס כמחליף, ואבא של חדירה ממוצא טוניסאי. אלא שמתיאוס נותר ענייני ומתח ביקורת על ההתנהלות של לב ומנהל הנבחרת, אוליבר בירהוף. "כששיחקתי בבאיירן, אולי הנס עשה רעידת אדמה בקבוצה אם היו בעיות", אמר מתיאוס, "לב ובירהוף לא מספיק נחושים, הם פשוט לא מספיק קשוחים".

על כר הדשא קשה שלא להבחין בכך שההגנה של גרמניה היא החוליה החלשה. מפתיחת הטורניר דוגל לב, לפעמים בלית ברירה, לצוות צמדים שונים. ג'רום בואטנג ומאטס הומלס שיחקו בהפסד למקסיקו, הומלס נפצע ופינה מקום במשחק השני לאנטוניו רודיגר, וכעת יחסר בואטנג שהורחק מול שוודיה והומלס עשוי לחזור לשחק כשלצדו כנראה ניקולאס זולה. בעיה נוספת הייתה בקישור, כאשר מרקו רויס לא פתח נגד מקסיקו, אף שגילה יכולת טובה במשחקים קודמים. לב העדיף את ההרכב המסורתי יותר וספג על כך ביקורת קשה מאפנברג. "היה מציק לשמוע שרויס אמר אחרי המשחק נגד מקסיקו שלב אמר לו שהוא צריך אותו למשחקים החשובים. הרי המשחק נגד מקסיקו היה הכי חשוב בבית מלכתחילה. אני שואל – האם יכול להיות שלב איבד את יכולת השיפוט שלו?".

מרקו רויס.
מרקו רויס. "מציק אם לב שומר אותו למשחקים החשובים" (Gettyimages)

העיתון "דר טאגסשפיגל" הוסיף בסארקזם: "ציפינו לתוכנית ברורה איך תיראה הנבחרת במונדיאל, אבל מתברר שלב שכח את התוכניות המקוריות בבית ואז מצא שמרקו רויס, טימו ורנר ומריו גומז הם שלושה גברים ששדרגו עבורו את המשחק ההתקפי של הנבחרת".

מי היה מאמין שבגיל 32 גומז יחזור להיות אחד השחקנים החשובים בנבחרת, אחרי שכבר שרקו נגדו בוז בהרבה משחקים בעבר וכינו אותו "הפלופ הגדול של המאנשאפט". במשחקי הידידות הוא שיחק מעט מאוד ואז עלה למחצית שנייה נגד שוודיה, במשחק הכי חשוב של גרמניה מזה שנים, וגילה יכולת משכנעת. זה היה הרעיון של לב או עוזריו לאלתר במחצית השנייה נגד הנבחרת הסקנדינבית. אחרי שפתח עם ורנר חלוץ מרכזי בודד, לב שינה את המיקום שלו לאגף שמאל במחצית השנייה והציב את גומז בחוד, והדומיננטיות לא איחרה להגיע. המגנים השבדים הסתדרו עם ורנר הרבה פחות באגף מאשר בחוד והשאר כאמור היסטוריה.

מריו גומז. הפך לבורג הכי חשוב במערכת (Gettyimages)
מריו גומז. הפך לבורג הכי חשוב במערכת (Gettyimages)

גומז חשוב לנבחרת לא רק כסקורר במובן המסורתי, אלא כשחקן מטרה. "יש לו את המנטליות הנכונה ונוכחות פיזית ברחבה", אמר עליו חלוץ פרייבורג נילס פטרסן, "הוא רגוע יחסית ותמיד מרשים איך שהוא משתמש בגוף העצום שלו כדי להגן על הכדור כשהוא מוקף במספר יריבים". גם ורנר עצמו סיפר שגומז עזר לו במהלך המשחק ונתן לו עצות מועילות. כל זה מעמיד בסימן שאלה את תפקידו של תומאס מולר בנבחרת. במונדיאל הקודם הוא היה מלך השערים של הנבחרת, כוכב על. עכשיו לב צריך למצוא לו תפקיד אחר ואולי אפילו לספסל אותו כדי להעלות אותו כג'וקר למנוע הפסד. האם מדובר בתסריט אפשרי? בגרמניה הנוכחית נראה ששום אפשרות לא יכולה להיפסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי