המהפך: חואן קינטרו הוא כבר לא הילד הרע של קולומביה

חואן קינטרו
חואן קינטרו | Gettyimages

הטרגדיה המשפחתית מהילדות, הכישרון שפרח בנוער, המעבר לאירופה, בעיות המשמעת ותג המחיר הגבוה. יעקב זיו על הכישרון שמעביר את נבחרתו במונדיאל מסלול דומה לזה של חאמס ב-2014 ויכול לקחת אותה להישג דומה הערב

(גודל טקסט)

חואן פרננדו קינטרו כבר לא ילד. הקשר הקולומביאני שהושאל העונה לריבר פלייט מפורטו כבר בן 25 ועבר לא מעט בקריירה, אבל רק עכשיו מתחילים פתאום לשים אליו לב.

אחרי שלושה משחקים במונדיאל, קינטרו עושה בדיוק את המסלול שעשה חאמס רודריגס במונדיאל 2014, וגם מזכיר אותו מאוד במראהו החיצוני ובסגנון המשחק, וכבר עכשיו הוא מבוקש בריאל מדריד ובטוטנהאם. הפליימייקר הקולומביאני שמשחק עם החולצה מספר 20 (פעמיים המספר 10, אותו לובש רודריגס) הושווה פעם ללאו מסי, ולא רק בשל 169 הסנטימטרים שמרכיבים אותו. אלא שקינטרו רחוק מהתדמית של הילד הטוב. הוא כבר עבר שבע קבוצות, דבר המעיד על בעיות התאקלמות. כשלוקחים בחשבון את סיפור חייו, זה לא מפתיע.

הוא נולד בעיר מדיין בשכונת "קומונה 13", הידועה לשמצה בשל מלחמות ראשי קרטל הסמים בעיר. במרץ 1995, כשהוא רק בן שנתיים, עברה משפחתו טרגדיה קשה: אביו גויס לצבא כדי להילחם באנשי הקרטל, ולאחר כמה ימים הודיע הצבא כי הוא נעדר. בתחקיר שנערך טען אחד הקצינים שראה אותו משתמש בסמים והעלה אותו על האוטובוס הראשון למדיין, בעוד קצין אחר העיד שהוא התעמת עם קצין אחר ולכן נשלח בחזרה כדי לעמוד למשפט. כל החיפושים אחריו עלו בתוהו, ועד היום איש לא יודע היכן אביו של קינטרו ומה עלה בגורלו.

קינטרו עם חאמס. עבר את אותו סיפור במונדיאל הקודם (AFP)
קינטרו עם חאמס. עבר את אותו סיפור במונדיאל הקודם (AFP)

אובדת עצות פנתה המשפחה לארגון זכויות האדם של האו"ם, שפתחה בחקירה. גם היום, 23 שנים לאחר היעלמות האב, ממשיכה בתו סילביה לחפש אחריו ואף הקימה ארגון שמסייע למשפחות שסבלו ממקרים דומים. בית המשפט בקולומביה החליט ב-2001 שהממשלה לא הייתה מעורבת ובכך פסלה תיאוריות קונספירציה כאלה ואחרות. אגב, רק פעם אחת הזכיר קינטרו את אביו וכשנשאל אודות המקרה הנורא סיפק תשובה מעט מוזרה: "אני האשם במה שקרה לו, אבל לא אדבר על זה, כי השארתי הכל מאחור".

הכישרון הגדול של קינטרו בכדורגל בלט לעין מהרגע הראשון. בגיל נוער הצטרף לאנביגדו, אחר כך עבר לנסיונאל מדיין ולבסוף בגיל 18 נחת בפסקארה האיטלקית, אחרי ששיחק באליפות דרום אמריקה לנוער בכדורגל ונבחר לשחקן הכישרוני ביבשת. ב-2013 צד את עיניהן של אינטר ואודינזה שרצו לרכוש אותו ולבסוף מכרה פסקארה מחצית מכרטיסו בחמישה מיליון יורו לפורטו, שמיהרה להצמיד לו סעיף שחרור של 40 מיליון יורו.

קינטרו. בקשר טוב עם לופטגי (Gettyimages)
קינטרו. בקשר טוב עם לופטגי (Gettyimages)

קינטרו פרח בפורטו תחת ז'ולן לופטגי, כיום מאמן ריאל מדריד שמתעניין ברכישתו. במונדיאל הקודם הוא אף זומן לסגל, אבל לאחר פיטוריו של לופטגי בעונת 2015/16 חלה ירידה חדה ביכולתו. הוא החל להתעניין במוזיקת רגטון ואף שקל לעבור הסבה מקצועית ולהפוך לראפר. הוא הושאל לראן, נזרק משם בשל בעיות משמעת אחרי 12 משחקים בלבד, הושאל שנית לאינדפנדיינטה מדיין, עד שריבר פליט שילמה 300 אלף יורו עבור השאלתו, עם סעיף רכישה בגובה 4.5 מיליון יורו.

ההרפתקה בארגנטינה עבדה יפה עבור הקולומביאני. הוא חזר לכושר, הוציא את השטויות מהראש ואחרי שנתיים וחצי חזר לנבחרת. אחרי שכבש מול יפן בהפסד 2-1 נפוצו שמועות שלופטגי מנסה לשכנע את ראשי הבלאנקוס להחתימו. ואם נבחרת אנגליה תיתן לו הערב מרחב פעולה ותאפשר לו להראות מה שהוא יודע, עשוי קינטרו לעשות צעד נוסף בעקבות רודריגס – בתקווה לקדנציה מוצלחת יותר בברנבאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי