הריקוד הגדול: צרפת עמוסת הכישרון והאתלטית או קרואטיה הגמישה טקטית?

צרפת
צרפת | Gettyimages

אורי אוזן מתכונן לגמר הגדול של המונדיאל ומסביר איך מרכז השדה יכריע את הקרב במוסקבה, למה דאליץ' צריך להיזהר מהחזקת הכדור, המערך האי סימטרי של דשאן ומי ישמור על אמבפה? וגם: מי נכנס לנבחרת הטורניר שלו?

(גודל טקסט)

חודש חלומי עומד להגיע לסיומו. 32 נבחרות הגיעו עמוסות תקוות לרוסיה ורק שתיים יגיעו לריקוד הגדול בלוז'ניקי במוסקבה, ביום ראשון ב-18:00 בערב. צרפת, סגנית אלופת אירופה, עמוסת הכישרון שמעמידה נבחרת צעירה, יציבה ואתלטית. מולה מתייצבת קרואטיה, שמגיעה למעמד הזה לראשונה בתולדותיה, ששחקניה המובילים גדלו בזמן המלחמה בבלקן ומאבקי העצמאות, וזו כנראה הזדמנות בלתי חוזרת מבחינתם להביא תואר סנסציוני למדינה הקטנה והצעירה הזו.


 

עיקר המאבק בין שתי הנבחרות יתרחש במרכז השדה. זלאטקו דאליץ' הראה גמישות טקטית במהלך הטורניר. מול ניגריה ורוסיה פתח עם רביעייה קדמית (4:3:3 התקפי) כשאנדריי קרמאריץ' פותח מאחורי מריו מנדז'וקיץ', ובמשחקים מול ארגנטינה ודנמרק פתח עם מרסלו ברוזוביץ' כקשר אחורי, מה שהעלה מדרגה את איבן ראקיטיץ' ולוקה מודריץ' לפני השלישייה הקדמית (4:1:2:3).

צרפת מנגד, מציגה את מרכז השדה האתלטי ביותר בטורניר. אנגולו קאנטה, הקשר האחורי מספר 1 בעולם שאין שני לו בכיסוי שטחים וסגירת קווי מסירה, משחק לצידו של פול פוגבה, שאולי לא בולט התקפית כמו שהוא רגיל ואוהב לעשות במנצ'סטר יונייטד, אבל הוא בהחלט משלים את קאנטה ומייצר זוג קשרים אחוריים מהמושלמים שהיו. מי שמצטרף אליהם, למרות שעל הנייר הוא מוצב כקשר שמאלי, הוא בלז מטווידי, שנכנס למרכז והופך את צמד הקשרים לשלישייה. המערך ה-א סימטרי שיצר דשאן מבליט התקפית את לוקא הרננדז, שיתמודד באגף במאבק ישיר עם חברו לקבוצה שימה ורסאליקו. בצד השני, יתרחש המאצ'אפ ההגנתי הקריטי מבחינת הקרואטים כשאיבן סטריניץ' יקבל את המועמד הבכיר לזכייה בשחקן הטורניר במידה שצרפת תזכה, קיליאן אמבפה.




צמד קשרים מהמושלמים שהיו. קאנטה ופוגבה (Gettyimages)


 

יהיה גם מאבק מעניין, מי מהקבוצות תחזיק פחות בכדור ותתבסס על מעברים. דאליץ' יודע שאם ינסה להחזיק כדור מול הצרפתים וישלח הרבה שחקנים קדימה, כשהצרפתים עומדים בעמדות ההגנה בשליש השני, זה יכול להיות קטלני מבחינתו. בשמינית הגמר מול ארגנטינה, חורחה סמפאולי רצה להיות דומיננטי ושילם מחיר כבד, כשאמבפה חגג במגרש הפתוח. גם בחצי הגמר מול בלגיה, צרפת איימה יותר מכפול על השער של טיבו קורטואה למרות שהחזיקה בכדור רק 36% מהזמן (19 איומים מול 9). יהיה מעניין לראות באיזו אסטרטגיה והרכב יבחר דאליץ' לשחק. האם יעלה עם רביעייה קדמית? ירד לאחור וישחק כדורגל יותר ישיר קדימה? או שיעדיף לפתוח עם ברוזוביץ', לשלוט בכדור ולהיות מעט זהיר יותר עם המגנים?



בכל מקרה צפוי לנו גמר אדיר שיסגור מונדיאל שהתעלה על כל הציפיות. דרמות גדולות, ה-VAR שהוסיף עניין, משחקים בלתי נשכחים (פורטוגל – ספרד, צרפת – ארגנטינה, ברזיל – בלגיה), מגרשים מלאים ואווירה ססגונית. ורגע לפני הריקוד האחרון, הנה נבחרת הטורניר שלי.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי