שבעה בעקבות אחד: התוצאה המדהימה ביותר בתולדות המונדיאל

ברזיל נגד גרמניה 7:1
ברזיל נגד גרמניה 7:1 | Gettyimages

ברבע הגמר של גביע העולם 2014 פגשה ברזיל את גרמניה, ואיש לא חשב שזה ייגמר בהשפלת הנבחרת המקומית ברמה כזאת. למשחק הזה קדמו שתי תוצאות מפתיעות ב-1950 וב-1954. דני דבורין נזכר

(גודל טקסט)

אם שואלים אותי מהן התוצאות המפתיעות ביותר שהתרחשו במהלך טורנירי הגמר של גביע העולם בכדורגל, אני סבור ששלוש מהן בולטות יותר מאחרות. האחת נרשמה במשחקי 1950, כאשר נבחרת ארצות-הברית גברה 0:1 על אנגליה. השנייה היא ניצחונה של גרמניה המערבית 2:3 על הונגריה בגמר משחקי 1954, והשלישית היא הפסד הבית הכבד 7:1 שהנחילה גרמניה לנבחרת ברזיל במשחקי מונדיאל 2014.

אינני מדרג את אותן שלוש הפתעות, אבל תחילה ארחיב במעט על השתיים הראשונות שציינתי.

כאשר נבחרת ארצות-הברית גברה במשחקים שנערכו בברזיל 1950 על אנגליה, ההלם היה עצום משום שבהרכב האנגלי הופיעו בין היתר אלף רמזי, בילי רייט, וילף מאניון, טום פיני וסטן מורטנסן, שחקנים שעד היום נחשבים לאגדות כדורגל באי הבריטי.

אשר למשחקי גביע העולם שנערכו 4 שנים אחר כך בשווייץ, בעיני רבים מאד היתה נבחרת הפלא ההונגרית המועמדת "הבטוחה" לזכייה בתואר אלופת העולם. עם גרושיץ, בוז'יק, קוצ'יש, הידיקוטי ופושקאש, ההונגרים באמת היו ברמה אחת מעל כל נבחרת אחרת בתבל. בשלב הבתים היא אף הביסה את גרמניה המערבית בתוצאה 3:8. אבל בכדורגל כמו בכדורגל, במשחק אחד ניתן להפתיע, וגרמניה שהגיעה לגמר אכן "טרפה בו את כל הקלפים". חרף העובדה שהונגריה הובילה מולה 0:2 במשחק הגמר, היו אלה הגרמנים שניצחו בסיום 2:3.

גמר גביע העולם 1954. פושקאש היה אמור להוביל את הונגריה (Gettyimages)
גמר גביע העולם 1954. פושקאש היה אמור להוביל את הונגריה (Gettyimages)

זה מוביל אותי היישר למשחקי 2014, אותם אירחה ברזיל. לאחר האכזבה הביתית הגדולה ב-1950, אז גברה עליה אורוגוואי 1:2 במשחק ההכרעה, שוב ניתנה אפוא לברזיל ההזדמנות לנצל את ביתיותה. ואולם שוב קיבלנו, הפעם בחצי הגמר, תוצאה בלתי נתפסת. המשחק הפגיש את ברזיל עם נבחרת גרמניה, במשחק שנערך בבלו הוריזונטה. בהרכבה של ברזיל שיחקו בין היתר חוליו סזאר, לואיז, הולק, אוסקר ומייקון. לגרמניה היה את נוייר, הומלס, חדירה, שוויינשטייגר, אוזיל, קלוזה, לאם, קרוס ובואטנג.

גרמניה פתחה בתנופה ובסיום המחצית הראשונה כבר הובילה בתוצאה 0:5. את השערים הבקיעו מולר (בדקה ה-11), קלוזה (23), קרוס (24 ו- 26) וחדירה (29). עבור נבחרת ברזיל זו היתה תבוסה של ממש. במחצית השנייה הוסיף הגרמני שורלה עוד צמד (69 ו- 79), כך שנבחרתו עלתה כבר ליתרון של 0:7, ומי בכלל יכול היה להאמין שדבר כזה יכול לקרות לברזיל? רק בדקה ה- 90 עלה בידי שחקנה אוסקר לכבוש שער "כבוד" והמשחק הסתיים כאמור בתוצאה 1:7. "חרפת 1950" חזרה איפוא על עצמה ב- 2014, כשהיא צורבת ומעליבה הרבה יותר.

לסיפור המשחק הזה הקדשתי שורות נוספות בהשוואה לשתי התוצאות המוזכרות בראשית המאמר, ולא בכדי. שכן אם נבחרת ברזיל מובסת בארצה 7:1, במסגרת משחקי גביע העולם, זהו באמת הנוק-אאוט הגדול ביותר מבחינת התוצאה.

נוק-אאוט שדומה לו אינני זוכר ממשחקי טורניר גמר גביע העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי