מאמן ברזיל תקף את יוזמת "תרומה על כל שער של ניימאר"

ניימאר עם צ'יצ'ה
ניימאר עם צ'יצ'ה | AFP

צ'יצ'ה לא אהב את התוכנית של "מאסטרקארד", שתתרום 10,000 יורו על כל שער שכוכב נבחרתו יבקיע במונדיאל כמו גם על השערים של מסי: "אנחנו נבחרת, לא אוסף של כוכבים". החברה: "מודים לכל מי שמעיר ומציע שיפור"

(גודל טקסט)

מאמן ברזיל צ'יצה תקף את את היוזמה החדשה של חברת "מאסטרכרד", לפיה על כל שער שיכבשו ליאו מסי או ניימאר במונדיאל הם יעבירו עשרת אלפים יורו לבתי ספר נזקקים בעולם. המאמן אמר שהוא מעריך את היוזמה של החברה, שהיא אחת הספונסריות במונדיאל, אבל הוא לא מאמין שתרומה כספית שעוסקת רק בשערים של מסי או ניימאר – שאמורים להיות שניים מגדולי הטורניר יחד עם כריסטיאנו רונאלדו – תתרום לטורניר, אלא תעשה את ההיפך ותקדש רק את כוכבי העל.

"זה מעשה יפה ואני מודה לכל מי שתורם כסף לצדקה, אבל היה עדיף היה אם היו לא מתייחסים רק לכוכבים אלא נותנים את הכסף על כל שער שתבקיע נבחרת ברזיל או נבחרת ארגנטינה. אנחנו כאן נבחרת ולא אוסף של כוכבים", אמר צ'יצ'ה. בעקבות דבריו, החליטה החברה להעניק מיליון יורו לכל נבחרת שתכבוש מעל כמות מסוימת של שערים, ללא קשר לזהות הכובשים, והכסף שוב יופנה לצדקה. "מאסטרקרד" אמרו לרשת "אספורטה" הברזילאית: "אנחנו מודעים לבעיה ומודים לכל מי שמעיר לנו על שיפור היוזמות שלנו".

בינתיים, אחד מגדולי הכדורגלנים של רוסיה בכל הזמנים וסגן נשיא ההתאחדות ניקיטה סימוניאן סבור שלא ברזיל ולא ארגנטינה יזכו במונדיאל. הוא, מסתבר, מהמר על נבחרת ספרד. סימוניאן בן ה-91 הצביע על הניצחון של ספרד על ארגנטינה 1:6 כמדד להימור שלו. על רוסיה אמר שבכל טורניר יש סוס שחור והדוגמה הכי טובה שהוא מאמץ היא הזכייה של יוון בטורניר היורו ב-2004. "המטרה העיקרית שלנו תהיה לעלות מהבית המוקדם", אמר, "ההופעה של כל נבחרת מארחת תלויה במומנטום בו היא נמצאת ואיך היא פותחת את הטורניר".

ניקיטה סימוניאן (משמאל). מהמר על ספרד (Gettyimages)
ניקיטה סימוניאן (משמאל). מהמר על ספרד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי