לב: סאנה יחזור לסגל בספטמבר, אני לא חייב הסברים

יואכים לב
יואכים לב | Gettyimages

מאמן המאנשפאט הודף את הביקורות על אי זימונו של השחקן שהצטיין העונה במנצ'סטר סיטי ומבהיר שיש לו מספיק כישרון בסגל: "אנחנו מתרכזים במשחק הקבוצתי"

(גודל טקסט)

כל פרשני ואוהדי הכדורגל בעולם הופתעו לשמוע כשמאמן נבחרת גרמניה יוגי לב החליט לנפות דווקא את לירוי סאנה מסגל הנבחרת למונדיאל. השחקן הגרמני ממוצא סנגלי, עליו רבים הימרו שיהיה הפתעת הטורניר, היה אחד מכוכביה הבולטים של סיטי בעונת האליפות הגדולה ואף נבחר לשחקן הצעיר המצטיין בפרמיירליג. למרות זאת, כל זה לא הספיק ללב שטען כי ההחלטה שלו נבעה ממניעים מקצועיים בלבד ולא הביע כעס על כך שסאנה התחמק מטורניר הקונפדרציות שנערך ברוסיה בקיץ שעבר .

בראיון ל"קיקר" גילה לב מה אמר לסאנה בשיחה בה בישר לו שהוא לא יצטרף לשאר חבריו לסגל המנאשפט לרוסיה: "דיברתי איתו שיחה ארוכה יותר מכל שחקן אחר. ברור שהוא היה מאוכזב, אבל הוא גם הראה תגובה חיובית ואמר שהוא ימשיך לעבוד קשה והוא רוצה לחזור לנבחרת חזק יותר".

המאמן גם נשמע קצת פאתטי כשאמר: "כמובן שאמרתי לו שהוא יחזור לסגל הנבחרת בספטמבר. יש לו פוטנציאל בלתי רגיל ואנחנו צריכים לנצל את זה".

לפי לב רק הצוות המקצועי החליט על ניפויו של סאנה ואף שחקן אחר לא התערב בשיקוליו המקצועיים: "לא הסברתי לשאר הנבחרת לאחר מכן מה היו השיקולים שלי לנפות את סאנה. אני לא חייב הסברים לאף שחקן מדוע אחד מהם בנבחרת ואחד מהם נשאר בבית".

סאנה. הכוכב הצעיר נשאר בבית
סאנה. הכוכב הצעיר נשאר בבית(AFP)

על הסיכויים של גרמניה במונדיאל: "אסור לנו לעשות טעויות כמו שעשינו במשחקי ההכנה. אם נעשה את אותם הטעויות במונדיאל נהיה נבחרת ממוצעת".

העניין בנבחרת שלו: "יש אנשים הרבה יותר חשובים ממני בגרמניה, אבל בכל טורניר גדול הנבחרת שלנו מקבלת את מלוא תשומת הלב ונמצאת תחת אור הזרקורים. ההרגשה שכל המדינה מאוחדת מאחורי הנבחרת והעבודה שלי בה נותנת לי השראה".

הלחץ בטורניר: "לא מרגיש שום לחץ מבחוץ. אני נהנה מהמשחקים ואני אוהב את התחרותיות. זה מכניס לי אנרגיה. זה אולי הטורניר השישי שלי, אבל כל פעם אני מגלה דברים חדשים".

לב. מאמין בסגל הקיים
לב. מאמין בסגל הקייםׁ (AFP)

לגבי צעירים שיכולים להפתיע בנבחרת: "גורצקה הראה בקונפדרציות שהוא שחקן טוב. ליוליאן ברנדט וטימו ורנר יש כישורים מעולים. אני חושב שגם אילקי גונדואן ומרקו רויס הוותיקים יכולים להגיע רחוק יותר".

העובדה שבסגל הגרמני אין כוכב על ברמתם של ליאו מסי, ניימאר או כריסטיאנו רונאלדו: "זה לא בהכרח בעיה. אנחנו מתרכזים יותר במשחק הקבוצתי".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי