היירו: להיות 'זידאן' של הנבחרת? חותם על זה עכשיו

פרננדו היירו
פרננדו היירו | AFP

מאמנה הטרי של נבחרת ספרד ערך הערב מסיבת עיתונאים והתייחס למינויו: "אני לא יכול לגעת ביומיים עבודה של שנתיים. לא הייתי סולח לעצמי אם הייתי אומר לא". על לופטגי: "חייבים להמשיך הלאה"

(גודל טקסט)

אחרי היממה הסוערת שעברה על הכדורגל הספרדי, שהתחילה במינויו של ז'ולן לופטגי כמאמן ריאל מדריד, המשיכה בפיטוריו על ידי יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס והסתיימה במינויו של המנהל המקצועי פרננדו היירו למאמן, וכל זה יומיים לפני משחק הבכורה במונדיאל מול פורטוגל. הערב (רביעי) קיימה "לה רוחה" מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה דיבר בלם וקפטן העבר של הנבחרת על מינויו.

"זה אתגר יפה ומרגש", פתח היירו את דבריו. "אני יודע את הנסיבות, העבודה של ז'ולן הייתה פנטסטית. אני מאחל לו רק טוב. אני מכיר את השחקנים שיש לנו. אנחנו מתמודדים עם זה באומץ. זאת הייתה החלטה מהירה, ולא יכולתי להגיד לא. זה היה לעזוב או להתמודד עם זה. לא יכולתי להגיד לו כי לא הייתי סולח לעצמי".

העבודה בנבחרת: "אי אפשר לגעת ביומיים בעבודה של שנתיים. חלק מהצוות המקצועי עדיין איתנו. צריכים להיות חכמים. הייתי נוכח כל יום והייתי רוצה שהנבחרת שלי תשחק טוב, תחזיק בכדור, תכבוש שלושה או ארבעה שערים. אנחנו רוצים להסתכל לכל העולם בעיניים. נהגנו נכון, אין לי ספק בזה. באנו למונדיאל ונגמרו התירוצים".

על לופטגי: "אנחנו נטעה אם נסתכל על העבר. המצפון שלי נקי. אנחנו צריכים להיות חיוביים ואמיצים. יש לנו את כל התנאים כדי להילחם על משהו שקורה רק פעם בארבע שנים. זאת שאלה של להתמודד עם המציאות. הייתה לנו שיחה ידידותית, דיברנו ונפרדנו".


היירו. "לא יכולתי לסרב" (AFP)

השחקנים: "הם מקצוענים גדולים, בוגרים ואחראים. אם הם לא היו משוכנעים שאפשר לעשות טורניר גדול, הם לא היו פה. הם חולמים על זה כמו כל הספרדים. צריכים להמשיך הלאה. הנבחרת תישאר אותה נבחרת שהייתה עד עכשיו. צריכים 'להעביר את הדף', לשחוב על מה אנחנו מייצגים. אי אפשר לאבד אנרגיות על מה שהיה. כרגע פורטוגל נמצאת באופק. המסר שקיבלתי מהשחקנים היה פנטסטי. נבחרת מאוחדת ומלכודת שיודעת את מטרתה".

היירו סיים בנימה אופטימית לעתיד: "מסר של אמון, עבודה קשה, של רוגע ושנבוא בכל הכוח. אם אהיה זידאן של הנבחרת? חותם על זה מעכשיו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי