סלאח כשיר לאורוגוואי, סרחיו ראמוס: "לופטגי חלק מאיתנו"

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Gettyimages

שישי במונדיאל: קופר הודיע כי קשר ליברפול שנפצע בגמר ליגת האלופות כשיר, מוטיניו וסנטוס הפורטוגלים משוכנעים: "לפיטורי מאמן נבחרת ספרד לא תהיה השפעה שלילית". וגם: מרוקו נגד איראן

(גודל טקסט)

אחרי משחק הפתיחה של המונדיאל בין רוסיה לערב הסעודית, ייערכו מחר (שישי) עוד שלושה משחקים, אחד בבית א' בין מצרים לאורוגוואי ושניים בבית ב', בין ספרד לפורטוגל ובין מרוקו לאיראן.


מצרים – אורוגוואי (בית א', 15:00)
השחקן החשוב ביותר של המצרים, מוחמד סלאח, נפצע כזכור בגמר ליגת האלופות על ידי סרחיו ראמוס שמשך אותו בכתפו. עד היום לא היה ברור אם הקשר ייקח חלק במשחק החשוב של נבחרתו מול אורוגוואי, אבל אחר הצהריים הקטור קופר, מאמן מצרים, פיזר את הערפל. "אני יכול להבטיח בכמעט 100 אחוז שהוא ישחק. אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי ברגע האחרון הוא יהיה כשיר" הצהיר המאמן במסיבת העיתונאים.


צפוי לנו משחק מעניין של מצרים נגד אחת הנבחרות הטובות במונדיאל עם לואיס סוארס ואדינסון קבאני בחוד. פרט פיקנטי: אורוגוואי לא פתחה את המונדיאל בניצחון מאז 1970. הבלם דייגו גודין יהיה זה שיצטרך לעצור את סלאח ומצרים שחוזרת למונדיאל לראשונה אחרי 28 שנה. גודין מכונה באופן מוזר "הפרעון" והוא לא חלם שיום אחד יצטרך לעצור פרעונים אמיתיים. אגב, אורוגוואי ניצחה במפגש היחיד בין הנבחרות אי פעם – 0:2 בקהיר ב-2006. 



קבאני. צפוי משחק מסקרן (טוויטר)


מאמני שתי הנבחרות, הקטור קופר הארגנטינאי בן ה-62 של מצרים, ואוסקר וושינגטון טבארס בן ה-71 מכירים זה את זה היטב. הם נפגשים לראשונה אחרי 20 שנה, חודשיים ו-18 יום. אז עשו זאת כמאמני מלאגה (קופר) ואוביידו (טבארס). קופר ניצח את המשחק ההוא 0:1. עכשיו טאברס רוצה לנקום למרות שהודה שבחר בקופר כמאמן השנה בשנת 2000 והעריץ אותו.


במצרים מקווה עיסאם אל חדארי בן ה-45 לשחק ולהיות השחקן הכי מבוגר בטורניר שמשחק בגביע העולמי. קופר צפוי לעלות במערך הגנתי, כשעדיין לא ברור האם סלאח יפתח בהרכב. מחמוד טרזגה ורמדאן סובחי יפתחו. את ההתקפה של אורגוואי יובילו קבאני ולואיס סוארס כשלצדם רודריגו בנטקור המוכשר. 


ספרד – פורטוגל (בית ב', 21:00)
אף מאמן של נבחרת ספרד לא הפסיד במשחק הבכורה שלו כמאמן מזה 30 שנה מאז לואיס סוארס ב-1988. האם פרננדו היירו יהיה הראשון שיעשה זאת דווקא במשחק החשוב נגד פורטוגל מחר בסוצ'י? השאלה הגדולה שמרחפת על המשחק היא האם ספרד תושפע מפיטורי המאמן ז'ולן לופטגי. היירו רוצה להמשיך את המסורת של ויסנטה מיירה, חאבייר קלמנטה, חוסה אנטוניו קאמצ'ו, אינקי סאיס, לואיס אראגונס, ויסנטה דל בוסקה ולופטגי שלא הפסידו את משחקם הראשון. 



היירו ולופטגי. זה שבא וזה שהלך (AFP)


מדובר במשחק איכותי מאוד ודרבי של חצי האי האיברי בין הזוכות בשלוש אליפויות אירופה האחרונות. פורטוגל (2016) וספרד (2012 ו-2008). שתי הנבחרות נפגשו 35 פעמים כש"לה רוחה" ניצחה 16 משחקים והפורטוגלים ב-13. ההתאחדות הפורטוגלית תשלם לכל שחקן בונוס של 350 אלף יורו על זכייה בטורניר בעוד שספרד תשלם 800 אלף יורו לשחקן.


סרחיו ראמוס אמר: "עברנו ימים לא נעימים, אבל צריך להפוך דף. ז'ולן יהיה חלק מהמונדיאל, אבל ספרד מעל כולם. ככל שנתרכז בטורניר, כך יהיה טוב יותר. אין הרבה אנשים טובים מפרננדו לכסות על היעדרותו של ז'ולן. הוא היה שחקן גדול שכולנו הערצנו והוא מכיר אותנו מצוין. אנחנו מקווים להגשים את החלומות שלנו. מה שקרה לא ישבש אותנו. קפטן יכול לדבר, אבל אחרים מקבלים החלטות ובדברים כאלה, עדיף להישאר בצד. אנחנו רוצים להתחיל ברגל ימין. חשוב לשכוח מהר ממה שקרה".


על רונאלדו אמר הבלם והקפטן: "מעדיף לשחק איתו ולא נגדו. אנחנו יודעים כמה הוא חשוב. הוא תמיד מסוכן וצריך לזכור את זה. פורטוגל נבחרת מאוד שלמה. יש לה הגנה חזקה ולא רק התקפה. יהיה משחק אטרקטיבי. המטרות שלנו לא השתנו ואנחנו מתייחסים לכל משחק כמו גמר. יש אקסטרה מוטיבציה ומה שקרה לא יהווה תירוץ. אין שום דבר בנבחרת ושום דבר לא השתנה. זה רק הפך אותנו ליותר מאוחדים". ראמוס קינח: "אסיים את מסיבת העיתונאים בחיוך כי נראה כאילו אנחנו בבית קברות ומחר מתחיל המונדיאל".


המאמן פרננדו היירו: "יש לנו הרבה כבוד לאלופת אירופה, לאחד השחקנים הטובים בעולם ולמאמן מנוסה, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות. גמר? יש לנו שלושה, מחר ועוד שניים. יש לנו פריבילגיה להיות פה, ליהנות, לשחק בתשוקה ולהשאיר הכל על המגרש. לא יהיו הרבה שינויים לעומת השבועיים האחרונים. יש לנו רעיונות ברורים ובלתי אפשרי לשנות אותם. זו תהיה ספרד המוכרת שרוצה לשחק טוב, ואנחנו משחקים טוב כבר הרבה מאוד זמן". 



כריסטיאנו רונאלדו. האיום המרכזי של הסלסאו, כמובן (AFP)


מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס: "ספרד מול פורטוגל זו קלאסיקת כדורגל. איש לנו הרבה משותף, אנחנו שכנים ושתי הנבחרות איכותיות. אנחנו מאמינים ביכולת שלנו. ספרד יריבה נהדרת, אבל אנחנו מתרכזים בנקודות החזקות שלנו. לא נבוא שחצנים. לופטגי? לספרד יש מאמן נהדר בדמות פרננדו היירו. לספרד יש את אותו סגנון כבר עשו ולא יהיו הפתעות. יהיה משחק גדול. משחק ראשון במונדיאל תמיד קצת מורכב". על רונאלדו אמר: "הוא הקפטן שלנו ושחקן נהדר. הוא מכריע על ומחוץ למגרש וגם באימונים. הנבחרת חשובה ממני וממנו".


ז'ואאו מוטיניו: "לעזיבה של לפוטגי לא תהיה השפיה שלילית. ספרד הכינה את עצמה בצורה הטובה ביותר. היא מתכוננת למונדיאל כבר שבועות ושום דבר לא ישנה את סגנון המשחק שלה. הם יהיו נאמנים למה שעשו בהכנה. אנחנו מצפים לפגוש קבוצה חזקה ומאוחדת שתקשה עלינו. אבל גם לנו יש קבוצה חזקה ואיכותית ואנחנו רוצים לכפות את סגנון המשחק שלנו ולנצח".


סנטוס אמור לבצע שינוי אחד לעומת ההרכב שפתח מול אלג'יריה במשחק ההכנה האחרון כשז'וזה פונטה יפתח במרכז ההנגה לצדו של פפה. ישנה התלבטות בין ז'ואאו מריו ההגנתי לברונו פררנדס ההתקפי. גונסאלו גדש וברנדו סילבה יפתחו לצד כריסטיאנו בחוד. בספרד לא צפויות הפתעות. נאצ'ו יעלה כמגן ימני. דייגו קוסטה צפוי לפתוח בחוד. 


איראן – מרוקו (בית ב', 18:00)
נבחרות האנדרדוג של בית ב' תיפגשה בסנט פטרסבורג. האיראנים היו צריכים להתגבר על חרם נגדם כאשר נבחרות רבות לא הסכימו לשחק מולם משחקי ידידות ונייקי סירבה לספק להם נעלי כדורגל במסגרת החרם של דונאלד טראמפ. למרות כל הבעיות, האוהדים האיראנים הציפו את העיר והם קוו להופעה טובה יותר לעומת זו בברזיל 2014. 
 

קרלוס קיירוש, מאמנה הפורטוגלי של איראן, ייאלץ להתדר ללא ללא הקשר המושעה סעיד אזטולאהי ואילו מהדי טארמי ואשקן דג'אגה פצועים. במרוקו נביל דיראר קשר מרוקו בספק. "אריות האטלס" ישחקו לראשונה במונדיאל מאז 1998 והם לא מנוצחים ב-18 המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות. 


קיירוש אמר: "אי אפשר לדמיין מונדיאל בלי לחץ. ברגע שהעפלנו, יש לנו זכות ליהנות. אנחנו שמחים ליהנות מהלחץ. מרוקו היא נבחרת עם שחקנים טובים שתגיע מוכנה. היא אחת המועמדות לעלות שלב, אבל לא יגידו לנו שאנחנו לא יכולים לנצח. לא נסבול שיזלזלו בציפיות ובתקוות שלנו. הגענו לכאן כדי להתחרות בפייבוריטיות. השחקנים שלנו מלאי התלהבות ויש לנו סיכוי. לא משנה מה יקרה, אני רוצה שהשחקנים שלי ירדו מהדשא בגאווה". 


מאמן מרוקו הרב רנאר אמר: "כבוד עבורנו להיות כאן, נחווה את זה כמו מסיבה, בצורה הכי אינטנסיבית שאפשר. נפגוש נבחרות נהדרות בטורניר ענק. לאיראן יש מאמן שעבורו זה מונדיאל רביעי ואני צריך להיזהר, אבל לא באנו לצלם תמונות. כל הנבחרות בבית מעלינו בדירוג פיפ"א והמשחק מול איראן לא חשוב יותר או פחות מאחרים. עקבנו אחרי איראן במשך חצי שנה. מי שיהיה מוכן יותר מנטאלית, יבוא בנחישות וברצינות ינצח. לאיראן יש שחקני קישור מאוד טכניים וחלוץ מסוכן, אבל יש לה חולשות". 

נבחרת איראן במשחק הכנה למונדיאל (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי