אפילו פוטין התקשר לברך: רוסיה חוגגת את הניצחון הענק

אצטדיון לוז'ניקי
אצטדיון לוז'ניקי | Gettyimages

מארחת המונדיאל בשמיים לאחר ה-0:5 על ערב הסעודית במשחק הפתיחה: התקשורת טוענת שזהו משחקו הגדול ביותר של גולובין, ו-50 אלף פאונד כבר נתרמו למלחמה נגד הומופוביה. דזגוייב כנראה קרע את שריר הירך

(גודל טקסט)

רוסיה התעוררה היום (שישי) לבוקר נפלא לאחר הניצחון 0:5 על ערב הסעודית, שהוציא את כל התסכולים מהם סבלה הנבחרת בחודשים האחרונים. אלכסנדר גולובין הוכרז כצאר החדש של הכדורגל הרוסי, אחרי שבישל צמד וכבש שער נפלא בבעיטה חופשית כשהוא מוכיח מדוע קבוצות צמרת בפרמיירליג כמו ארסנל רוצות אותו.

ב"ספורט אקספרס" הרוסי נכתב שעולם הכדורגל הכיר את המאסטרו הרוסי כבר בשלב מוקדם של המשחק ונתן לקוראים להחליט האם זה היה משחקו הטוב ביותר אי פעם כאשר השווה את הההופעה למשחקים אחרים גדולים שלו, כמו במדי צסק"א מוסקבה מול קרסנודר בגביע בניצחון 1:3, בניצחון 2:3 על ליון בצרפת בשמינית גמר הליגה האירופית העונה או בהפסד מול ארסנל 4:1 ברבע הגמר. ארסנל שמה עליו עין מאז אותו משחק ולמרות שהפסיד.

ברוסיה כתבו שהנבחרת הלאומית השתחררה לחופשי אחרי שנה של אכזבות, ודווקא הצעירים כמו אלכסיי גולובין בן ה-22 ואחרים עשו את המהפך. הנשיא ולדימיר פוטין היה כל כך מרוצה, שהתקשר מיד אחרי המשחק למאמן סטניסלב צ'לרצ'סוב לברך אותו. הניצחון של רוסיה משמעותו שהנבחרת המארחת מעולם לא הפסידה את משחקה הראשון בכל 21 המונדיאלים שהתקיימו. סוכנות ההימורים "פאדי פאוור" הבטיחה לתרום 10,000 פאונד למלחמה נגד ההומופוביה ברוסיה על כל שער שתבקיע הנבחרת, מה שאומר שכבר נאספו 50 אלף יורו בלילה אחד.

דניס צ'רישב, המשחק בויאריאל וגרם פעם בעקיפין לכך שריאל מדריד הודחה מהגביע הספרדי אחרי ששותף לא כחוק מול אלקויאנו, נבחר למצטיין במשחק והפך בין לילה מלוזר לווינר ענק. אביו דמיטרי ששיחק בספורטינג חיחון בעבר אמר לפני המשחק שהוא יהיה השחקן הכי גדול של רוסיה בטורניר אם רק יתנו לו לשחק, ומרגע שנכנס כמחליף הוא הבריק במשחק וכבש צמד.

דניס צ'רישב. הפך בן לילה מלוזר לווינר (Gettyimages)
דניס צ'רישב. הפך בן לילה מלוזר לווינר (Gettyimages)

צ'רישב נולד בעיר ניז'ני נובוגרד, אבל מתגורר כבר 20 שנה בספרד. הוא כבש צמד במשחק ונישק את הדשא באיצטדיון. אביו שיחק אף הוא בנבחרת, אבל החמיץ פעמיים את המונדיאלים ב-1994 וב-1998. גם צ'רישב לא נבחר ברגע האחרון ליורו ב-2012 על ידי מאמן רוסיה דאז פאביו קאפלו. פציעות גרמו לכך שלא שיחק בנבחרת וגם בספרד לא היתה לו הצלחה. המאמן צ'רצ'סוב בסופו של דבר הזמין אותו לשני משחקי הכנה נגד צרפת וברזיל, כלל אותו בסגל ובין לילה הפך צ'רישב מהלוזר הנצחי לגיבור לאומי.

הניצחון 0:5 במשחק הפתיחה הוא גם הגדול ביותר מאז מונדיאל 1954 בשווייץ, בו ניצחה ברזיל את מקסיקו באותה תוצאה. משחקי הפתיחה לא היו ידועים בתוצאות הגבוהות שלהם. היו בהם שלוש תוצאות 0:0, חמש ניצחונות 0:1, שתי תוצאות תיקו 1:1 וניצחון אחד 1:2. ברזיל ניצחה לפני ארבע שנים את קרואטיה 1:3 וגרמניה גברה על קוסטה ריקה 2:4 במשחק הפתיחה אותו אירחה במונדיאל 2006, בתוצאה הכי קרובה בתקופה האחרונה לניצחון אתמול.

לעומת גולובין, אלן דזגוייב היה האיש הכי אומלל באיצטדיון אחרי שנפצע בשריר הירך וסיים את הטורניר, כאשר רופא נבחרת רוסיה העריך כי מדובר בקרע. "ספורט אקספרס" כתב שזו טרגדיה לאחד השחקנים המוכשרים של הכדורגל הרוסי במאה הנוכחית.

אלן דזגוייב. סיים את הטורניר (Gettyimages)
אלן דזגוייב. סיים את הטורניר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי