צ'יצ'ה: "ניימאר לא כשיר ב-100 אחוז". מרסלו ישמש כקפטן

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

כוכב נבחרת ברזיל יוביל את חבריו מול שווייץ. מאמנו צ'יצ'ה: "הוא לא מוכן לגמרי". המגן של ריאל יענוד את הסרט. אלופת העולם גרמניה תחל במסע להגנת על התואר מול מקסיקו ולב צופה קשיים. סרביה מול קוסטה ריקה

(גודל טקסט)
יום ראשון יהיה יום המשחקים הרביעי במונדיאל 2018, שסיפק לנו סוף שבוע נהדר. נבחרת ברזיל נכנסת לפעולה במשחק מול שווייץ והציפיות גדולות. מהזווית הישראלית, סרביה עם השוער פרדראג ראיקוביץ' תנסה לנצח את קוסטה ריקה. אלופת העולם גרמניה תפגוש את מקסיקו. 


ברזיל – שווייץ (בית ה', 21:00)
אומרים שכל עוד ברזיל לא שיחקה, המונדיאל לא ממש התחיל. אז מחר ברוסטוב, ברזיל תשחק מול שווייץ ותפתח סוף סוף את הטורניר. המשחק מעורר עניין גדול בגלל ניימאר ושאר כוכבי ברזיל, שנכנסים לפעולה במשחק הראשון, ולחלוץ פ.ס.ז' יש כבר משוכה גבוהה מולו. הוא יצטרך להוכיח האם הוא מסוגל להתמודד עם השלושער שהבקיע כריסטיאנו רונאלדו מול ספרד. ניימאר חזר לשחק למשך 129 דקות בשני משחקיה האחרונים של ברזיל וכבש פעמיים, כולל שער נפלא בו היתל בבלם האוסטרי בניצחון 0:2. הוא גם השתווה לרומאריו במקום השלישי ברשימת כובשי הנבחרת עם 55 שערים. נראה שהוא התאושש לחלוטין מהפציעה ומהניתוח, אחרי שלא שיחק שלושה חודשים. טיאגו סילבה אמר עליו שאף אחד לא חלם כי הוא יחזור מיד לכושר כל כך טוב.


ניימאר נמצא במצב רוח מרומם בימים האחרונים במחנה האימונים של הנבחרת בסוצ'י. הוא נמנה על שישה שחקנים ששרדו את המונדיאל הקודם, אחרי ששיחק לאחרונה ברבע הגמר ב-2014 ונפצע מול קולומביה. ברזיל שיחקה בלעדיו בחצי גמר המונדיאל וספגה הפסד 7:1 שגרם לזעזוע ענק בכדורגל הברזילאי, אבל המאמן צ'יצ'ה הצליח לאחות את הקרעים וכעת לברזיל יש נבחרת מהטובות במונדיאל. 


ניימאר. מצופה ממנו להנהיג את הנבחרת (AFP)
ניימאר. מצופה ממנו להנהיג את הנבחרת (AFP)


ניימאר אמר בראיון בברזיל: "מסי ורונאלדו על כוכב לכת אחר ולכן על כדור הארץ אני מספר אחת. לגבי ה-7:1 ההוא, אני בטוח שאם הייתי על כר הדשא התוצאה היתה אחרת. האמת שאני לא רוצה להיות השחקן הכי טוב בעולם. אני רוצה לזכות בגביע העולמי". ניימאר אמר שהוא מקווה אולי להיפגש עם גרמניה בטורניר ולנקום בהם על ההפסד ההוא. מחר, אגב, יימלאו שלוש שנים לפעם האחרונה בה ברזיל שיחקה עם ניימאר והפסידה.


עוד שחקן שיעקבו אחריו בעניין במשחק יהיה גבריאל ז'סוס, חלוצה הצעיר של מנצ'סטר סיטי שהספיק להצהיר שהוא לא מעונין בתואר "מלך השערים" בטורניר ורוצה רק לעזור לנבחרת. זה יהיה המונדיאל הראשון שלו, וצ'יצ'ה בונה עליו למרות גילו הצעיר. אגב, שתי הנבחרות יסבלו מחום של 30 מעלות בעיר רוסטוב – חם מאוד במונחים של רוסיה. צ'יצ'ה עשוי לפתוח עם פליפה קוטיניו ו-וויליאן למרות שעד כה כל הרביעייה הקדמית, עם ניימאר וגבריאל ז'סוס, שיחקה ביחד רק 60 דקות. צ'יצ'ה ימשיך את הרוטציה של סרט הקפטן בנבחרת, ואישר שמרסלו ישמש כקפטן מחר. 


מרסלו התייחס לשינוי בנבחרת: "דיברתי על זה כמה פעמים. המאמן שינה את הנבחרת. הכל יותר קל איתו. אנחנו מבינים את הדרישות של הצוות. לא אגיד דברים שכולם יודעים. אנחנו מרוכזים במטרה אחת. כל אחד במשפחה שלנו תורם קצת מנהיגות, שמחה וכוח. ה-7:1? אם זו הייתה טראומה, לא הייתי משחק כדורגל יותר. אני מנסה להציב לעצמי מטרות חדשות ואתגרים חדשים. המונדיאל הזה הוא אתגר. לנסות לא להרגיש כאב זה אתגר אחר". 
 

צ'יצ'ה אמר: "ניימאר לא כשיר ב-100 אחוז, הוא לא מוכן לגמרי, צריך להיזהר איתו. היכולות הפיזיות שלו מרשימות והוא לא איבדת מהירות. הוא התאושש כמו שצריך וטוב מספיק כדי לשחק היטב. אני לא חושב שהוא המנהיג. החוזק שלנו הוא החיבור בין כולם. יש הרבה אנשים שאוהבים אותו והרבה שלא. הכי חשוב לנבחרת שיהיו בה שחקנים עם אופי שונה וכל אחד יתרום את חלקו. אנחנו נבחרת חזקה ותחרותית עם סגנון משחק ברור, אנחנו חזקים טקטית וברור שאנחנו מועמדים לזכות בטורניר". 



ז'סוס. לא מעוניין בתואר מלך השערים (האתר הרשמי)
ז'סוס. לא מעוניין בתואר מלך השערים (האתר הרשמי)


שווייץ נזקקה לפלייאוף על מנת לעלות למונדיאל, אחרי שהפסידה לפורטוגל בבית המוקדם וגברה על צפון אירלנד בשני משחקים. היא תנסה לשחק מאורגן וטקטי מול ברזיל המסוכנת. המאמן ולדימיר פטקוביץ' מתלבט בין בריל אמבולו בחוד לסטיבן זובר בעמדת הקשר השמאלי. 


המאמן ולדימיר פטקוביץ' אמר: "אנחנו לא פה לתת משחק יפה, אלא לנצח. ננסה להיות מאורגנים כמה שאפשר. צריך לגרום לברזיל לטעות כדי לייצר הזדמנויות. זו המנטאליות שנצטרך בידיעה שכדי לנצח, נהיה חייבים להבקיע שער או שניים". 
 

הקפטן שטפן ליכטשטיינר: "בלתי אפשרי לנטרל את ניימאר למשף 90 דקות. בתפקיד שלו, הוא השחקן השלם בעולם. נשתמש בנקודות החזקות שלנו – במגנים ובשחקני הכנף – כדי למנוע שטחים מול שחקנים ברמה הזאת. מזג האוויר החם? אנחנו ווינרים ו-ווינרים מחפשים פתרונות, לא תירוצים".  



קוסטה ריקה – סרביה (בית ה', 15:00)
קוסטה ריקה הייתה הסינדרלה של המונדיאל הקודם כשהעפילה לרבע הגמר, וזה יהיה המפגש הראשון שלה נגד סרביה אי פעם. ה"טיקוס" הפסידו את רוב משחקי הידידות שלהם ומגיעים בלחץ מסוים. מנגד, סרביה, שסבלה מנפילה גדולה ביכולת שלה בשמונה השנים האחרונות, עלתה למונדיאל ראשון מאז 2010 ובשני המונדיאלים האחרונים בהם שיחקה לא העפילה מהבית המוקדם. אגב, בגלגוליה הקודמים סרביה ניצחה בכל שלושת המפגשים שלה מול נציגות צפון ומרכז אמריקה. 


ולדימיר סטויקוביץ'. אקס מכבי חיפה מועדף על פני שוער מכבי תל אביב (AFP)
ולדימיר סטויקוביץ'. אקס מכבי חיפה מועדף על פני שוער מכבי תל אביב (AFP)


סרביה מגיעה במצב רוח טוב אחרי שהביסה במשחק ההכנה האחרון את בוליביה 1:5. שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' יישב מחר על הספסל ויראה את ולדימיר סטויקוביץ', שוער מכבי חיפה לשעבר, בין הקורות. שחקני מפתח רבים בסרביה סיימו את העונה בתפקידים חשובים בקבוצות שלהם, ביניהם בולטים נמניה מאטיץ' במנצ'סטר יונייטד והכוכב העולה סרגיי מיליניקוביץ' סאביץ' מלאציו, וגם אלכסנדר מיטרוביץ', חלוץ ניוקאסל שהושאל לפולהאם בעונה האחרונה ומקווה להמשיך את יכולתו הטובה בנבחרת בה כבש 14 שערים ב-18 המשחקים האחרונים.


המאמן מלאדן קרסטאיץ' רוצה את היכולת נגד בוליביה גם מול קוסטה ריקה. סרביה ניצחה את שלושת משחקיה האחרונים נגד נציגות של קונקקאף במונדיאל. קרסטאיץ' אמר במסיבת עיתונאים: "אני אשן טוב בלילה כי אני יודע שהכנתי טוב את הנבחרת. אני יודע שלאנשים יש תקוות גדולות מאיתנו. אני מרוצה מהגישה של השחקנים עד כה באימונים".


אלכסנדר קולארוב.
אלכסנדר קולארוב. "עשינו את שלנו כשעלינו למונדיאל" (Gettyimages)


הקפטן הוותיק אלכסנדר קולארוב אמר: "זה המשחק הכי חשוב שלנו במונדיאל מזה שנים כי הוא יקבע את המשך הדרך שלנו ואיך נגיע למשחק הבא נגד שווייץ. אין לנו בעיה של חוסר ניסיון בגביע העולמי כי אני לא רואה הבדל גדול בין משחקי ידידות למשחקים רשמיים. השחקנים צריכים לעלות רגועים וליהנות מהמשחק כי עשינו את שלנו כשעלינו למונדיאל".


קוסטה ריקה תעלה עם שלושה בלמים ועם שבעה שחקנים מעל גיל 30 בהרכב. המאמן אוסקר ראמירס אמר לקראת המשחק: "משחק ראשון במונדיאל תמיד קריטי. מחר נפתח פרק חדש בהיסטוריה שלנו. אנחנו יודעים איך לשחק בבית הזה, בו נוכל לנצח גם את ברזיל, אבל הכי חשוב לנצח את המשחק מחר. אנחנו צריכים להתרכז בניצול הנקודות החלשות של סרביה. הם ילחצו עלינו ב-20 הדקות הראשונות ונצטרך להישאר רגועים. המפתח יהיה להבקיע את השער הראשון. זה מדאיג אותי". 

המגן גאנקרלו גונסאלס: "המונדיאל הקודם הוא היסטוריה עתיקה. עכשיו צריך לכתוב פרק חדש. דיברו הרבה על המונדיאל הקודם, אבל זה מונדיאל חדש, סיפור חדש. סרביה נבחרת עם הרבה איכות ובמיוחד בצד הפיזי. הם משתמשים בגוף כדי ליצור הגנה חזקה". 



גרמניה – מקסיקו (בית ו', 18:00)
איצטדיון לוז'ניקי ייארח את המשחק השני שלו, אחרי הפתיחה המדהימה כשרוסיה ניצחה את ערב הסעודית 0:5. אלופת העולם גרמניה תצא לדרך, כשיוגי לב ושחקניו חולמים לזכות במונדיאל בפעם השנייה ברציפות, מה שעשו רק ברזיל ואיטליה עד היום, ולא קרה כבר 56 שנה.


"זו המשימה הכי קשה וההיסטוריה הוכיחה את זה. נבחרות מתקדמות ומשתנות, שחקנים מסיימים את הקריירה ואתה חייב להביא שחקנים חדשים, מה שהופך את המשימה לקשה מאוד. מבחינת רעב ומוטיבציה, אנחנו שם. זה מוחשי ואפשר להרגיש את זה אצל השחקנים. המתח עולה ואנחנו נצטרך להתרכז בכל משחק בנפרד ולא לחשוב רחוק מדי. אנחנו רוצים לנצח את משחק הפתיחה ונתקדם משם", אמר לב. 


גרמניה לא בשיא הכושר. במוקדמות הם ניצחו 10 מ-10 וסיימו עם הפרש שערים 21:43, אבל בשישה משחקי הכנה השיגו רק ניצחון אחד, 1:2 על ערב הסעודית. ועדיין, כולם יודעים שזו הנבחרת שתמיד מוציאה מעצמה את המקסימום בטורניר עצמו. כפי שטוני קרוס אמר השבוע: "תמיד הוכחנו שאנחנו נמצאים שם כשזה קובע".


טוני קרוס.
טוני קרוס. "תמיד הוכנו שאנחנו שם כשזה קובע" (Gettyimages)


ב-11 מפגשים ביניהם, מקסיקו ניצחה רק פעם אחת במשחק ידידות. לפני שנה במפגש ביניהן ניצחו הגרמנים, עם הרכב שכונה גרמניה ב', 1:4 בדרך לזכייה בגביע הקונפדרציות. מקסיקו וגרמניה נפגשו שלוש פעמים במונדיאל בעבר, כאשר ה"די מאנשפט" מעולם לא הפסידו וניצחו פעמיים: 0:6 בשלב הבתים ב-1978 ו-1:2 בשמינית הגמר ב-1998. ברבע הגמר של 1986 התוצאה היתה 0:0, אבל גרמניה ניצחה בפנדלים 1:4. גרמניה ניצחה את כל שבעת משחקי הפתיחה שלה בגביע העולמי, ולעומתה מקסיקו לא הפסידה בחמישה משחקי הפתיחה האחרונים שלה במונדיאל.


מקסיקו עלתה למונדיאל בפעם השביעית בתולדותיה, וגם היא לא הרשימה במשחקי ההכנה כשהפסידה לדנמרק וקרואטיה וסיימה בתיקו מול וויילס, אבל המאמן חואן קרלוס אוסוריו השתמש במשחקים כדי ליצור רוטציה ולנסות שחקנים רבים ככל האפשר. המאמן קרלוס אוסוריו אמר: "נשחק מאהבת הניצחון ולא מהפחד להפסיד. אני מאמין בשחקנים שלי. ברור שצריך לכבד את היריבה, אבל אפשר להתחרות בה. החלום לנצח גדול יותר מהכבוד לגרמניה". 


מסוט אוזיל. ספג ביקורת בגרמניה (האתר הרמשי)
מסוט אוזיל. ספג ביקורת בגרמניה (האתר הרמשי)


לגרמניה יש בעיות נוספות בשל הצילומים של מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן עם נשיא טורקיה טאיפ רג'יפ ארדואן. הם תמכו במסע הבחירות שלו ועוררו כעס גדול בגרמניה, ואוהדים רבים דרשו להדיח אותם מהנבחרת בטענה שהם לא מייצגים את גרמניה. אוזיל עצמו התאושש מפציעה קטנה בברך שמנעה ממנו לשחק נגד ערב הסעודית. הוא ישב ביציע וראה את חברו גונדואן סופג בוז במשחק ההכנה בלברקוזן. לב טען במסיבת העיתונאים שקשר ארסנל כשיר למשחק. 


ג'רום בואטנג התאושש אף הוא מפציעה ומנואל נוייר שבקושי שיחק העונה אמור לפתוח בהרכב אחרי שחזר לשחק בהפסד מול אוסטריה 1:2 אחרי שמונה חודשי היעדרות. באגף שמאל צריך לב להחליט האם לשחק עם יוליאן דרקסלר או מרקו רויס, כשלראשון יש עדיפות. דרקסלר אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו נצליח להחזיק במסורת. מקסיקו לא תנצח אותנו. אולי זה טורניר חדש, אבל המסורת תמיד משחקת תפקיד. יש בסגל שחקנים צעירים וחדשים שירצו להוכיח את עצמם". על אוזיל אמר: "הוא השחקן הכי יצירתי שלנו. אין ספק שהוא חשוב מאוד עבורנו. האם הוא יפתח? תצטרכו לשאול את המאמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי