אימפריות נופלות: צפו ב-1:1 המאכזב של ברזיל מול שווייץ

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

אחרי ארגנטינה, ספרד וגרמניה, גם הנבחרת שזכתה בתואר הכי הרבה פעמים לא הצליחה לפתוח את עם ניצחון. קוטיניו הפציץ עם שער ענק (20) אבל זובר הדהים בנגיחה (50) והסלסאו ירדו מתוסכלים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מה עוד יקרה במונדיאל הזה? איסלנד סחטה תיקו מארגנטינה, צרפת אמנם ניצחה את אוסטרליה אבל לא הרשימה וגרמניה בכלל הפסידה למקסיקו. אחרי כל זה, ברזיל קיוותה היום (ראשון) לסמן את עצמה כמועמדת כבר מההתחלה, אבל נפלה גם היא וסיימה רק בתיקו 1:1 מול שווייץ בבית ו'.

באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן>

בבית עצמו יש ארבע נבחרות איכותיות, אבל שלושת האחרות – שווייץ יחד עם סרביה וקוסטה ריקה – היו אמורות להילחם על הכרטיס הנותר לשמינית הגמר ומברזיל ציפו לעלות בלי קושי מהמקום הראשון. אז נכון, השלב הבא עוד רחוק, אבל המשחק הראשון הוא קריטי ואם ימשיכו ביכולת שיציגו היום, הדרום אמריקאים יתקשו להגיע רחוק בטורניר.

ברזיל בלטה יותר משווייץ, והחזיקה בכדור יותר, אבל איכשהו זה לא תורגם לשערים. הכוכב הגדול ביותר שלה, ניימאר, החליט לא להפויע והיה מעורב רק בכמה מהלכים לקראת הסיום. הדקות הראשונות היו מנומנמות ורק אחרי רבע שעה התעוררו הברזילאים, פתחו בבליץ שהוביל לשער של קוטיניו בדקה ה-20 ואז נרגעו. המשחק הפך לשקט, הגנתי ומשעמם. במחצית השנייה, כשהאוהדים הצבעוניים ששטפו את רוסטוב דרשו יותר, זה כבר היה מאוחר יותר. שאצ'ירי הרים קרן, ההגנה הברזילאית נרדמה וסטיבן זובר מצא את עצמו חופשי לגמרי מול השער. הנגיחה שלו הדהימה עולם כדורגל שלם, והברזילאים ניסו להתאוש אבל שוב, משהו לא עבד.

היה ברור מה היה חסר להם – שחקן ברחבה, כזה שיקבל את הכדורים מקוטיניו, וויליאן ומרסלו ויוכל גם להעביר אותם הלאה אם לא להבקיע. במקום זה, החילוף הראשון שביצע צ'יצ'ה היה של פרננדיניו, שנמצא יותר במרכז השדה. מה שברזיל היתה צריכה זה את פירמינו, והוא נכנס רק בדקה ה-82. משם, הסלסאו חזרו לתקוף וסיכנו את השער של זומר ללא הפסקה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. ברזיל הצטרפה לרשימה ההולכת ומתארכת של פייבוריטיות לזכייה בגביע בעוד חודש שמאכזבות במשחק הפתיחה. ושווייץ? אחרי טורניר מוקדמות נפלא, הם יכולים להיות מרוצים מעצמם גם בדבר האמיתי.

אוהדי נבחרת ברזיל בדרכם לאצטדיון (FIFA)
אוהדי נבחרת ברזיל בדרכם לאצטדיון (FIFA)

הרכבים

ברזיל: אליסון, דנילו, טיאגו סילבה, ז'ואאו מירנדה, מרסלו, קאסמירו, פאוליניו, פליפה קוטיניו, וויליאן, ניימאר, גבריאל ז'סוס

שווייץ: יאן זומר, שטפן ליכטשטיינר, מנואל אקנג'י, פביאן שאר, ריקרדו רודריגס, ואלון בהראמי, בלרים דז'מאילי, סטיבן זובר, ג'רדאן שאקירי, גרניט ג'אקה, האריס ספרוביץ'

מהלך המשחק
דקה 1: השופט סזאר ארתורו ראמוס הוציא את המשחק לדרך באצטדיון רוסטוב.

אוהדים של שני הנבחרות מגלים אחווה (Gettyimages)
אוהדים של שני הנבחרות מגלים אחווה (Gettyimages)

דקה 11: התקפה נהדרת של ברזיל מצאה את וויליאן חודר לרחבה, אבל הבעיטה שלו לא מצאה כתובת והכדור הורחק. ברזיל ניסתה מהצד השני אבל הכדור של פאוליניו התגלגל סנטימטרים מהקורה.

דקה 17: ז'סוס פרץ נהדר והגיע למצב בעיטה, אבל הכדור ברח לו וזומר קלט אותו בלי בעיה.

מרסלו. לברזילאים לקח בדיוק 10 דקות להתעורר (Gettyimages)

דקה 20, ברזיל עולה ל-0:1: עוד התקפה נהדרת של ברזיל גילתה את ההגנה האדומה מוכנה, אז קוטיניו פשוט בעט מרחוק. הכדור שלו הסתובב בצורה מושלמת, פגע בקורה ונכנס פנימה כדי לתת את האות לחגיגות של האוהדים הצהובים-ירוקים.

דקה 45: המשחק נרגע לאחר השער, וההזדמנות הכי קרובה של ברזיל הגיעה לפני סיום המחצית כשכדור קרן הגיע לראש של טיאגו סילבה, שנגח רק קרוב למסגרת.

דקה 50, 1:1: קרן של שאקירי מצאה את סטיבן זובר חופשי לגמרי ברחבה, והקשר של הופניים לא התקשה לנגוח פנימה מקרוב ולהדהים את הסלסאו.

סטיבן זובר חוגג. שער חשוב מאוד לשווייץ (Gettyimages)
סטיבן זובר חוגג. שער חשוב מאוד לשווייץ (Gettyimages)

דקה 70: ברזיל מנסה לתקוף אבל זה לא הולך לה. ניימאר הגביה כדור לקוטיניו, שקלט אותו בתוך הרחבה אבל הבעיטה לא התלבשה לו והלכה רחוק מהשער.

דקה 82: פירמינו קיבל את הכדור עמוק בתוך הרחבה של שוייץ, אבל בעט מהאוויר לא מדויק.

דקה 90: ניימאר הגביה כדור חופשי מדויק, פירמינו עלה נהדר לנגיחה, הכל היה נראה בכיוון הנכון  – עד שזומר הגיב מצוין והדף. שום דבר לא הסתדר לברזיל בדקות האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי