צפו בתקציר: 1:2 מרשים לנבחרת יפן על קולומביה

יויה אוסאקו
יויה אוסאקו | Gettyimages

חאמס רודריגס לא היה כשיר לחלוטין ורק עלה מהספסל, קרלוס סאנצ'ס הורחק כבר בדקה השלישית על נגיעת יד שאפשרה לקגאווה לדייק מהנקודה הלבנה וגם שוויון מבעיטה חופשית נפלאה של קינטרו נמחק על ידי אוסאקו

(גודל טקסט)
קולומביה הייתה אחת הנבחרות היותר מסקרנות שהגיעה לרוסיה לגביע העולם. הציפיות ממנה היו גבוהות לאור העובדה שבטורניר שעבר גילינו את חאמס רודריגס, שגם סיים ב-2014 כמלך השערים, ואליו הצטרף רדאמל פלקאו ששב לכושר שיא אחרי שאת הטורניר הקודם פספס. בפועל? היא הסתבכה כהוגן מול נבחרת יפן, הפסידה 2:1 במשחקה הראשון ונותרה על אפס נקודות בבית ח', בו נמצאות גם פולין וסנגל.


הקולומביאנים היו די מרוצים מהבית שזימנה להם ההגרלה וההנחה הייתה שיעפילו די בקלות מאחד משני המקומות הראשונים, בדרך אולי לשחזר את ההישג מ-2014 ולהעפיל לרבע הגמר, אך כבר בדקה השלישית מצאו את עצמם בעשרה שחקנים ובמהרה בפיגור: קרלוס סאנצ'ס נגע בידו ברחבה אחרי טעות של דבינסון סאנצ'ס, השופט שלף אדום ושינג'י קגאווה דייק מהנקודה הלבנה וקבע 0:1 מהיר ליפן.


אם לא די בצרות אז גם הכוכב הכי גדול, חאמס רודריגס כאמור, נפצע השבוע בשוק במהלך אימון ונותר על הספסל. מחליפו ב-11, חואן קינטרו, איזן ל-1:1 אחרי כדור חופשי מתוחכם ויפהפה בדקה ה-39, אבל הלחץ היפני הלך וגבר ככל שנקפו הדקות ובסופו של דבר הם השיגו ניצחון מוצדק מראשו של אוסאקו, חלוץ קלן שעלה גבוה מעל כולם לכדור קרן של מחליף אחר, קייסוקה הונדה וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-73.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן






הסמוראים חוגגים ניצחון מפתיע ומרשים (AFP)


יפן הפתיעה ובגדול, כי אלו לא רק שלוש נקודות אלא גם היכולת המרשימה. היפנים סיימו עם שלושה הפסדים לשווייץ, גאנה ואוקראינה, תיקו מול מאלי וניצחון רק במשחק האחרון, 2:4 משוגע על פרגוואי לפני שבוע במשחקי ההכנה, אבל עשו צעד משמעותי אולי לעבר השוואת הישג השיא שלהם בהיסטוריה, העפלה לשמינית הגמר. אין ספק שביום ראשון מול סנגל הדבר עשוי להתממש.


אוהדי נבחרת קולומביה. יחגגו כמו לפני ארבע שנים? (Gettyimages)
אוהדי נבחרת קולומביה. קיוו לשחזר את ההישג מ-2014, המציאות בינתיים אחרת (Gettyimages)


הרכבים
קולומביה: דויד אוספינה, אוסקר מוריו, סנטיאגו אריאס, חואן מוחיקה, דבינסון סאנצ'ס, קרלוס סאנצ'ס (הורחק, 2), חואן קוודראדו (וילמאר באריוס, 30), ג'פרסון לרמה, חואן קינטרו (חאמס רודריגס, 59), חוסה איסקיירדו (קרלוס באקה, 70), רדאמל פלקאו.


יפן: איג'י קוואשימה, גן שוג'י, יוטו נגאטומו, הירוקי סאקאי, מאיה יושידה, גאקו שיבסאקי (הוטארו ימאגוצ'י, 80), גנקי הראגוצ'י, שינג'י קגאווה (קייסוקה הונדה, 70), טקאשי אינוי, מקוטו האסבה, יויה אוסאקו (שינג'י אוקזאקי, 85).


מהלך משחק
דקה 6, 0:1 ליפן: התקפה מהירה של היפנים מצאה את ההגנה של קולומביה לא מוכנה, קגאווה בעט כדור שעשה את דרכו לרשת, אבל סאנצ'ס הציל בידו והשופט שרק לפנדל והרחיק את הבלם הקולומביאני. קגאווה לא התבלבל ודייק מהנקודה הלבנה.



קגאווה מדייק מהנקודה הלבנה ומעלה את היפנים ליתרון מהיר (GettyImages)


דקה 11:הקולומביאנים התאוששו במהרה ויצאו להתקפה. פלקאו קיבל כדור בתוך הרחבה, אבל הבעיטה שלו לא היתה מספיק חזקה בשביל להפתיע את השוער.


דקה 15: טאקשי אינוי הגיע להזדמנות טובה מול אוספינה, אך לא ניצל את העובדה שנותר ללא כיסוי והחמיץ.


דקה 39 – 1:1 – הקולומביאנים קיבלו כדור חופשי מ-20 מטרים, קינטרו לקח את הבעיטה והפתיע את כולם כשבעט שטוח, כדור שעבר מתחת לחומה והפתיע גם את השוער היפני.



הקולומביאנים חוגגים את שער השוויון מול יפן (GettyImages)



גם חאמס רודריגס הגיע לקפוץ על מי שפתח במקומו (AFP)


דקה 54: אוסאקו הסתובב על דבינסון סאנצ'ס ועמוק ברחבה בעט כדור שאוספינה הדף לקרן. הזדמנות טובה ליפנים.


דקה 57: יפן מצליחה להביך את קולומביה פעם נוספת. קגאווה מצא את אינוי, האחרון שלח כדור מסובב לפינה הרחוקה ושוב נעצר אצל אוספינה שהדף היטב.


דקה 59: קינטרו, כובש שער השוויון, ירד בצער מכר הדשא ופינה את מקומו לכוכב הכי גדול של הקולומביאנים, חאמס רודריגס. שניות לאחר מכן יפן שוב כמעט מצאה את הרשת, אבל נגיחה של הבלם יושידה ממצב נייח חלפה ליד השער.



קצת מעל חצי שעה למלך השערים של המונדיאל הקודם במשחק הפתיחה (Gettyimages)


דקה 72: עוד התקפה פנטסטית של היפנים, הפעם מאגף ימין. נגאטומו בעט לפינה הרחוקה, רגל של מוריו הסיטה לקרן.


דקה 73, 1:2 ליפן!! הלחץ השתלם ובגדול. כדור קרן של הונדה המחליף היה מדוד ונחת על ראשו של אוסאקו, אוספינה נותר חסר סיכוי והוציא כדור שני מהרשת.



אוסאקו עולה גבוה מעל כולם ומכריע את ההתמודדות (AFP)


דקה 78: היפנים העניקו מתנה לחאמס רודריגס, הוא בעט שנייה מאוחר מדי והכדור פגע במגן ויצא לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי