בפולין זועמים: "האריות של סנגל אכלו את רוברט לבנדובסקי"

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Gettyimages

התקשורת הפולנית לא חסכה במילים קשות כלפי כוכבה, שהראה יכולת גרועה בהפסד 2:1 לסנגל וזכה לציון 4. החלוץ עצמו אמר: "לא לקחנו סיכונים. כשאתה טועה אתה נענש". בקולומביה מאמינים שיש תקווה למרות ה-2:1 ליפן

(גודל טקסט)

 בית ח' במונדיאל היה כמעט הבית הכי ברור לכולם. קולומביה ופולין היו אמורות לעלות ממנו בקלות, אולי עם ניסיון של סנגל להפתיע, אבל אתמול הכל התהפך בשם בצורה המדהימה. יפן ניצחה את קולומביה 1:2 וסנגל הרשימה מול פולין 1:2. הבית התהפך לנו, הנבחרות שהיו מועמדות לזכייה בהלם. המונדיאל מושלם.

בפולין, שם ציפו לפחות למשהו מרוברט לבנדובסקי שכבש 16 שערים במוקמות, נשמעים כאילו הם בהלם. סנגל היתה הנבחרת האפריקאית הראשונה שניצחה במונדיאל הנוכחי, וזה בא אחרי טעויות קשות של פולין בהגנה. מראש היה ברור שיש להם בעיה כשקמיל גליק נפצע לפני הטורניר ולא שיחק למרות שהוא נמצא בסגל, טיאגו סיונק לא מנוסה והבלם של סאות'המפטון יאן בדנארק בקושי שיחק העונה בליגה.

"פשגלונד ספורטובי", עיתון הספורט המוביל של פולין, כתב "היכן היה רוברט לבנדובסקי? האריות של סנגל אכלו אותו". העיתון שחט את השחקנים בציונים נמוכים מאוד. סיונק קיבל ציון 2 ויקוב בלשצ'יקובסקי, במשחקו המאה בנבחרת, קיבל 3. על גז'גוז' קריכוביאק שכבש, נאמר שהוא הראה משחק טרגי וגם הוא קיבל 3. בדנארק קיבל 4 ועליו נאמר שהיה אשם בשער אחרי שהתבונן ביריב שלו במקום לרוץ אחריו. רוברט לבנדובסקי זכה אף הוא ל-4. היחיד שהיה עם ציון סביר הוא הבלם מיכאל פזדאן עם 6. הכי גרוע על פי העיתון היה החלוץ ארדיוש מיליק, שלפני שנתיים נחשב לסנסציה של הכדורגל האירופי במדי נאפולי עד שנפצע, שקיבל ציון 2.

לבנדובסקי עצמו לא הסתיר את האכזבה שלו אחרי המשחק: "לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים ולא לקחנו מספיק סיכונים כדי לנסות לכבוש. שיחקנו משחק פחדני. עשינו שתי טעויות פטאליות וכשנתנו לסנגלים לבעוט רק פעמיים למסגרת שלנו, שני השערים היו בפנים. כשאתה שוגה ככה בגביע העולמי אתה נענש". לפי הסטטיסטיקה, לבנדובסקי נגע בכדור במחצית הראשונה רק 11 פעמים. במחצית השנייה הוא בעט רק כדור מדויק אחד לעבר השער. "המסירה האחרונה שלנו היתה חסרה. פחדנו מדי לקחת סיכונים".

נבאלקה.
נבאלקה. "שגה בבניית המשחק שלו" (Gettyimages)

התקשורת בספרד ופורטוגל כתבה: "לא ציפינו לראות פולין כזאת בטורניר". המאמן אדם נבאלקה ספג ביקורת קשה אף הוא ונאמר שהוא שגה בבניית המשחק שלו, אבל אוהדי פולין באצטדיון בספרטק לא איבדו את התקווה שלהם למרות האכזבה. "הסנגלים פשוט היו מהירים מאיתנו בכל דבר", הם אמרו לכתבים מפולין.

גם בקולומביה התעוררה תחושת אכזבה עצומה לאחר ההפסד ליפן. אחרי שגם היא הפסידה, התברר שהסיבוב הראשון של הנבחרות מדרום אמריקה היה עד כה הגרוע ביותר במונדיאלים מזה 36 שנה. מתוך חמש הנבחרות הדרום אמריקאיות, שהבטיחו הרבה לפני הטורניר, רק אורוגוואי רשמה ניצחון עם 0:1 על מצרים. כל הנבחרות מדרום אמריקה ליקטו יחד רק חמש נקודות, וזה המאזן הכי גרוע מאז מונדיאל 1982 בספרד.

קוואדרדו.
קוואדרדו. "המשחק נגד פולין יהיה מכריע" (Gettyimages)

חואן קוודראדו היה זה שהוקרב על ידי המאמן נסטור פקרמן אחרי הרחקת קרלוס סאנצ'ס, והוא לא ממש אהב את החילוף הזה: "הרגשתי טוב במשחק, אבל זו היתה ההחלטה של הפרופסור (הכינוי של פקרמן, י.ז)", אמר אחרי המשחק. "אנחנו צריכים להפוך עכשיו דף. יש עוד שני משחקים ויש לנו עוד אופציות לעלות. המשחק נגד פולין יהיה מכריע. קרלוס סאנצ'ס צריך להתעודד. לכל שחקן יש רגע לא טוב בקריירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי