סמפאולי: אי אפשר להפיל הכל על מסי. אמו של מסי: הוא סובל

ליאו מסי, סרחיו אגוארו
ליאו מסי, סרחיו אגוארו | AFP

חמישי במונדיאל: רגע לפני המפגש הקריטי בין ארגנטינה לקוראטיה, המאמן יצא להגנת הכוכב: "כשהוא מבקיע כולם חלק מזה, אחרת הוא אשם". וגם: צרפת מול פרו ודנמרק נגד אוסטרליה בבית ג', האם יוכרעו זהות העולות?

(גודל טקסט)

גורלן של מספר נבחרות במונדיאל עשוי להיקבע כבר מחר (חמישי), כאשר שלושה משחקים מסקרנים במחזור השני של שלב הבתים ייערכו והבולט שבהם יהיה קריטי לחלוטין ויפגיש למשחק ענק את ארגנטינה וקרואטיה. כמו כן, צרפת תפגוש את פרו ודנמרק תתמודד מול אוסטרליה.

דנמרק – אוסטרליה (בית ג', 15:00)
הדנים צריכים ניצחון על אוסטרליה כדי להבטיח את עלייתם לשמינית הגמר, אחרי שניצחו 0:1 את פרו במשחק בו ממש עקצו שלוש נקודות. האוסטרלים ינסו לעצור עם כדורגל פיזי את הדנים הטכניים יותר ויצמידו שמירה על כריסטיאן אריקסן. הלחץ יהיה על אוסטרליה שהפסידה 2:1 לצרפת, אם כי הצליחה לעמוד שווה בשווה ברוב הדקות מול הטריקולור. אם הדנים ינצחו זאת תהיה רק פעם שנייה בתולדות הנבחרת שהיא מנצחת פעמיים ברציפות בגביע העולמי.

שני מאמני הנבחרות מכירים מצוין אחרי שנפגשו ב-2008. הולנד תחת ברט ואן מרוויק המאמן כיום את הסוקרוס שיחקה נגד נורבגיה, שמאמנה היה האריידה – כאמור מאמן דנמרק כיום. הולנד עם ואן מרוויק ניצחה את דנמרק גם במונדיאל ב-2010. אצל הנבחרת הדנית ויליאם קביסט פצוע וזו מכה קשה לאיזון בקישור, אבל ההגנה הדנית לא ספגה שער חמישה משחקים רצופים. הדנים בריצה מעולה של 16 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות עם תשעה ניצחונות ושבע תוצאות תיקו מאז הפסידו למונטנגרו באוקטובר 2016 בתוצאה 1:0.

המאמן אגה האריידה בונה על אריקסן: "הוא שחקן שיכול לשנות משחק וננסה לערב אותו כמה שיותר. היריבה תהיה זהירה מולו, אבל הוא רגיל לזה מהפרמיירליג. אנחנו מקווים שנביא אותו לרמה גבוהה ושהוא יראה מה הוא יודע במונדיאל". על היריבה אמר: "יש כאלה שחשבו שצרפת תנצח את אוסטרליה בקלות, אבל שום דבר לא קל במונדיאל הזה. אפילו נבחרות חלשות בדרך כלל עושות עבודה טובה. אוסטרליה השתפרה אחרי שהחליפה מאמן. אנחנו מצפים לקרב קשה". 


אריקסן מול מוי. שני השחקנים המרכזיים מחר על הדשא בסמארה (AFP)

מאמן אוסטרליה ברט ואן מרוויק: "אנחנו צריכים להיות יותר יצירתיים. אנחנו צוברים בכל יום יותר ביטחון בדרך בה אנחנו רוצים לשחק. קודם כל נצטרך לשחק כמו נגד צרפת עם נחישות, אבל יותר יצירתיים" .

הקשר האוסטרלי ארון מוי: "ננסה לנצח את דנמרק, כמו שניסינו נגד צרפת. ברור לנו שהשחקן שנצטרך לעצור הוא כריסטיאן אריקסן. הוא שחקן מעולה שהייתה לו עונה גדולה. נצטרך לפקוח עליו עין".

צרפת – פרו (בית ג', 18:00)
ה-1:2 של צרפת על אוסטרליה לא היה משכנע, למעשה היא נזקקה לשער עצמי שנלקח מפוגבה כדי לזכות בשלוש הנקודות, אבל ניצחון על פרו שהפסידה לדנמרק יבטיח לה את העלייה לשמינית. הפרואנים זקוקים לפחות לנקודה כדי להישאר בתמונה. פרו לא כל כך רוצה לחזור לחזור הביתה, אחרי שלא שיחקה בטורניר 36 שנה, אבל נראה שמול צרפת שבכוונתה להעלות הילוך יהיה להם קשה וזאת בלשון המנעטה.

סמואל אומטיטי שלא הרשים במשחק הראשון סבל מברך נפוחה, אבל צפוי לשחק. התקשורת הצרפתית מהמרת שדידיה דשאן יפתח עם אוליביה ז'ירו כחלוץ בודד בחוד, כשמאחוריו שלושה שחקנים – אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה ובלז מאטוידי שיחזור להרכב ואילו עוסמאן דמבלה יירד לספסל. מאטוידי צפוי לשחק באגף שמאל, דבר שטרם קרה לו במדי הנבחרת אולם כן בקבוצותיו.


ז'ירו עלה מהספסל מול אוסטרליה, הפעם צפוי לפתוח (AFP)


דידייה דשאן
גילה שאנטואן גריזמן סובל מכאבים בקרסול, אבל ישחק. "גריזמן לא היה במיטבו במשחק האחרון. הרגליים היו כבדות וזה קורה", אמר המאמן ועקץ: "ראיתי הרבה נבחרות שהיו שמחות להיתקל בקשיים כמונו ולהשיג את אותה תוצאה. חסרו לנו כמה אלמנטים והיו לנו בעיות בחלק הקדמי. המטרה היא להשתפר מחר. לפרו יש שחקני התקפה מצוינים ומהירים".

ריקרדו גארקה מאמן פרו ביקש משחקניו להישאר רגועים ולא להיכנס ללחץ מול היריבה המפוצצת בשמות. פאולו גאררו שלא פתח במשחק הקודם עשוי לקבל את הצ'אנס, כי אין לפרואנים שחקנים טובים יותר ובנוסף הם עבדו כל כך קשה להמתיק את עונשו ולבטל את ההרחקה שלו אצל פיפ"א בגלל שימוש בסמים.

במסיבת העיתונאים ריקרדו גארקה הצטרף לביקורת על ה-VAR דווקא אחרי שנבחרתו קיבלה במשחק הראשון פנדל מהטלוויזיה: "טעויות תמיד יקרו. זה היופי בכדורגל בעיניי. כדורגל תמיד יקושר לטעויות ואני לא חושב שה-VAR זה פתרון מושלם". על המשחק אמר: "אנחנו מכבדים את צרפת ורגילים להיות אנדרדוג ולחיות על הקצה. אנחנו יכולים לנצח כל נבחרת, יש לנו כלים ואנחנו יודעים להתמודד בסיטואציות קיצוניות. הבדלי הרמות? אני לא יודע אם אי פעם נשתווה לצרפת, אבל אנחנו משתפרים. חשוב שנישאר נאמנים לסגנון שלנו. אנחנו אגוז קשה לפיצוח עבור כל נבחרת. לא ניתן לצרפת להתעלל בנו".

ארגנטינה – קרואטיה (בית ד', 21:00)
המשחק הכי לחוץ במונדיאל עד כה ייערך בניז'ני נובגורוד, כשארגנטינה על לחץ של 12 טון (כדברי השיר הוותיק) חייבת ניצחון כדי להירגע אחרי התיקו שלה עם איסלנד (1:1). במקרה של הפסד היא תהיה קרובה להדחה, וכידוע היא תפגוש נבחרת בעלת פוטנציאל לשבש לה את כל התוכניות. איך אמרו הקרואטים? "חוץ מליאו מסי, אף שחקן בנבחרת ארגנטינה לא טוב יותר מאיתנו". האווירה בנבחרת הקרואטית אומנם לא הייתה שקטה אחרי שניקולה קאליניץ' נשלח הביתה בגלל שסירב להיכנס כמחליף מול ניגריה והנבחרת נותרה עם 22 שחקנים בסגל, אבל הם טוענים שזה לא ישפיע על יכולתם.

בעוד שהאיסלנדים עצרו את ארגנטינה בחצי בונקר וכוח פיזי, לקרואטיה יש כוח להתמודד טכנית עם האלביסלסטה. לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ' בקישור מרגיעים את המחנה הקרואטי, שגם כך רגוע יותר לאור ה-0:2 על ניגריה.


מודריץ' מול ברזיל בתחילת החודש. קרואטיה לא חוששת מארגנטינה (Gettyimages)

במסיבת העיתונאים המאמן הארגנטיני חורחה סמפאולי טען:"כשמסי מבקיע, כולנו מרגישים חלק מזה. כשאנחנו לא מנצחים, אנחנו מאשימים אותו. זה בלתי אפשרי עבור שחקן. לכל ילד בארגנטינה יש את חולצה מספר 10 של מסי בארגון, כמו שבעבר היו חולצות של מראדונה. לא משנים מציאות בגלל שחקן אחד.

"אני חושב שקרואטיה ישחקו אחרת מאשר מול ניגריה, אבל זו נבחרת חזקה שאני מכבד מאוד", המשיך סמפאולי שכנראה יבצע שלושה שינויים מההרכב מול איסלנד – גבריאל מרקדו יחליף את מרכוס רוחו בהגנה, לוקאס ביגליה ואנחל די מריה גם כן צפויים לרדת לספסל ואילו אנסו פרס אמור לפתוח בהרכב אחרי שלא שיחק במשחק הראשון וייתכן שגם אבר באנגה שרק עלה מהספסל.

אגב, הבוקר גם אמו של ליאו מסי, סליה קוצ'יטיני, התראיינה בארגנטינה ואמרה: "אני, כל המשפחה וליאו סובלים מהביקורות על היכולת של ארגנטינה. אם אנשים רק היו רואים אותו סובל ובוכה בגלל זה".


מסי במשחק הפתיחה. סיטואציה בלתי אפשרית לשחקן (Gettyimages)

ליאו מסי עשוי לשחק קרוב יותר לשער של קרואטיה כדי לאפשר לו להיות יותר אפקטיבי. הוא מגיע למשחק עם לחץ מהבית, מצב רוח לא ממש מרומם וינסה להחזיר את ארגנטינה לתמונה. מאמן קרואטיה זלטקו דאליץ' אמר שיש לו תוכנית איך לעצור את מסי והוא לקח את איבן ראקיטיץ' כעוזרו בימים האחרונים מכיוון שהוא מכיר את כל הטיפים איך לעצור את חברו מברצלונה. לפני ארבע שנים ארגנטינה שיחקה מול איראן והתקשתה לנצח עד שמסי כבש בבעיטה חופשית.


זלטקו דאליץ'
אמר לקראת המשחק: "זה המשחק הכי קל בשבילנו כי אין לנו מה להפסיד. אנחנו פוגשים נבחרת גדולה, אבל גם אנחנו טובים. המשחק יכול ללכת לכאן או לכאן. יש עלינו פחות לחץ כי יש לנו שלוש נקודות בכיס ואנחנו צריכים ניצחון אחד משני משחקים. אם נשחק על תיקו, לא נשיג אותו. אם נחפש לנצח, אולי נביר את התוצאה. אגיד לשחקנים שלי ליהנות כי הם הולכים לשחק נגד מסי וארגנטינה. הוא הטוב בעולם, אין שחקן בודד שיכול לעצור אותו, אבל המערך והמשחק קבוצתי שלנו יכולים לעצור אותו. זו הדרך היחידה – למנוע ממנו את הכדור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי