קוסטה: איראן עשתה פרובוקציות. ראמוס: מראדונה רחוק שנות אור ממסי

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Gettyimages

אחרי היכולת החלשה של ספרד ב-0:1 על איראן, עיתונאי איראני הצליח להרגיז את חלוץ אתלטיקו. קפטן הנבחרת עקץ את הארגנטינאי, שטען שהוא לא ברמה של גודין. התקשורת ביקרה: "ספרד מתקרבת לשמינית עם ה-VAR וקוסטה"

(גודל טקסט)
פרננדו היירו אומנם רשם אמש (רביעי) את ניצחונו הראשון כמאמן נבחרת ספרד שגברה 0:1 על איראן, אך הציגה יכולת חלשה במיוחד ונשאר לתהות אם תחת ז'ולן לופטגי דברים היו נראים אחרת. למרות שדברים הולכים קשה, "לה רוחה" בדרך לשמינית הגמר וצריכה להודות בעיקר לוויסנטה דל בוסקה שהתעקש לאזרח את דייגו קוסטה ולצרף אותו לנבחרת.


"כולם פקפקו בקוסטה ועכשיו הוא המנהיג של ספרד וכובש את השערים ברגעים הכי חשובים", נכתב ב"אס" על החלוץ הברזילאי-ספרדי, הוא החמישי בלבד בתולדות הנבחרת שכבש בשני המשחקים הראשונים של המונדיאל אחרי אסטניסלאו באסורה (1950), אנדוני גויקוצ'אה (1994), פרננדו היירו (2002) ופרננדו טורס (2006). ב-11 משחקיו האחרונים בנבחרת כבש 9 שערים. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "ספרד סבלה כדי להפיל את החומה האיראנית. הנבחרת מתקרבת לשמינית הגמר עם בונוס של דייגו קוסטה והעזרה של ה-VAR".


ב"מארקה" נכתב על השער המקרי של קוסטה: "זה נחשב גם עם הברך. קוסטה התחמק ממארב אירני", אחרי הבונקר שהציב קרלוס קיירוש. בשער העיתון נכתב: "סבלנו, אבל נפלנו על הצד הטוב". הנבחרת לא גילתה משחק טוב מדי ורק סרחיו בוסקטס ואיסקו הצטיינו לפי ה"מארקה" עם ציון 3 כוכבים. סרחיו ראמוס ופיקה קיבלו כל אחד 2 כוכבים והכל השאר כוכב אחד. בנוסף נכתב שהגיע הזמן שאיסקו יקבל את המעמד שלו ככוכב עולמי אחרי שהציג עד כה את היכולת הכי משכנעת בנבחרת: "שחקני ספרד מחפשים כל הזמן את איסקו, שתמיד נמצא שם".



#LaPortada 'Sufrimos, pero cayó el muro' #Rusia2018#HagamosQueOcurrapic.twitter.com/Ccf7gX7vZt

— MARCA (@marca) June 20, 2018

בנבחרת עסקו אחרי המשחק פחות המשחק הרע ויותר בתגובות לאירועים שונים. ג'רארד פיקה שחגג את משחקו ה-100 בנבחרת נשאל על הכעס שהביעה ברצלונה על כך שהוא הפיק את הסרט לאנטואן גריזמן בו הודיע שהוא לא עובר לבארסה. פיקה טען לפני המשחק שידע כל ההחלטה של גריזמן רק ביום בו הסרט שודר והיה בטוח כל הזמן שהוא יגיע לברצלונה. אחרי המשחק אמר: "לברצלונה יש את מספר הטלפון שלי והם יכולים לדבר איתי אם הם רוצים". על המשחק אמר: "איראן עשתה עבודה טובה וזה לא היה משחק קל עבורנו. הם הגנו על השער בכל רוחם. קשה מאוד לכבוש ככה ואחרי השער של קוסטה הם לחצו עלינו ויצרו לנו הרבה בעיות". על ההופעה המאה אמר: "הנבחרת מאוד חשובה לי. עבור 15 שנה מאז הופעת הבכורה בנבחרות הצעירות".


דייגו קוסטה התרגז על עיתונאי איראני ששאל אותו למה הוא עשה פרובוקציות נגד שחקני איראן. "באיזה משחק היית בדיוק? מחצית ראשונה הם עשו פרובוקציות עלינו. אנחנו היינו על כר הדשא כל הזמן. אולי תראה את המשחק כמו שצריך ואל תגיד דברים כאלה רק בגלל שאתה מייצג את המדינה שלך". קוסטה כבר הבקיע שלושה שערים, אבל טען: "הכי חשוב הוא לנצח עבור הנבחרת. אני שמח לכבוש והאמת שהיה לי מזל. ההשוואה לכריסטיאנו רונאלדו? הוא משחק טוב מאוד. אני מאחל לו שימשיך לעשות את העבודה".



קוסטה. התעצבן על העיתונאי האיראני (AFP)


סרחיו ראמוס ספג ביקורת מדייגו מראדונה שטען כי הוא לא מנהיג אמיתי ורחוק מהיכולת להנהיג כמו בלם אורוגוואי דייגו גודין. הקפטן הספרדי לא נשאר חייב והגיב: "בארגנטינה יודעים שליאו מסי הוא השחקן הכי טוב שלהם אי פעם ורחוק שנות אור מדייגו מראדונה". על המשחק אמר: "אנחנו מרוצים שעשינו עוד צעד לשמינית הגמר. המטרה שלנו כעת תהיה לקחת את המקום הראשון בבית במשחק מול מרוקו. יש לנו עוד מקום לשיפור בכל חלקי המשחק".


המגן דני קרבאחל שחזר לשחק מתח ביקורת על הטקטיקה של איראן שעלתה לשחק עם האוטובוס המפורסם. "הם שיחקו בהגנה וזו טקטיקה, אבל הפציעות שלהם היו מבוימות. זה לא כדורגל, אבל לכל אחד יש את המצפון שלו. היה לנו קשה להבקיע, אבל גם שמרנו על רשת נקייה וזה היה חשוב. אנחנו נבחרת שמשחקת כדורגל ישיר ומקווה שלא יהיו עוד הרבה נבחרות שיחקו נגדנו בצורה כזאת".


בתקשורת העולמית התייחסו בעיקר לעובדה שספרד סבלה מעל לצפוי מול איראן. באנגליה נכתב ב"סקיי ספורט" שלספרד היה מזל שכבשה, בעוד טכנולוגיית ה-VAR מנעה שער מאיראן. ב"דיילי מייל" צוין: "היה הרבה מזל לספרד שהצליחה להבקיע את ההגנה החזקה של איראן ונעזרה ב-VAR שביטל שיוויון". ב"גאזטה דלו ספורט" עקצו את ספרד: "היה לדייגו קוסטה מזל ולא היה לזה קשר לקוסמים של ספרד". וב"סקיי איטליה" נכתב: "הנבחרות נראו עייפות בקאזאן". "ל'אקיפ": "כאב וסבל לספרד לפני שלוש הנקודות הושגו".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי