טיאגו סילבה גילה: אני עצוב כי ניימאר העליב אותי

ניימאר עם טיאגו סילבה
ניימאר עם טיאגו סילבה | Gettyimages

בלם נבחרת ברזיל גילה שהכוכב פגע בו במהלך ה-0:2 על קוסטה ריקה, לאחר שהחזיר כדור ליריבה. אביו של החלוץ: "הם חבורה של פחדנים, רק חיפשו את התיקו". דוגלאס קוסטה ודנילו ייעדרו מול סרביה

(גודל טקסט)
נבחרת ברזיל נשמה לרווחה אתמול (שישי) רק בדקות הסיום של הניצחון על קוסטה ריקה 0:2 שהושג בקושי רב. ניימאר כבר לא היה יכול יותר עם הביקורת והלחץ עליו, הפציעה שעבר ואפילו התסרוקת שלו שכונתה "פסטה על הראש" בעקבותיה הוא הסתפר מחדש. הוא התפרק בסיום כמו ילד קטן אחרי השער שכבש ובכה דקה שלמה לבד, בלי שאפילו ברזילאי אחד ניגש אליו, אבל אז השחקנים הבחינו בו ובאו כולם לחבק אותו ברגע מרגש של הסלסאו.



ניימאר הסביר את הבכי שלו באינסטגרם: "לא כולם יודעים מה עברתי כדי להגיע לפה. הבכי שלי הוא בכי של אושר, של התגברות על קשיים ורצון לנצח. במהלך החיים שלי דברים לא תמיד באו לי בקלות וגם היום לא. החלום ממשיך, לא חלום, מטרה!".  אביו התייחס לבכי של בנו כשאמר: "באנו לרוסיה לתמוך בבן שלנו ובנבחרת ברזיל. אנחנו צריכים לחגוג לכבוד הניצחון. זה היה קשה וכולנו סבלנו, אבל זה היה שווה את זה. הבכי של הבן שלי הביע את כל מה שאנחנו הרגשנו באותו רגע".


עם זאת, למרות כל ההתרגשות של הכוכב הברזילאי, הוא גרם לסערה בסלסאו שעלולה להשפיע על עתידה בטורניר. בלם הנבחרת טיאגו סילבה יצא בגלוי נגד ניימאר ואמר ל"גלובו אספורטה" שהחלוץ העליב אותו בדקות הסיום של המשחק: "אני עצוב מאוד בגלל ניימאר. החזרתי את הכדור ליריבה כחלק מהפייר-פליי והוא העליב אותי. בתיאוריה הוא צדק בגלל שקוסטה ריקה בזבזה המון דקות, אבל אני שלם עם הגישה שלי ועצוב בגלל שהוא העליב אותי". כזכור, במהלך המשחק המתח בין שחקני ברזיל עלה על גדותיו לאחר שהסלסאו לא הצליחו לכבוש מול קוסטה ריקה ובמרכז עמד ניימאר. הוא יצא נגד אוסקר דוארטה מקוסטה ריקה שתיקל אותו ולאחר מכן חיכה לשופט ביורן קויפרס בהפסקה. בנוסף, כאמור, הוא בכה בסיום המשחק.


ניימאר עבר את רומאריו עם 56 שערים בנבחרת, אבל רחוק עדיין מהשיא של פלה עם 95 שערים. הוא כבש את השער החמישי שלו במונדיאל והשתווה לגדולים בברזיל כמו רומאריו, זיקו וגרינצ'ה שכל אחד כבש חמישה שערים בגביע העולמי. הוא עדיין רחוק מרונאלדו (15), פלה (12), ואווה (9), ז'אירז'יניו (9), לאונידס דה סילבה (8), אדמיר וריבאלדו 8 כל אחד. 



 

Nem todos sabem o que passei pra chegar até aqui, falar até papagaio fala, agora fazer … poucos fazem!! O choro é de alegria, de superação, de garra e vontade de vencer. Na minha vida as coisas nunca foram fáceis, não seria agora né !!! O sonho continua, sonho não … OBJETIVO ! Parabéns pela partida rapaziada, vocês são FODA. . . . @nogueirafoto

A post shared by Nj neymarjr (@neymarjr) on



אביו של הכוכב, ניימאר סניור תקף את קוסטה ריקה וכינה את שחקניה פחדנים: "בני, אתה באת לכאן כדי לנצח ונאלצת לשחק נגד פחדנים שחיפשו רק את התיקו". במהלך המשחק השופט ביטל פנדל על ניימאר בטענה שהוא התחזה אחרי שצפה בטלוויזיה. בברזיל טענו שהפנדל היה חוקי והשופט ביורן קויפרס דווקא שגה בגלל שהתרשם מהתיאטרליות של ניימאר ולא עצם החסימה.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >






בתוכנית "אקספדיינטה פוטבול" נטען שלפי חוק 12 של פיפ"א אם שחקן חוסם בגופו או נוגע ביריב ברחבה זה פנדל ואולי ניימאר היה תיאטרלי מעט באירוע, אבל זה לא צריך היה למנוע שריקה חוקית לפנדל. ברזיל זקוקה כעת לתיקו מול סרביה כדי לעלות. ברזיל הראתה שליטה מוחלטת במשחק והשיגה את אחוז ההחזקה הגדול ביותר בכדור של ברזיל מאז הגביע העולמי 1966 לפי אופטה. היא החזיקה בכדור 71 אחוז. אגב, מול סרביה ייעדר פעם נוספת המגן דנילו וכן יחמיץ את המשחק דוגלאס קוסטה שנפגע בניצחון האחרון.


71.7% – This was the highest possession figure that #BRA have had in a single #WorldCup game since 1966 (71.7%). Overwhelming. pic.twitter.com/me4ibmpS2b

— OptaJavier (@OptaJavier) June 22, 2018

המאמן צ'יצ'ה שנראה חוגג בצורה יוצאת דופן את השערים של ברזיל ואפילו נפצע במהלכן אמר שראשות הבית לא חשובה לו: "ההשגה של ראשות הבית היא לא הדבר הכי חשוב לנו אלא ההתקדמות ביכולת. אני רואה את הנבחרת משתפרת ממשחק למשחק. כמאמן אתה צריך לתת לנבחרת לגדול בכל הקשור ליותר הזדמנויות, יותר ביטחון, יותר משחק מאוזן. זה מה שחשוב לנו ולא אם נסיים ראשונים או במקום השני". שווייץ תצטרך לנצח את קוסטה ריקה לפחות 0:2 במשחק האחרון ולהתפלל לתיקו בין ברזיל וסרביה כדי לסיים ראשונים. כרגע ברזיל ושווייץ ראשונות עם 4 נקודות וסרביה 3. יחד עם זאת אם ברזיל לא תסיים ראשונה בבית זו תהיה פעם ראשונה שהיא לא ראשונה בבתים מאז מונדיאל 1978 בארגנטינה. המאמן צ'יצ'ה גם אמר שהוא שוקל לתת הזדמנות לשוער השני של הנבחרת אדרסון ממנצ'סטר סיטי לשחק מול סרביה.


על הפציעה שלו אמר: "נפצעתי, אבל זה לא משנה. אצטרך לעבור בדיקות, נראה לי שיש שם סדק או שבר, אני לא יודע. התזמון של השער שווה את זה. ידעתי שנכבוש והייתי משוכנע שזה יגיע בדקה ה-95, טעיתי בארבע דקות. המנטליות שלנו הייתה חזקה והיינו ראויים לשערים הללו. לא משנה לי מתי הם הגיעו".


פיליפה קוטיניו שזכה בתואר ה-MVP של המשחק אמר: "מאושר שבחרו בי לשחקן המצטיין. ידענו מההתחלה שיהיה משחק קשה. קוסטה ריקה נבחרת איכותית בעיקר בהגנה ובקישור. הם שלטו יפה במשחק והראו שהם נבחרת טובה. הגענו למשחק חזקים מנטלית וקיבלנו בסוף את מבוקשנו. אני לא מתפלא שניימאר בכה. הלחץ עלינו עצום כשאנחנו לובשים את חולצת הנבחרת".  גם גבריאל ז'סוס אמר: "זה ניצחון חשוב. כולם ידעו שיהיה קשה. כבשנו רק בגלל שהיינו חזקים יותר מנטלית".


 

Assim acabou nosso dia no Brasil e na Rússia… simplesmente torcendo pelo Brasil e nosso filho @neymarjr . Agora é comemorar com o sabor da vitória !!! Vai ser difícil, vai ser sofrido… mas vai valer a pena. Chegou até aqui filho, vencendo os obstáculos e foi coroado porque se mantiveram firme buscando a vitória enquanto o adversário covarde se escondia no empate. Valeu Brasil

A post shared by Neymar Pai (@neymarpai_) on



גם אחותו של ניימאר, שהייתה ביציע עם כל משפחתו, לקחה קשה את המשחק. מתברר כי היא התעלפה ביציע ממש בסיום כשניימאר מירר בבכי. האחות רפאלה באקרן סבלה מחולשה ביציע בסנט פטרסבורג ונזקקה לטיפול של חובשים שהיו ביציע. האח בכה, האחות התמוטטה והאבא צייץ בטוויטר. זה מזכיר בהחלט משפחה אחרת ובישראל. הניימאר'ס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי