רשמי: פיפ"א תפתח בהליכים נגד שאצ'ירי וג'אקה

ג'רדאן שאצ'ירי
ג'רדאן שאצ'ירי | Gettyimages

פיפ"א הודיעה כי תבחן את החגיגות של כוכבי נבחרת שווייץ שיסמנו את הנשר של אלבניה אחרי שכבשו את השערים בניצחון נגד הסרבים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)
נבחרת שווייץ ניצחה אתמול (שישי) את נבחרת סרביה 1:2 במשחק נהדר שהציב את השוויצרים בעמדה טובה לעלות לשמינית הגמר.



למרות הניצחון הדרמטי, גולת הכותרת מהמשחק הייתה אותה חגיגה של כובשי השערים לשווייץ, גרניט ג'אקה וג'רדן שאצ'ירי, שניהם ממוצא אלבני/קוסוברי, שסימנו בידיהם את תנועת הנשר של מדינת אלבניה, זכר לאותו סכסוך ומלחמה עקובה מדם בין המדינות הללו לסרביה, ובכך התסיסו את האווירה באצטדיון ובמיוחד את האוהדים הסרבים. היום, מתברר שפיפ"א הודיעה באופן רשמי כי תבחן את אותן חגיגות של ג'אקה ושאצ'ירי בעל מסר לאומני/פוליטי. מעניין יהיה לראות האם לאותן חגיגות יהיו השלכות מבחינת הנבחרת השווייצרית והשחקנים.



מעבר לחגיגות, ג'רדאן שאצ'ירי אף עלה עם נעליים עליהן דגל קוסובו ועל השנייה דגל שווייץ. גם במהלך המשחק השניים ספגו בוז מהקהל לאורך כל המשחק עקב החגיגה הפוליטית. שאצ'ירי סימן בחגיגות את הסימן הלאומי גם של הקוסוברים שהם מיעוט אלבני והחגיגות שלו נשאו אופי לאומי שסרביה התלוננה בנושא. גם גרניט ג'אקה שמוצאו אלבני מקוסובו שנולד בשווייץ חגג בצורה דומה. הוא אגב נכנס לספר השיאים של הגביע העולמי ככדורגלן הראשון בהיסטוריה ששמו מתחיל באות X שכובש במונדיאל – Granit Xhaka.

Shaqiri's shoes tonight had both of the Swiss & Kosovan flags pic.twitter.com/RawOxcIvPH

— Chex (@TheChex_) June 22, 2018

באלבניה חגגו כאילו הם זכו בניצחון ויצאו לרחובות. המשחק בין אלבניה וסרביה פוצץ במוקדמות היורו 2016 והשינאה בין העמים ידועה. באלבניה אמרו: "ניצחנו את סרביה בלי שהשתתפנו במונדיאל".


ההתאחדות הסרבית התלוננה לפיפ"א לא בגלל החגיגות של הקוסוברים אלא בטענה שפנדל לא נשרק לטובת אלכסנדר מיטרוביץ' ולא הופעלה טכנולוגית ה-VAR. מיטרוביץ' אמר: "התוצאה היתה יכולה להיות 1:2 לטובתנו ובסוף הפסדנו באותה תוצאה. עכשיו כולם מדברים על 10 דקות רעות שהיו לנו בסיום ואף אחד לא מדבר על 70 דקות ששלטנו במשחק".


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם
ממש כאן >




נמניה מאטיץ' אמר: "ספגנו שני שערים נאיביים וההרגשה היא של אכזבה קשה. עכשיו יש לנו משחק קשה נגד ברזיל, אבל נצטרך לעשות הכל לנצח". השופט פליקס בריץ' הגרמני ספג ביקורת קשה ממאטיץ': "כל מצב של 50 אחוז לכאן או לכאן הוא שפט לטובתם. היה לנו פנדל של מאה אחוז שהוא לא שרק. הוא גם איים עלי מחצית שנייה שעוד טעות קטנה הוא ירחיק אותי. פיפ"א צריכה לחקור טוב טוב מה היה כאן".


Granit Xhaka is the only player who's surname begins with an "X" to score at a #WorldCup

Not the most useful of stats, but there you go. #SRBSUIpic.twitter.com/80WOGGNYhg

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) June 22, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי